Miksi jotkut, usein nuorehko naiset puhuvat pikkutyttöäänellä?
Olen ihmetellyt, mistä tämä pikkutytön äänellä ja tyylillä puhuminen juontuu? Nämä naiset saattavat olla korkeastikin koulutettuja. Kimittävä ja kikattava ääni ei ainakaan lisää älykkyyden ja jämäkkyyden vaikutelmaa.
Kommentit (10)
Japani-muoti? Japanilaiset naisethan kimittää ärsyttävästi ja se on olevinaan sexyä.
Joskus oli muotia ääntää laiska s-kirjain. Puhuttiin iskelmälaulajan oireesta. Nykyään nämä naiset haluavat olla "girlyjä" rakennekynsineen ja irtoripseineen. Sitten ihmetellään, kun heitä ei oteta vakavasti urapolulla .
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, mistä tämä pikkutytön äänellä ja tyylillä puhuminen juontuu? Nämä naiset saattavat olla korkeastikin koulutettuja. Kimittävä ja kikattava ääni ei ainakaan lisää älykkyyden ja jämäkkyyden vaikutelmaa.
Miksi pitää kuulostaa jämäkältä?
He%%vetin suomalaiset jurot.
Narina-puhe on ärsyttävintä. Minulla se repii suorastaan korvia! En kestäisi naista joka puhuisi narisemalla! Pikkutyttö-lässytys on toinen. Tiedän erään yli kolmekymppisen jolla todella alle kymmenvuotiaan ääni ja tapa puhua. Jos kuulisi pelkän äänen, luulisi kyllä lapsen puheeksi.
Yleisönpalvelu ammatissa, huh!!!
Sitten yksi mikä ärsyttää todella vaikka kyseessä muu kuin puhe, niin se, että kun naisporukka on koolla ja mies lähestyy, alkaa kauhea kiljahtelu ja teennäinen repivä nauru. Luuletteko että se on seksikästä!? No ei ole!
Moniin miehiin vetoaa pienen tytön oloiset naiset.
Ääni muodostuu kurkunpäässä ja se on jokaisella erilainen. En tunne yhtään, joka jaksaisi vuodesta toiseen koko ajan puhua tietoisesti eri tavalla, mitä ääni oikeasti on. Itse on naiseksi hyvin matalaääninen.
Pahimpia narisijoita ovat Ylen asiaohjelmissa esiintyvät asiantuntijanaiset. Todella rasittavaa kuunneltavaa.
Toinen ärsyttävä porukka ovat nämä joka ohjelmassa kimittämällä puhuvat radio-tv -juontajat, jotka eivät osaa edes s-kirjainta ääntää oikein.
Minulla on kuulemma lapsekas ääni. Se vain on sellainen, on ollut koko elämäni.
En lässytä (paitsi koirilleni), mutta en voi äänelleni mitään. Se on mitä on. Onneksi minut on kuitenkin työelämässä otettu vakavasti.
Ja entä se nuorten naisten narina? Asuin pääkaupunkiseudun tuntumassa vuosikymmenen ja siihen jotenkin tottui, ja muutin hiljattain takaisin kotiseudulle puolen Suomen päähän. Nyt tuollaista narisevaa puhetta kuulee silloin tällöin televisiossa, ja että pistää korvaan. Alkaa ihan hengästyttää, kun kuuntelee sitä. Tähän kun vielä yhdistää sen pöljän intonaation, missä nuotti nousee virkkeen loppua kohti... hrrr!
No, erilaisuus on rikkautta, mutta kuulostaa se silti ihan hirveältä :D