Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka vihaa ryhmätöiden tekemistä?

Vierailija
06.05.2018 |

Opiskeluihini kuuluu paljon ryhmätöitä. Lähes aina on niin, että joukossa on lusmuja, jotka ei huolehdi omaa osuuttaan. Tai yrittävät päästä mahdollisimman helpolla keinolla millä hyvänsä. Vaikka valitsemalla nopeasti itselleen kakkein helpoimmat osuudet. Kiva sitten kun osa tekee paljon töitä ja arvosanaa laskee nämä lusmut. Ja sitten joukossa on vielä tyyppejä, jotka ovat niin niin kaikkitietäviä, että vain he tietävät kaikesta kaiken, miten asiat kannattaa tehdä jne. Prkl tekisi mieli sanoa että tee kuinka haluat omat juttusi, mutta anna nyt muidenkin vähän osallistua päätöksen tekoon. Jos ei miellytä, tee itse kaikki.

AAARGGGHH. Kertokaa opiskelupaikka jossa ei tehdä ryhmätöitä!! vaihdan heti sinne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Kaikki omaperäisyyskin ja ideat häviää, kun kaikki sotketaan massaksi. Onneksi mun opiskelut on jo opiskeltu.

Vierailija
2/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Kaikki omaperäisyyskin ja ideat häviää, kun kaikki sotketaan massaksi. Onneksi mun opiskelut on jo opiskeltu.

Näinpä. Olen sitä mieltä, että laiskat opettajat laittaa tekemään ryhmätöitä. Pääsevät helpommalla kun puolet kurssista kuluu niihin prkl:een ryhmätöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä saatetaan sanoa, että ryhmätöitä tehdään työelämässä tarvittavien taitojen harjoittelemiseksi. Mitähän nää taidot niinkun on olevinaan? Oppia, että kehenkään ei pidä luottaa?

Opiskelujen ryhmätyötilanteet olivat aivan keinotekoisia järjestelyjä. Oikeasti vaikkapa tiimityössä tarvitsee ihan toisenlaisia taitoja kuin mitä jossain parin viikon pakkopullaväännössä. Ryhmädynamiikan ongelmat on ihan muuta oikeasti kaikessa muussa elämässä, kun samojen naamojen kanssa tehdään töitä joskus vuosia, ja ammattiroolit on ryhmän jäsenillä erilaiset.

Vierailija
4/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätöistä en ole oppinut mitään, tosi väkinäistä touhua. :/ Mieluummin olen pitänyt esitelmät jne. itsenäisesti, ei jaksa sitä miten hankalasti osa ryhmäläisistä on aina tavoitettavissa/aikataulut ei sovi yhteen kun pitäisi yhdessä suunnitella, ketään ei oikeasti kiinnosta, joku kusee oman osuutensa täysin ja joku pyrkii selittämään ihan liikaakin, sitten yhteinen arvosana kaikille... näin ainakin yliopistolla. Että ottaa päähän, nuo opiskeluryhmätyöt ei ole mitenkään verrattavissa työelämässä tehtäviin projekteihin joissa on selkeät roolit ja porukka osaakin jotain.

Vierailija
5/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toimii jos on ennestään tuttu porukka ja on vähän saman tyylinen työskentelytapa. Mutta aika lailla on tuurista kiinni miten hommat sujuu jos ennestään vieraiden kanssa alat ryhmätyötä vääntämään.

Ottaa niin päähän sellaiset lusmut jotka ei kanna asioista yhtään vastuuta. Kehtaakin vapaamatkustaa kun toiset tekee kaiken työn. Koko ajan on niin paljon kiireitä, niihin vetoaa. Jos tietää 2 kuukautta aikaisemmin jo mitä pitää tehdä, niin miksi prkl jättää viimeiseen iltaan hommat? Ja hups, tulikin yhtäkkiä kiire silloin viimeisenä iltana ja hommat jää. Tosi uskottavaa sellainen kiireisyys. Ja on niitä kiireitä muillakin, mutta jos alat johonkin yhteiseen hommaan, niin hoida ihmeessä oma osuutesi.

Vierailija
6/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ärsyttävintä on ryhmätyöt jotka tehdään tunneilla joilla opettaja ei ole paikalla (esim opettajilla koulutus) jolloin lusmut päättää että Hei tämähän on vapaatunti! No ei ole, vaan selvästi on kerrottu useaan otteeseen että teemme ryhmätöitä. No se sitten päätyy siihen että yksi kolmasosa oppilaista on paikalla ja joudun tehdä esitelmän yksin kun yksikään ryhmäni jäsenistä ei ole paikalla :) tosin aina ilmoitan opettajalle että muut eivät osallistuneet sen tekoon enkä anna heidän vain lokkeilla mukana

7/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina huono ryhmätöissä ja siksi inhosin niitä. Välillä en kerta kaikkiaan saanut selvää, mihin muut ryhmässä pyrkivät, mitä minun piti tehdä ja millainen lopputuloksesta oli tarkoitus tulla.

Olen "tarkoituslähtöinen"; irrallisista osatehtävistä ja faktoista en saa mitään otetta. Vaikutin varmaan muiden silmissä usein lusmuilijalta... Ainoa ratkaisu olisi ollut, että olisin itse ollut ryhmätyön johtaja ja ideoija, mutta siihen rooliin päätyi aina joku määrätietoisempi tyyppi.

Olen selkeästi sitä tyyppiä, joka työskentelee parhaiten yksin.

Vierailija
8/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ! Varsinkin työpaikoilla todella ärsyttävää, en muutenkaan välitä tippaakaan koko työyhteisöstä enkä turhista lätinöistä. Olisi ihanaa kun saisi tehdä töitä aina ihan yksin kaikessa rauhassa! Siten jaksaisin jotenkin työelämässä.

Vierailija
9/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisintä roskaa mitä olen koskaan joutunut kokemaan. Ja joudunpa vielä edelleen. Kamalinta on, kun ei työparit tee mitään työn eteen. Sitten kun minä saan aina juuri sen parin, jota vihaan eniten koko luokasta. Ryhmässä on yleensä joitakin tyyppejä, jotka edes pelastavat tilanteen.

Vierailija
10/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina inhonnut ryhmätöitä. Inhosin jo yläasteella, jolloin minä nörttinä tein ne yksin muiden jutellessa keskenään muista asioista. Inhosin ryhmätöitä myös ammattikoulussa. En vaan koskaan saanut niistä mitään irti. Ärsytti koulun jälkeen sopia tapaamisia kirjaston tietokoneille tai koulun tietokoneluokkaan. Pidän kyllä ihmisten seurasta, mutta olen enemmän itsenäisesti tekevä.

Joskus tekisi mieli lähteä opiskelemaan, mutta ajatuskin mm. ryhmätöistä ahdistaa liikaa. Ei kiitos enää mitään sellaisia. Töissä en ole koskaan tehnyt ryhmätöitä tai mitään yhteisprojekteja.

Vierailija
11/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa (yliopisto) niitä, jotka ilmoittautuu kurssille ja tulee aloitusluennolle, jossa jaetaan muutaman hengen ryhmät. Sitten vaihdetaan s-posteja tai numeroita, vaan kuinka ollakaan - aina siellä aloitusluennolla on joku vain "huvikseen kattelemassa", eikä jälkeenpäin kuulu pihaustakaan. Jos tiedät, ettet ehkä sittenkään halua kurssia suorittaa, niin ole hyvä, pakkaa kimpsusi aloitusluennon jälkeen ja poistu salista ennen ryhmänmuodostusta, koska ryhmäjako on sitova, ja vaikka kovin haluaisimmekin, emme voi korvata sinua jälkikäteen.

Vierailija
12/12 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vihaan ryhmätöitä. Olen työelämässä, mutta koulutuksissa niitä on aina ja aina joutuu myös ihan ventovieraiden kanssa "töihin". Ja minä lusmuilen. En tee mitään, koska en tutustu niin nopeasti ihmisiin, että pystyisin heidän kanssaan yhteistyöhön. En ole mikään tiimityöskentelijä. Sitä paitsi en opi ryhmätöistä yhtään mitään. Minun kohdallani ne kääntyvät itseään vastaan. Jos olisi tarkoitus tutustua muihin, se ei minulta ryhmätöissä onnistu, jos taas olisi tarkoitus oppia jotakin, niin ryhmätöistä en saa mitään irti. Hukkaan heitettyä aikaa minun kohdallani. Itse olen myös sitä mieltä, että laiskat opettajat turvautuvat ryhmätöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi