Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun jotkut yritävät myydä esim. 100e lahjakortin samalla 100 eurolla.
Jep! Minkä hemmetin takia kukaan vaivautuisi ottaa yhteyttä, sopia hakuajankohta ja vielä hakea lahjakortti kun ei itse siitä mitään hyödy :D
Paljon helponpi vain ostaa kaupasta ilman säätöjä.
Vastasin tähän vain noiden alapeukkujen takia, ikmeisesti joidenkin mielestä hyvinkin kohtuullista myydä samalla hinnalla. Saahan sitä pyytää mutta kukaan ei ole ostamassa, joten järjetöntä.
Joulun aikaanhan näitä ruokakauppalahjakortteja myydään.
Saatesanoilla en tuo minnekään.
Jos itse olisin siinä taloudellisessa tilanteessa, että saisin lahjakortin, minä kuskaisin sen minne vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin muutaman kuukauden aikana vanhan asunnon huonekaluja ja suurimmaksi osin kaikki ostajat olivat fiksuja. Muutama ostaja jäi kyllä mieleen. Esim. yksi ostaja oli aika tökerö. Olin jo muuttanut pois asunnosta ja kyselin siksi tarkkaa aikaa, jolloin ostaja pääsisi noutamaan. Varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua noutoaikaa, että oliko ostaja varmasti vielä tulossa. Ostaja lupasi olla sovittuna aikana paikalla, jolloin lähdin miehen kanssa heti asunnolle ja kantamaan raskasta huonekalua valmiiksi kerrostalon alaoville.
Siinä kun olin hetken odotellut ostajaa, vilkaisin puhelinta ja ostaja oli pari minuuttia ennen sovittua aikaa laittanut viestin, "käydäänkin vielä asioilla, mutta käykö jos olen vähän yli X paikalla?" Ajattelin jo siinä kohtaa, että mitähän tarkoittaa "vähän yli", mutta sanoin sen olevan ok, jos kuitenkin pyrkivät nopeasti tulemaan paikalle, kun kerroin odottelevani jo rappukäytävässä. Sinä aikana, kun odottelin rappukäytävässä niin sain vielä viestin "kohta tullaan." "hetki vielä tms." En edes vastannut näihin mitään, kun olin ärsyyntynyt siitä, että olin nimenomaan hetkeä aiemmin varmistanut, että kai kyseinen aika sopii, mutta sitten pari minuuttia ennen tapaamista kerrottaankin, että mennään vielä asioille ja kai on ok olla "vähän myöhässä." Ärsytti nimenomaan siksi, että varmasti luottivat siihen, että odottelen kiltisti rappukäytävässä, enkä varmaan sitä enää takaisin lähde kantamaan, niin ei väliä, jos on vähän myöhässä.
Lopulta nämä ostajat tulivat puoli tuntia myöhässä. Kaikkein eniten mikä suututti oli näiden tyyppien asenne. Ymmärrän, että välillä voi myöhästyä sovitusta, mutta tulivat paikalle ilman tervehtimistä, eivätkä edes pahoitelleet myöhästymistä. Ärsyttää totaalinen välinpitämättömyys ja röyhkeys. Jos tietoisesti lähtivät asioille silloin, kun piti tavata (mikä tämäkin on jo väärin), mutta miksei voi edes yrittää arvioida saapumisaikaa, jotta toisen ei tarvitsisi odotella puoltaa tuntia huonekalun kanssa rappukäytävässä. On ihan inhimillistä olla myöhässä, mutta toiselle ihmiselle ei kerro mitään "vähän myöhässä" tai "tullaan pian", kun ne on aika subjektiivisia käsitteitä. Ja miksi pitää lähteä asioille silloin, kun on sovittu tapaaminen.
Minä luulin, että ovat vähintään puolipäivää myöhässä. Vain suomalainen jupisee puolentunnin myöhästymisestä... Etenkin, kun hyvin pitivät tilanteen tasalla.
Heh, taidat olla samanlainen ostaja. Eivät mitenkään pitäneet hyvin ajan tasalla, jos puoli tuntia on "vähän myöhässä." Varmaan niiden vaikea ymmärtää, joilla ei ole käytöstapoja, saati arvosta toisten ihmisten aikaa.
Ei, vaan olen asunut yli puolet elämästäni muualla kuin Suomessa. Ja tämä on sellainen suomalainen omituisuus, joka jaksaa naurattaa kerran toisensa jälkeen. Hyvin kerrottiin teksriviestein, että ollaan myöhässä ja pidettiin ajan tasalla. Mutta Suomessa tietysti toimitaan kuten Suomessa toimitaan. Muualla mieli pahoitetaan sitten muista asioista kuin myöhästymisestä. Joten asento vaan. Ja jatkakaa kellon katsomista!
Aaah, ootkohan yks niistä mun iki-ihastuttavista potilaista jotka lampsii ihan pokkana 30min potilasajalle (josta vähintään 10min varattu siivoukseen ja potilaskirjauksien tekoon) 15min myöhässä sanaakaan sanomatta :DDD Ja vielä järkyttyvät kun en ota enää vastaan.
Ostin koneen myyjän pyytämään hintaan tinkimättä.Muutaman pvn päästä soitin myyjälle kysyäkseni koneesta paria juttua niin alkoi haukkumaan minua kun en maksanut enempää.Oli kuulema kaverinsa sanonut et kyllä määkin olisin ainakin tuplahinnan maksanut joka olisi kyllä ollut tosi liikaa maksettu todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Myin tuotteen x ja ostajan kanssa sovittiin hinta 35e, vanhempi rouvat tuli noutamaan, ja alkoi kysellä, että mikäs tämän hinta nyt sitten onkaan, että käykö 20e, totesin, että sovittiin 35e, jos ei miellytä, niin jätä ostamatta. Suuttuneena nakkasi rahat käteeni ja lähti. Mikä siinä on, että pitää vielä alkaa jängertää sitä hintaa ostaessa? Oma lukunsa on nämä, jotka esittää, että kappas tulikin vaan 20e mukaan, riittääkö? No ei riitä, jos on muuta sovittu.
tästä tuli vähän päinvastainen mieleen. Mun mies kauppasi jotain tietokoneen osaa, näytönohjainta olisko ollut, aika pilkkahintaan kun halusi vaan eroon. Tarinan uskomattomin osuus: jäbä tuli oikeaan osoitteeseen oikeaan aikaan, oli mukava ja heittivät siinä juttua ehkä vartin verran koneista ja peleistä, antoi oikean määrän rahaa ja poistui tuote mukanaan.
No, tän jälkeen mies oli mulle että "äh, olis pitänyt tossa vielä heittää satanen lisää hintaa, ois varmaan sen maksanutkin!" Hitto mä suutuin miehelleni :DDD IDIOOTTI, et sinä siinä vaiheessa ala hintaa nostaa kun kauppa on jo sovittu ja OSTAJA SEISOO OVELLASI KÄTEISET KOURASSA. Luojan kiitos ei sentään oikeasti ollut tehnyt näin, tai mä olisin astunut väliin ja kovaa
Omituisia nämäkin ostajat jotka pyöristää hintaa ylöspäin pyytämättä ja yllättäen, yksi jopa maksoi kaksi kertaa eikä ole vastannut viestiin jossa tiedustelin tilinumeroa että palauttaisin toisen maksun. Pieniä summia mutta kuitenkin, periaatteeni on se että sen hinnan perin minkä olen alun perin pyytänytkin, en nostele hintoja vaikka toteaisin että liian halvalla myyn. Haluan ensisijaisesti päästä eroon tavaroista joita en enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vaatteen huuto.netistä. Maksoin myyjän tilille mutta tuotetta ei koskaan tullut. Otin myyjään yhteyttä ja hän sanoi ettei hänellä enää ole rahoja ja ei voi niitä palauttaa.
Googletin myyjän osoitteen ja oli jonkinlainen laitos kyseessä, en tarkemmin tiedä kyseisestä paikasta. Otin henkilökuntaan yhteyttä ja lähetin heille pankkikuitit ostoksestani heidän pyydettyään niitä, sain maksamani summan takaisin. Kyse oli pienestä summasta mutta ihan periaatteen vuoksi vaadin rahani takaisin, olen myös pienituloinen joten en halua hukata rahojani. Toisaalta halusin myös puuttua tilanteeseen jotta myyjä ei jatka toimintaa mahdollisesti kalliimpien tuotteiden kanssa.
Tämä tyyppi on tunnettu nettikirppiksillä, en viitsi mainita nimeä ..asuu tosiaan jossakin laitoksessa ja on tapahuijari
Viime aikoina sattunutta Facebook-paikalliskirppisryhmässä:
HUPIVARAAJA Sama nainen, joka on toiminut näin kohdallani ainakin 4 kertaa, laittoi taas myymääni tuotteeseen varauksen, ja kun tuote vapautui (ekana ostoaikeista ilmoittanut perui) ei reagoinut mitenkään. Ei viestiä, ei kommenttia. On usein jonossa ensimmäisenä, jos ostaja peruu, mutta ei ikinä osta. En tiedä, mikä on pointti. Liekö sellainen, joka innoissaan varailee kovasti haluamaansa, mutta ei sitten viitsikään lähteä hakemaan.
ROUVA SUUNTAVAISTO Näitä tulee välillä, että saman alueen kirppisryhmässä yleensä vähän vanhempi nainen (itsekin olen) ei löydä meille. Ei ilmeisesti osaa googlata reittiä. Maamerkit ovat selvät, eikä alue ole iso. Ei löydä, voisinko tulla ostarille tuota kainalossa. Tästä en tykkää, sillä ostarilla on paljon ihmisiä ja mulla lukee, että vain nouto.
VAIKENEVA MYYJÄ Todella outo tapaus. Päivitti juuri myytäviään, varasin ja ilmoitin voivani hakea vaikka heti tuotteen, koska asun lähellä. Ei koskaan reagoinut mitenkään. Ei edes lukenut meseviestiä, eikä reagoinut tägeihin.
Myöhemmin kuulin, että pelkää myydä "tietyille ihmisryhmille", kun on tullut huijatuksi. Suutuin. Mitähän ryhmää minä edustin?
Omituisimpia ovat kaikki nämä toopet, jotka ilmoittavat ostavansa mutta sitten asia venyy ja paukkuu. Joskus voi käydä jopa niin että vastaavat sähköpostiin heti, mutta eivät silti saa maksua aikaiseksi nettipankin kautta.
Kertokaa nyt mitää tyydytystä saa siitä että ilmoittaa ostavansa eikä sitten ostakaan? Minun aikani lisäksi tuhlaavat myös omaa aikaansa. Jos rahasta tekee noin tiukkaa, pitäisikö netissä roikkumisen sijaan mennä vaikka töihin, kenties?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun jotkut yritävät myydä esim. 100e lahjakortin samalla 100 eurolla.
Jep! Minkä hemmetin takia kukaan vaivautuisi ottaa yhteyttä, sopia hakuajankohta ja vielä hakea lahjakortti kun ei itse siitä mitään hyödy :D
Paljon helponpi vain ostaa kaupasta ilman säätöjä.
Vastasin tähän vain noiden alapeukkujen takia, ikmeisesti joidenkin mielestä hyvinkin kohtuullista myydä samalla hinnalla. Saahan sitä pyytää mutta kukaan ei ole ostamassa, joten järjetöntä.
Pitää muistaa tarkistaa, että lahjakortilla todella on se summa, mitä myyjä väittää, ettei tule huijatuksi.
Näin netissä ilmoituksen kahdesta erittäin tyylikkäästä baarijakkarasta. Myyjä oli about nelikymppinen, lihaksikas ja hyvännäköinen mies. Mies sanoi, että vaino ei ole kotona ja hibta olisi 50 egeä mutta voi maksaa myös luonnossa. Nuorena ja puutteessa olevana opiskelijatyttönä sanoin, että kyllä se luontokin käy. No makuuhuoneeseenhan siitä mentiin. Sitten kun homma oli hoidettu niin mies alkoikin kinuta, että kyllä hän sen 50 egeä silti tarttisi, kun miten muuten selittää "kadonneet" tuolit jos ei ole rahaa näyttää. Heitin viiskymppisen lattialle, otin tuolit kainaloon ja lähdin meneen.
Nimimerkitön kirjoitti:
Käsittämätön sääntö. Mistä yp olisi ikinä saanut tietää, mistä sen tavaran olisit noutanut? En olisi ikinä jaksanut enää noutomatkalla käydä neuvotteluja noutopaikasta.
Ymmärrän toki säännöt ja niiden noudattamisen, mutta tätä teidän peliä ei olisi tarvinut pelata ollenkaan, jos olisit heti sanonut, että nouto ryhmän sääntöjen mukaisesti tästä kaupunginosasta.
Miten yp edes käytännössä "valvoo erittäin tiukasti" noin pöljää sääntöä?! 😂
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ostoilmoituksen esineestä kaupunginosan kirppikselle. Siellä on sääntö, että noudot pitää sopia kaupunginosan rajojen sisäpuolelle, ja yp valvoo sääntöä erittäin tiukasti. Sain pian vastauksen, että yhdellä ryhmäläisellä olisi myydä haluamani esine. Yv:ssä sitten kävi ilmi, että nainen oli jo ajat sitten muuttanut pois ko. alueelta, toiselle puolelle kaupunkia. Hän olisi halunnut sopia noudon samalle päivälle viereiseen kaupunginosaan. En olisi hänen ehdottamalla ajallaan ehtinyt samana päivänä esinettä noutamaan. Minua hieman ärsytti tuo, että halusi sopia kaupat sääntöjen vastaisesti, mutta en siitä huomauttanut, vaan ehdotin kauppoja seuraavalle päivälle ryhmän kaupunginosan alueelle. Siitä alkoi kahden päivän kädenvääntö noudosta, jossa myyjä hivutti koko ajan noutoaluetta lähemmäksi sen viereisen kaupunginosan aluetta. Hän ei siis edes asunut siellä, vaan ihan eri puolella kaupunkia. Aina kun ehdotin noutoa jostain ryhmän alueen sisältä aikaan x, myyjä totesi: "Tuo aika ei käy, mutta miten olisi tähän aikaan paikasta y" (joka siis viereisen alueen sisällä). Koko juttu kypsytti, mutta tarvitsin esineen itselleni mahdollisimman pian, joten koitin olla kärsivällinen.
Noutopäiväksi olimme sopineet sitten vihdoinkin noudon ryhmän alueen ja viereisen kaupunginosan melkein rajalle. Kun olin jo matkalla noutamaan esinettä, sain viestin: "Hei, voisitko sittenkin tulla paikkaan y" (aika lähellä ryhmän aluetta, mutta kuitenkin osa sitä viereistä kaupunginosaa). Siinä sitten vielä bussissa istuessani "neuvottelin" noudon lähelle hänen ehdottamaansa paikkaa, mutta sellaiseen pisteeseen, joka on vielä juuri ja juuri ryhmän alueen rajalla. En tiedä, mikä pakkomielle myyjällä oli hivuttaa tuota tapaamispaikkaa koko ajan viereiseen kaupunginosaan. Voi toki olla, että hänkin piti minua hankalana, mutta jos myy kaupunginosan ryhmässä, niin pitää olla valmis tulemaan sääntöjen mukaisesti ryhmän alueelle. Esine ei siis ollut mikään ihan kevyt tai pieni, joten sijainnilla oli minulle muutakin kuin periaatteellista merkitystä.
Jospa tuo myyjä olikin yp, joka testasi noudatetaanko sääntöjä. Vähän niin kuin poliisi tekee huumeiden valeostoja. Jotenkin ei edes yllättäisi, on sen verran noussut yp:n asema joillekin päähän.
Tinkiminen on suomalaisilla hukassa. Ehdotetaan puolet halvemmalla kuin myyjä on hintapyynnön laittanut. Ei niin tingitä.
Vierailija kirjoitti:
Möin Stockalta ostetun designkäsilaukun. Se oli jo kulunut ja vähän nuhruinen, joten lähtöhintakin oli sen mukainen.
Sen huusi itselleen mies joka kertoi haluavansa sen tyttärelleen.
Tuli sitten hakemaan laukun ja maksoi huutamansa summan.
Muutama päivä tämän jälkeen tuli raivostunut sähköpostiviesti jossa mies kirjoitti, että kyse on väärennöksestä, ihan varmaan väärennöksestä kun ethän sitä olisi myynyt niin halvalla jos olisi ollut aito. Alkoi uhata että pitäisi maksaa hänelle korvausta kun pahoitin hänen ja tyttärensä mielen.
Kun sanoin, että jos on varma väärennöksestä ja hän voi sen todistaa kuten sanoi minulle, niin sittenhän minuakin on petkutettu. joten mennään vaikka yhdessä Stockalle ja esitetään nämä todisteet.
Paiskasi luurin korviini eikä koskaan enää palanut asiaan.
Tähän olisi voinut vastata, että ”Saathan sinä maksaa lisää hintaa, jos kaupasta siten tulee parempi”😁
Myin huhtikuussa kaupunginosan fb-kirpparilla eräitä isohkoja puutarhaan/pihaan liittyviä juttuja. Ostaja ilmaantui heti ja kaupat tehtiin samoin tein, sain heti maksun tilille. Sovittiin jo tuolloin, että ei pääse heti hakemaan, vaan tulee lähiaikoina viikonloppuna, kun saa peräkärryn ja kantajan.
Koko kesänä ostajasta ei kuulunut mitään. Myönnän, että itsekin jo melkein unohdin asian.
Pari viikkoa sitten puhelimeeni oli tullut viesti, että "Olisin tulossa nyt hakemaan ne xxx, ollaan kohta siinä". Ja viiden minuutin päästä (!) uusi viesti: "Tullaankin joku toinen kerta".
Näin viestit vasta parin tunnin viiveellä, koska olin muissa maisemissa, jossa ei voinut olla puhelinta mukana.
Nyt on taas jo pari viikkoa kulunut, eikä ostajasta ole kuulunut mitään. Tuleekohan ikinä hakemaan noita? Pitääkö minun palauttaa rahat? Voinko laittaa tavarat myyntiin uudelleen? Ostotapahtumasta on nyt 5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin muutaman kuukauden aikana vanhan asunnon huonekaluja ja suurimmaksi osin kaikki ostajat olivat fiksuja. Muutama ostaja jäi kyllä mieleen. Esim. yksi ostaja oli aika tökerö. Olin jo muuttanut pois asunnosta ja kyselin siksi tarkkaa aikaa, jolloin ostaja pääsisi noutamaan. Varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua noutoaikaa, että oliko ostaja varmasti vielä tulossa. Ostaja lupasi olla sovittuna aikana paikalla, jolloin lähdin miehen kanssa heti asunnolle ja kantamaan raskasta huonekalua valmiiksi kerrostalon alaoville.
Siinä kun olin hetken odotellut ostajaa, vilkaisin puhelinta ja ostaja oli pari minuuttia ennen sovittua aikaa laittanut viestin, "käydäänkin vielä asioilla, mutta käykö jos olen vähän yli X paikalla?" Ajattelin jo siinä kohtaa, että mitähän tarkoittaa "vähän yli", mutta sanoin sen olevan ok, jos kuitenkin pyrkivät nopeasti tulemaan paikalle, kun kerroin odottelevani jo rappukäytävässä. Sinä aikana, kun odottelin rappukäytävässä niin sain vielä viestin "kohta tullaan." "hetki vielä tms." En edes vastannut näihin mitään, kun olin ärsyyntynyt siitä, että olin nimenomaan hetkeä aiemmin varmistanut, että kai kyseinen aika sopii, mutta sitten pari minuuttia ennen tapaamista kerrottaankin, että mennään vielä asioille ja kai on ok olla "vähän myöhässä." Ärsytti nimenomaan siksi, että varmasti luottivat siihen, että odottelen kiltisti rappukäytävässä, enkä varmaan sitä enää takaisin lähde kantamaan, niin ei väliä, jos on vähän myöhässä.
Lopulta nämä ostajat tulivat puoli tuntia myöhässä. Kaikkein eniten mikä suututti oli näiden tyyppien asenne. Ymmärrän, että välillä voi myöhästyä sovitusta, mutta tulivat paikalle ilman tervehtimistä, eivätkä edes pahoitelleet myöhästymistä. Ärsyttää totaalinen välinpitämättömyys ja röyhkeys. Jos tietoisesti lähtivät asioille silloin, kun piti tavata (mikä tämäkin on jo väärin), mutta miksei voi edes yrittää arvioida saapumisaikaa, jotta toisen ei tarvitsisi odotella puoltaa tuntia huonekalun kanssa rappukäytävässä. On ihan inhimillistä olla myöhässä, mutta toiselle ihmiselle ei kerro mitään "vähän myöhässä" tai "tullaan pian", kun ne on aika subjektiivisia käsitteitä. Ja miksi pitää lähteä asioille silloin, kun on sovittu tapaaminen.
Minä luulin, että ovat vähintään puolipäivää myöhässä. Vain suomalainen jupisee puolentunnin myöhästymisestä... Etenkin, kun hyvin pitivät tilanteen tasalla.
Heh, taidat olla samanlainen ostaja. Eivät mitenkään pitäneet hyvin ajan tasalla, jos puoli tuntia on "vähän myöhässä." Varmaan niiden vaikea ymmärtää, joilla ei ole käytöstapoja, saati arvosta toisten ihmisten aikaa.
Ei, vaan olen asunut yli puolet elämästäni muualla kuin Suomessa. Ja tämä on sellainen suomalainen omituisuus, joka jaksaa naurattaa kerran toisensa jälkeen. Hyvin kerrottiin teksriviestein, että ollaan myöhässä ja pidettiin ajan tasalla. Mutta Suomessa tietysti toimitaan kuten Suomessa toimitaan. Muualla mieli pahoitetaan sitten muista asioista kuin myöhästymisestä. Joten asento vaan. Ja jatkakaa kellon katsomista!
Et vissiin ole Sveitsissä tai Saksassa käynyt "maailmanmatkaaja"... tuskin olet koskaan lähtenyt edes Kouvolasta
Vierailija kirjoitti:
Myin huhtikuussa kaupunginosan fb-kirpparilla eräitä isohkoja puutarhaan/pihaan liittyviä juttuja. Ostaja ilmaantui heti ja kaupat tehtiin samoin tein, sain heti maksun tilille. Sovittiin jo tuolloin, että ei pääse heti hakemaan, vaan tulee lähiaikoina viikonloppuna, kun saa peräkärryn ja kantajan.
Koko kesänä ostajasta ei kuulunut mitään. Myönnän, että itsekin jo melkein unohdin asian.
Pari viikkoa sitten puhelimeeni oli tullut viesti, että "Olisin tulossa nyt hakemaan ne xxx, ollaan kohta siinä". Ja viiden minuutin päästä (!) uusi viesti: "Tullaankin joku toinen kerta".
Näin viestit vasta parin tunnin viiveellä, koska olin muissa maisemissa, jossa ei voinut olla puhelinta mukana.
Nyt on taas jo pari viikkoa kulunut, eikä ostajasta ole kuulunut mitään. Tuleekohan ikinä hakemaan noita? Pitääkö minun palauttaa rahat? Voinko laittaa tavarat myyntiin uudelleen? Ostotapahtumasta on nyt 5 kk.
Varmaan pitää laittaa viestiä että säilytysvuokra on x€ kuukaudessa ja jos et tänään hae niin myyn eteenpäin ja pidän rahat.
oli tavara myynnissä 50e, tumma kaveri tuli 10e setelin kanssa, yritti sitä tyrkyttää, ihmettelin että onko siellä afrikassa jotkut roomalaiset numerot käytössä kun ei tunnu olevan hallussa
Vierailija kirjoitti:
oli tavara myynnissä 50e, tumma kaveri tuli 10e setelin kanssa, yritti sitä tyrkyttää, ihmettelin että onko siellä afrikassa jotkut roomalaiset numerot käytössä kun ei tunnu olevan hallussa
Pitäisi olla ei rasisti, mutta mulle on käynyt näin kk sisällä ainakin 5 kertaa. Jokainen on ollut tumma naamaltaan. Ollaan sovittu hinta, ostaja tulee selvästi kaukaa ja yrittää tarjota pienempää määrää paikanpäällä. Kuulun johonkin paskat kaupat -ryhmään, siellä oli tästä juttua.
Jokaisen kohdalla sanoin hinta on tämä, mikä on sovittu. Otatko vai etkö. Jankkaa, jankkaa. Sanon asia selvä, et siis ota ja lähden kotiin. Minulle vaiva on pieni, aikaa menee alle 5 min ja tapaaminen on ajankohtana, jolloin olen muutenkin kotona. 4 on tullut juoksujalkaa perään ja yrittänyt jatkaa tinkaamista ja olen vaan sanonut myyn seuraavalle. Viidestä 3 kanssa olen tehnyt kaupat. 2 on tehnyt turhan matkan.
Ensimmäisen kerran jälkeen olen vielä ennen, kun sovittu kellonaika, kirjoittanut hinta on 20 euroa ja minä en tingi paikanpäällä, onhan tämä selvä. Kyllä on. Ja silti tingataan.
Tekisi mieli sanoa tulispa sota ja tappais kerjäläiset, mutta en tietenkään sano.
Annoin pois vanhan läppärini. Ilmoituksessa oli selkeästi että akun kesto huono ja vain nouto. Eikös sieltä joku innokas viestipommittaja vaatinut että ostan siihen uuden akun ja sitten postitan hänelle. Ja viestejä tuli pahimmillaan neljä päivässä. Eikä ne viestit olleet mitään kovin kohteliaasti kirjoitettuja sen jälkeen kun olin kieltäytynyt toimimasta hänen toivomallaan tavalla: hänen on pakko saada, hän vaatii, hänellä on oikeus jne jne... useimmiten viestit oli vielä isoilla kirjaimilla kirjoitettuja eikä huutomerkkejä säästelty.
Kun ilmoitin, että toinen henkilö on läppärin noutanut niin uhkasi vielä tehdä musta valituksen. Onneksi ko. henkilöllä ei ollut mun puh.numeroa, olisi varmaan soitellutkin jatkuvasti.
Käsittämätön sääntö. Mistä yp olisi ikinä saanut tietää, mistä sen tavaran olisit noutanut? En olisi ikinä jaksanut enää noutomatkalla käydä neuvotteluja noutopaikasta.
Ymmärrän toki säännöt ja niiden noudattamisen, mutta tätä teidän peliä ei olisi tarvinut pelata ollenkaan, jos olisit heti sanonut, että nouto ryhmän sääntöjen mukaisesti tästä kaupunginosasta.
Miten yp edes käytännössä "valvoo erittäin tiukasti" noin pöljää sääntöä?! 😂