Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
No tässä yksi tosi outo tapaus..olin viime kesänä ostamassa eräitä festarilippuja. Sovin jo noudon seuraavaksi päiväksi klo 10 myyjän kotiosoitteeseen. Olin illalla harrastuksissa ja en huomannut heti sähköposteja (viivettä vastaamiseen oli n 3-4h), joissa myyjä varmisteli, olenko varmasti sitten tu.lossa ostamaan liput. Festariliput olivat loppuunmyytyjä, joten todellakin (ja muutenkin on tapana aina ostaa kun olen sopinut) olin menossa ostoksille.
Vastasin myyjälle, että kyllä olen tulossa ostoksille sovittuun aikaan seuraavana päivänä. Hän yllättäen vastasikin, että olikin jo myynyt lipun jollekin muulle, kun kerran en ollut "ajoissa" vastannut. Samalla hän haukkui kaikki Tori.fi-ostajat epäluotettaviksi. En kyllä tämän myyjän aivoituksia tajunnut... Olisiko hänelle pitänyt lähettää viestejä ostohetkeen saakka, että "20h tunnin kuluttua tulen sitten varmasti hakemaan lipun".
Olisit vastannut, että on kyllä kaikenlaisia huijaavia m*lkkuja myyjinäkin, kun ei voida pysyä sovitussa suunnitelmassa vaan rahanhimossa myydään jollekin muulle kyselijälle välissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin osto/myynti ryhmään muuton yhteydessä myyntiin alle vuoden vanhan pyykinpesukoneen, koska se ei olisi mahtunut uuteen asuntoon. Laitoin koneelle hinnaksi 40 euroa, koska halusin päästä siitä mahdollisimman nopeasti eroon. Mainitsin ilmoituksessa selkeästi, että ostajan täytyy noutaa kone, en pysty itse tuomaan sitä minnekään. Mainitsin myös asuvani hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Samana päivänä sain yhteydenoton mieheltä, joka halusi ostaa koneen. Sovimme noutoajan ja paikalle saapuikin pienikokoinen iäkäs mies. Nähtyään, että kone toimi, hän sanoi hakevansa emännän autosta ja palasi vielä pienikokoisemman iäkkään naisen kanssa. Tietenkään heillä ei ollut mukana minkäänlaista nokkakärryä, nostoliinaa tms. Mies lähti lainaamaan jostain nokkakärryä, mutta ei tuonut ketään avuksi kantamaan konetta. Kovan urakan jälkeen saimme sen kolmestaan portaita alas ja lopuksi mies alkoi tinkiä hintaa 25 euroon. Siinä vaiheessa sain vaivoin hillittyä itseni.
Kannattaa aina ottaa maksu ensin ennen kuin alkaa kantamaan mitään isoa tavaraa autoon. Toivottavasti sait pyytämäsi hinnan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te myytte niitä tavaroitanne, niin laittakaa niille semmoinen hinta joka varmasti kattaa kaiken vaivan. Eihän sitä kauppaa niin käydä, että tyrkkää ilmoituksen nettiin ja makaa reporankana asiakkaan hoitaessa koko homman.
Toimituskulutkin voi sopia. Eräs täti jossain Pohjois-Karjalassa myi noin 15x20 cm astiaa, mutta kun ilmoituksessa oli vain nouto, en edes kysynyt asiaa. Hei! Kuinkahan laajan asiakaskunnan tavoitti? Semmoinen olisi postissa tai matkahuollolla mennyt ihan kivasti. Laskee vaan hintaan mukaan pakkausmateriaalit ja vaivannäön myös.
Veikkaan, että et ole itse myynyt netin kautta mitään. Tuotteen kuvaaminen ja ilmoituksen teko ei ole ihan naps-vaan hommaa. Ainakin jos haluaa, että kuva on tuotteen näköinen ja ilmoituksessa tarpeeksi kuvailua tuotteesta.
Itse myyn arviolta 80 % tuotteista ovelta noutajille, vaikka postituskin onnistuu.
Päinvastoin, minulta jää ostamatta tuotteet, joissa on valmiiksi mukana postikulut.
Kiitos vastauksesta. Hyvä, että sentään olet valmis postittamaan. Mutta mitä ihmettä ajattelevat jossain takahikiällä asuvat laittaessaan ilmoitukseen "vain nouto"? Jossei siis kyseessä ole sohva tms. Kai sitä nyt luulisi myyjän haluavan saada tuotteen kaupaksi.
Jos tuote on helppo postittaa, mikä jottei. Jos on painavaa tai herkästi särkyvää, silloin vain nouto. Itse en edes Matkahuoltoa käytä. Asun sen verran isossa kaupungissa, että ostajat löytyy myös noudolla ennen pitkää. Yksi ostajahan riittää.
Möin kirjoja. Olen Facessa mutta avomieheni ei , eikä' parisuhdetilanteeni näy joten sitä kautta ei pysty arvaamaan että olen avoliitossa. Joku mies otti yhteyttä kirjoista ja annoin tyhmänä kotiosoitteeni, onneksi mies oli kotona ja olin saanut migreenin joten mieheni meni ulos tekemään kauppaa. Ostaja pelästyi ja hämmentyi selvästi eikä halunnutkaan enää kirjoja ja myöhemmin illalla sain syyttävän viestin "ai sulla onki mies " Hyi hemmetti! Pelottaa ajatella, että olisin ollut yksin kotoa ja avannut pahaa aavistamatta oven... tuskin tyyppi olisi käsiksi käynyt, mutta varmaan ruinannut "päiväkahveja"
Ilmoitin facebook kirppiksellä ilmaisesta valkoisesta isosta sohvasta, josta piti päästä eroon nopeasti muuton takia. Soittajia piisasi ja lupasin sen ekalle soittajalle ja lupasi tulla hakemaan sen samana iltana. No, häntä ei näkynyt eikä kuulunut ja annoin sohvan seuraavalle soittajalle. Tämä ekä soittaja sitten soitti parin päivän päästä ja oli matkalla sohvan hakuun. Hän todella suuttui, kun olinkin antanut sen toiselle. Mitäs vitkutteli.
Toinen, mikä jäi mieleen oli Hakaniemen kirppiksellä. Myin siellä vaatteita ja mukana oli parin vuoden takaisia hienompia Guess mekkoja. Koko niissä oli italian mukaisesti 40, eli 34. Siihen tuli sitten ykx epämiellyttävä kultakääminen heppu ja katteli yhtä mekkoa. Hän kysyi, minkä kokoisia ne ovat ja sanoin 40, eli 34 täällä. Hän alkoi sättimään minua, että ei ole muuten varmasti, että ne olisivat liian isoja hänen tyttöystävälleen. Sitten hän haukkui minutkin läskiksi ( kokoa 34/36). Kerroin hänen painua @!!1$!: Hänen tyttöystävänsä oli varmaankin jokin lapsityttö tietystä maasta.
Tämä tapahtui puistokirppiksellä Bonn'ssa. Meillä oli iso katos pöytiemme yllä suojaamassa auringolta ja mukana oli koiramme, pieni, mutta pippurinen shitzu/pekingese + jotakin muuta. Sidoimme hänet katoksen jalkaan kiinni ja siinä hänen oli hyvä olla. Kuinkas ollakkaan, hän bongasi kauempana dobermanin ja ampaisi siitä sitten sen perään ja vaikka pieni kirppu olikin, siinä lähti meidän katoskin livohkaan. Täysi myllerrys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista omituisin:
Laitoin aurinkolasit myyntiin tori.fi, hinta 70 euroa. Useamman tinkaajan ja peruneen ostajaehdokkaan jälkeen sain viestin potentiaaliselta ostajalta. Yritin sopia tapaamisen seuraavalle päivälle, jotta en tuhlaisi aikaa mikäli tämäkin peruu, mutta ostajalle sopi vasta neljän päivän päästä, antoi summittaisen kellonajan ja sovittiin että nähdään yhdellä metroasemalla.
10-15 minuuttia ennen tätä antamaansa "noin"-aikaa ennen ilmoitti tarkemman ajan, minä ehdotin tarkkaa paikkaa ja annoin tuntomerkkini, hän mainitsi omaksi tuntomerkikseen takkinsa värin.Menin paikalle, metrosta jääneet ihmiset purkautuu ulos, katselen ympärilleni - ei näy.
Kunnes viimeinkin bongaan oikean värisen takin, ja koska kyseinen ihminen näytti hieman eksyneeltä, ajattelin mennä luokseen kysymään oliko hän ostaja. Ja hänhän se oli.Ojensin lasit tarkistettavaksi, hetken jälkeen ostaja otti lompakostaan kauppahinnan verran käteistä ja antoi ne minulle - ei siis yrittänyt paikan päällä tingata tai ehdottaa mobilepayta tms. Lähdin kotiin ja olin tästä normaalista poikkeavasta tori-kokemuksesta niin yllättynyt että laitoin oitis siskolleni viestiä asiasta.
Kaikki muu on tullut nähtyä, mutta sutjakasti sujuvia kauppoja harvemmin.
Aika tyyriit lasit. Uutena oltava 200 eken. En oikein uskois, vai oliko käyttämättömät.
Ööö...minkä hintaisi aurinkolaseja oikein käytät? Uudethan maksaa helposti yli 400e, eli 70e käytetyistä on pilkkahinta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä nämä myyjät kun ei voi ilmoittaa heti että on jo myyty. Ilmoitus näkyy torissa itte kyttään s.postia usein onko jo vastattu niin ei sit jossain vaiheessa ilmoitus poistetaan. Uudistetusta s.postista näkee että viesti on nähty. Viimeksi odotin vastausta 2 päivää kun oli myyjä kyllä viestin lukenut ja sitten vasta poistui myynti ilmoitus. Jos joku oli jo varannut senkin voisi ystävällisesti ilmoittaa.
Ja sitten nämä jotka ei ymmärrä laittaa tekstaria jos lukee että Yhteydenotot tekstarilla!!!
Tämä!! Myynti-ilmoitukset roikkuu sivuilla vaikka tuote myyty. Sitten yhdessä myynti-ilmoituksessa oli, että älkää turhaan kyselkö onko tuote vielä vapaana, poistan ilmoituksen, kun tuote myyty! Daa..kunhan kaikki tekisivät, sen saman, niin ei tarvitsisi turhaan kysellä onko tuote vielä vapaana..huoh..
Laiton lasten vaatteita myyntiin ja eka kysely oli että "miksi myyt"...Daa…??
Dorothy kirjoitti:
Mistä voit tietää, että myyjän ehdottama hakupaikka on kauempana kuin paikka missä asuu?
En minäkään antaisi kotiosoitetta tuntemattomalle, sorry.
Eipä ollut tässä tapauksessa varmaan siitä kyse, sorry.
Myin kallista haalaria ja sain parikin nyyhkytarinaa että pitäisi saada ilmaiseksi tai max.kympillä.Tarjosin ihan siistiä Lassie haalaria sitten ilmaiseksi sitten samassa koossa...ei kelvannut....
Ei ollut kirppistapaus vaan roskalava-ryhmän kautta ilmoitettu jouluruokalahjoitus. Siis minä ilmoitin tekeväni joitain jouluruokia tarvitsevalle henkilölle. Sain yhteydenoton, kerroin milloin ja mitä ruokaa teen sekä milloin ruoan voi noutaa, kysyin monelleko hengelle hän tarvitsee ruokaa - vastaus kolme (hän ja hänen kaksi kotona asuvaa opiskelijapoikaa). Hän ei itse liikuntarajoitteisena pystynyt lahjoitustani noutamaan. Ehdotin, että pojat voisivat noutaa ruoat linja-autolla (sillä tavalla minäkin liikun joten sama vaiva olisi ollut mulla). Sen jälkeen en kuullut henkilöstä mitään. Taisi saada jouluruokansa muualta.
Appiukko. Ei osaa puhua muusta kuin suu vaahdossa kirppiksestä, kirppiksestä, kirppiksestä.... tai sitten ehkä vaihtoehtoisesti kierrätyskeskuksesta tai vaihtoautoliikkeestä. Koko ajan pitää hehkuttaa omaa köyhyyttä, kieltäytyä vuosikymmenestä toiseen kaikesta uudesta ja erilaisesta ja vääntään naamaa siitä että muut kävi kouluja ja teki töitä ja heillä on nyt rahaa.....
Minulle on Torissa tapahtunut pari kertaa, että myyjä ei halunnutkaan myydä. Laitoin viestin, että ostan heti pyydetyllä hinnalla.
Toinen myyjä tuli ahneeksi, ja olisi halunnut myydä koko setin (jonka oli hinnoitellut kahteen osaan). Toisella myyjällä meni sormi suuhun postituksen takia. Tilasin saman tuotteen Saksan eBaystä ja hepä osaavat olla tehokkaita. Tuote kuljetuksineen kotiin asti tuli vielä euron halvemmaksi kuin "Kanta-Hämeestä" Helsinkiläiseen postikonttoriin. :D :D :D
Sielläpä ovat nämä kamat yhä Torissa myynnissä (pari kuukautta jo, ellei pidempäänkin), ja varmaan ihmettelevät kun ei mene kaupaksi, ei! Kumma kun ei kelpaa.
Myyjä ehdotti mulle hintaa ja vastasin että oujee. Hän vastas jotain että "Luuleksä et mä sen tohon hintaan myyn, emmä ny tyhmä oo!". No joo vähän niinkun luulin, kun se oli sun oma asettama hinta...
Itse yritin etsiä yhtä hyllyä värissä musta. Laitoin ostoilmoituksen toriin ja Facebookiin, ja jäin odottelemaan viestejä.
Ette tajuakaan, kuinka moni tuli sanomaan "mulla olis tää valkoisena" tms. Okei, mutta halusin mustan ja ilmoitin sen selkeästi ilmoituksessani. Toinen taas olisi halunnut 8 vuotta vanhasta ja elämää nähneestä hyllystään 20e, vaikka uusi maksaa 30e. Yhden kanssa meinasi tulla kauppa, kunnes paljastuikin että hylly on yli 300km päässä. Ilmoituksessa luki, että noudan Helsingin alueelta (nyt esimerkkinä) ja tuo myyjä oli Seinäjoella. Sanoi, että ei lukenut ilmoitusta sen kummemmin kuin otsikon vaan (Ostan hyllyn X) :D
Kyllästyin sitten ja hain uuden, vaikka ensisijaisesti olisinkin halunnut käytettynä :D
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin etsiä yhtä hyllyä värissä musta. Laitoin ostoilmoituksen toriin ja Facebookiin, ja jäin odottelemaan viestejä.
Ette tajuakaan, kuinka moni tuli sanomaan "mulla olis tää valkoisena" tms. Okei, mutta halusin mustan ja ilmoitin sen selkeästi ilmoituksessani. Toinen taas olisi halunnut 8 vuotta vanhasta ja elämää nähneestä hyllystään 20e, vaikka uusi maksaa 30e. Yhden kanssa meinasi tulla kauppa, kunnes paljastuikin että hylly on yli 300km päässä. Ilmoituksessa luki, että noudan Helsingin alueelta (nyt esimerkkinä) ja tuo myyjä oli Seinäjoella. Sanoi, että ei lukenut ilmoitusta sen kummemmin kuin otsikon vaan (Ostan hyllyn X) :D
Kyllästyin sitten ja hain uuden, vaikka ensisijaisesti olisinkin halunnut käytettynä :D
Niin, jaksoit sitten tampioiden kanssa käydä kirjeenvaihtoa alle kolmenkympin tavaran vuoksi ja päädyit lopulta menemään kauppaan.. no siihen on syynsä etten jaksa facen kirppiksiä tai toriakaan enää.
Kerran yksi ihminen antoi ovikoodinsa. En onneksi ole hullu tai varas, mutta en kyllä itse antaisi ihan niin löperösti, kuin facen kirppiksellä tai en kyllä missään kirppiksellä..... tai muutenkaan tuntemattomalle.
Jotenkin sitä toivoo, että omatkaan naapurit ei koodeja jakelisi ihan kelle vaan.....
Tässä nyt ei mitään vikaa ollut, mutta hassua mielestäni. Laitoin kyselyä yhdestä tavarasta Torissa. 20 min päästä tuli vastaus, joka alkoi "Anteeksi että kesti." No eihän siinä kestänyt - ei kai kenenkään voi olettaa olevan koko ajan sormet näppäimillä valmiina vastaamaan, kun on ilmoituksen mennyt laittamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Jätkän äiti hoiti kaupat. Jätkän piti tulla noutamaan tiettyyn aikaan. Kun ihmettelin missä viipyy, ei ollut kuulemma edes vielä lähtenyt matkaan. Jouduin odottelemaan tunnin vaikka mulla oli kiire tuolloin muihin asioihin. Äidin reaktio oli tyyliin "se nyt vaan on sellainen". Taisi molemmilla olla ajantajussa vikaa. Jos sovin jotain tiettyyn aikaan niin toivon että se pitää, koska mulla on muitakin velvollisuuksia kun myydä jotain paskaa nettikirppareilla ja odotella ostajaa että koska hän suvaitsee edes tulla paikalle.
Sitten on ollut näitä "mieheni tuleekin noutamaan paketin" tapauksia. Heille myös minun mieheni on tuonut sitten sen paketin enkä minä, onneksi.
Jätkän 😂
Minä laitoin osto/myynti ryhmään muuton yhteydessä myyntiin alle vuoden vanhan pyykinpesukoneen, koska se ei olisi mahtunut uuteen asuntoon. Laitoin koneelle hinnaksi 40 euroa, koska halusin päästä siitä mahdollisimman nopeasti eroon. Mainitsin ilmoituksessa selkeästi, että ostajan täytyy noutaa kone, en pysty itse tuomaan sitä minnekään. Mainitsin myös asuvani hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Samana päivänä sain yhteydenoton mieheltä, joka halusi ostaa koneen. Sovimme noutoajan ja paikalle saapuikin pienikokoinen iäkäs mies. Nähtyään, että kone toimi, hän sanoi hakevansa emännän autosta ja palasi vielä pienikokoisemman iäkkään naisen kanssa. Tietenkään heillä ei ollut mukana minkäänlaista nokkakärryä, nostoliinaa tms. Mies lähti lainaamaan jostain nokkakärryä, mutta ei tuonut ketään avuksi kantamaan konetta. Kovan urakan jälkeen saimme sen kolmestaan portaita alas ja lopuksi mies alkoi tinkiä hintaa 25 euroon. Siinä vaiheessa sain vaivoin hillittyä itseni.