Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2241/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun jotkut yritävät myydä esim. 100e lahjakortin samalla 100 eurolla.

Jep! Minkä hemmetin takia kukaan vaivautuisi ottaa yhteyttä, sopia hakuajankohta ja vielä hakea lahjakortti kun ei itse siitä mitään hyödy :D

Paljon helponpi vain ostaa kaupasta ilman säätöjä.

Vastasin tähän vain noiden alapeukkujen takia, ikmeisesti joidenkin mielestä hyvinkin kohtuullista myydä samalla hinnalla. Saahan sitä pyytää mutta kukaan ei ole ostamassa, joten järjetöntä.

Vierailija
2242/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajanut yli 300 km hakemaan uutta kotia vailla olevaa, jo aikuista koiraa (saksanpaimen) hintapyyntö ilmoituksessa oli 600€. Paikan päällä myyjä sanoi, että ilmoituksessa oli muka virhe ja haluaa 900€. Koira-raasu oli laiha kuin mikä, kynnet ylikasvaneet ja taipuneet omituisesti, pienessä häkissä yksin pihalla. Sen verran kävi sääli, että ajoin automaatille nostamaan ne 300€ lisää ja koira lähti mukaani. Elikin sitten 14-vuotta vielä sen jälkeen ja oli ihanin olento maan päällä, joka pelasti minut masennukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ajanut yli 300 km hakemaan uutta kotia vailla olevaa, jo aikuista koiraa (saksanpaimen) hintapyyntö ilmoituksessa oli 600€. Paikan päällä myyjä sanoi, että ilmoituksessa oli muka virhe ja haluaa 900€. Koira-raasu oli laiha kuin mikä, kynnet ylikasvaneet ja taipuneet omituisesti, pienessä häkissä yksin pihalla. Sen verran kävi sääli, että ajoin automaatille nostamaan ne 300€ lisää ja koira lähti mukaani. Elikin sitten 14-vuotta vielä sen jälkeen ja oli ihanin olento maan päällä, joka pelasti minut masennukselta.

😢💞

Vierailija
2244/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

TÄMÄ! Miksi oi miksi raha ei kelpaa?! Nämä kahvipaketin/suklaalevyn/jäätelöpaketin/seiskaveikan vaihturina "myynnissä" olevat jutut on aivan p*esteestä. Hirveä vaiva, jonka välttäis muutamalla eurolla.

Vierailija
2245/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli oudoin kaikista. Olin myymässä kodinkonetta, sovittiin haku seuraavalle päivälle.

Tyyppi laittoi vielä tuntia ennen varmistusviestin, että sopiihan se aika vielä, ja kuittasi että tulee. Varmisti, että käyhän käteinen.

Saapui sovittuun aikaan autolla, ja oli kaveri mukana kantoapuna. Maksoi tasarahalla, kantoivat koneen ulos ja alas ja kyytiin.

Siinä se. Kummallinen tapaus, ei ole toista vastaavaa sattunut.

Vierailija
2246/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä jotain sisistustavaraa, sovittiin ostajan kanssa että tulee iltapäivällä 16-17 välillä. Ei kuulunut, joten tein kaupat seuraavan kanssa ja laitoin edelliselle viestiä että tuotteet myyty. Sitten tulee hirveän pitkä selittelyviesti kuinka töissä meni pidempään kuin piti ja että mustaherukkapensaista löytyi äkämäpunkkeja jotka ovat mustaherukoille pahinta mitä voi olla 😂 Selvä, olisi riittänyt ihan vaan vastaus että pahoittelut kun en ehtinyt tulemaan, en olisi välttämättä tarvinnut mitään tietoiskua äkämäpunkeista :D

Vierailija
2247/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli oudoin kaikista. Olin myymässä kodinkonetta, sovittiin haku seuraavalle päivälle.

Tyyppi laittoi vielä tuntia ennen varmistusviestin, että sopiihan se aika vielä, ja kuittasi että tulee. Varmisti, että käyhän käteinen.

Saapui sovittuun aikaan autolla, ja oli kaveri mukana kantoapuna. Maksoi tasarahalla, kantoivat koneen ulos ja alas ja kyytiin.

No hu-huuh! Kai sä teit tästä rikosilmoituksen? 

Vierailija
2248/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppasin torissa osin viallista mittalaitetta 30€. Vain nouto oli toimituksena. Muuan kaveri lupasi ja maksoi siitä sitten 60€+lähetyskulut kun vaan suostuin sen lähettämään.

Vierailija
2249/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkitön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

TÄMÄ! Miksi oi miksi raha ei kelpaa?! Nämä kahvipaketin/suklaalevyn/jäätelöpaketin/seiskaveikan vaihturina "myynnissä" olevat jutut on aivan p*esteestä. Hirveä vaiva, jonka välttäis muutamalla eurolla.

Turhaa kursailua, "ei tästä mitään tarvi maksaa", mutta periaatteessa pitää kuitenkin. Toiveet vielä liian tarkkoja, joku pullo tietyn merkkistä proseccoa, kiitos. Joskus annoin jonkun kulahtaneen lipaston ilmaiseksi, niin silloin oli kiva saada se suklaalevy hakijalta pyytämättä.

Vierailija
2250/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi sama tyyppi joka osti multa muuton myötä tarpeettoman sohvan. Pääsi hakemaan vasta uudesta asunnosta mutta tuli sovitusti, oli kantaja mukana ja maksoi käteisellä. Antoi vielä pari kymppiä extraa kun olin kuskannut sohvan uuteen asuntoon noutoa odottamaan. Kerrassaan outoa

Vierailija
2251/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten aina löytyy näitä tyyppejä, jotka kysyvät asioita, jotka on jo kerrottu. Jos ilmoittaa esim. myyvänsä mustia kenkiä valkoisilla nauhoilla, aina tulee joku kysymään, minkä väriset ovat (vaikka kuvakin löytyisi).

Tämä on perussetti, jos olet myymässä autoa. Parhaiten nämä tyypit löytyy, jos sen myymäsi auton pyynti on alle 1000€.

Kirjoitapa ilmoitukseen "myydään 1990 Nissan Sunny, 1,2 litrainen bensa, ketjukone. Katsastettu 4/2021, kaikki toimii. Hinta 900€, ei vaihtoja". Päälle läjä kuvia joka suunnasta. Takaan, että siinä menee max. noin 10 minuuttia, kun ensimmäinen lukutaidoton voittaja soittaa ja kysyy ne asiat, mitä on kirjoitettu ilmoitukseen. Menee noin 5 minuuttia, niin seuraava apina soittaa ja tarjoaa vaihdossa rikkinäistä Makitan porakonetta, Ikean Malm-lipastoa ja korillista kerran juotua olutta. Jne. Toista tätä, kunnes palaa päreet ja viet Nissanin romuttamolle. 

Vierailija
2252/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs halusi maksaa 100e tuotteen 3 kuukaudessa.  

Jos sulla on vain 30e per kk vapaa rahaa, älä osta turkkia, osta ruokaa tai maksa laskut.

Vierailija
2253/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa vauva hattua, ruskovillan uudenveroista. Laitoin kuitenkin ilmoitukseen että hattu on käytetty. Hinta 4 eur, uutena kaupassa 35 eur. Toiselta puolelta kaupunkia otti yhteyttä ostajaehdokas joka halusi tietää millä pesuaineella olen hatun pessyt ja kuinka monta kertaa. Ilmoituksessani oli maininta että olemme koiratalous niin hän kysyi minkä rotuinen koira meillä on. Olisi halunnut että lähtisin bussilla vauvan kanssa hänelle viemään hattua jotta ei tarvitsisi maksaa postikuluja eikä hänen tarvitse lähteä pienen vauvan kanssa hattua hakemaan. Matkaa bussilla olisi ollu 3 eri kulkuneuvolla n 1,5 h/suunta. Ei ymmärtänyt kun ilmoitin etten ole 4 euron hatun vuoksi valmis uhraamaan puolta päivää jotta pääsen hatusta eroon. Myin hatun seuraavalle ostajalle joka maksoi hatusta pyydetyn hinnan ja kirjemaksun postikuluja.

Toinen omituinen kokemus vauvan tavaraa myydessäni torissa tapahtui kun myin käytettyjä harsoja isoa kasaa. Yksi innokas ilmoitti että ostaa harsot mutta katsoo muut myytävät tuotteeni samaan pakettiin. Sen jälkeen hänestä ei kuulunut mitään. Myöhemmin n viikon kuluttua toinen ostaja tuli ostamaan muita myymiäni tavaroita ja halusi samalla ostaa harsot joten myin hänelle ja poistin ilmoituksen. Sen jälkeen tuo ensimmäinen laittoi raivoviestiä että olenko myynyt harsot vaikka hän oli ne varannut. Vastasin että mielestäni viikko on liian pitkä aika odotella jonka jälkeen alkou tulemaan raivoviestiä että hän olisi todella tarvinnut ne harsot. Juu ei näin, onneksi torissa voi laittaa estoon tuollaiset.

Vierailija
2254/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme hiippari. Kaikenlaisia hulluja sitä näköjään kulkeekin ihan vapaana turuilla ja toreilla.

Vierailija
2255/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😍❤️🥰

Vierailija
2256/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähinnä ihmettelen, että joku jaksaa myydä jtn 4e lastentakkia torissa, kuten ap, kun pahimmillaan on monen pvän odotteluvaiva ja moni hakija peruukin.

Itse pistän tuon arvoiset suoraan keräyslootaan tai vien SPR Konttiin.

Vierailija
2257/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan usein että kahvipaketti tai 10e hinta...ostaja voi itse valita.Mikä tuossa on ongelma?

Ei ongelmaa! Maksan mielelläni kympin. 😊

Vierailija
2258/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan ilmoituksen että annetaan nojatuoli, niin ei, en lähde sitä kuljettamaan toiselle puolelle kaupunkia suklaalevyä vastaan. Kuinka tyhmä voi ihminen olla? Se on ilmainen siksi, että haluan siitä eroon helposti ja nopeasti.

Vierailija
2259/2608 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkiksien kanssa lähes aina hankalaa. 

Yksi oli pyytänyt tuoda metroasemalle. Ok. Tunti ennen varmistin, että hän on tulossa paikalle, koska itse olen menossa töihin. Ok, tulossa on.

Odottelin siellä, lähetän viestejä, ei vastausta. Joudun raahamaan tuotteen töihin. Puolen tunnin päästä(!) tulee viesti: anteeksi olen myöhässä, tulen kohta, ruuhkaa.

Olen silloin jo töissä. 

Vierailija
2260/2608 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi sama tyyppi joka osti multa muuton myötä tarpeettoman sohvan. Pääsi hakemaan vasta uudesta asunnosta mutta tuli sovitusti, oli kantaja mukana ja maksoi käteisellä. Antoi vielä pari kymppiä extraa kun olin kuskannut sohvan uuteen asuntoon noutoa odottamaan. Kerrassaan outoa

Hui saakeli! Ehkä se on joku sarjakirppistelijä jolla on sairaalloinen pakkomielle tehdä onnistuneita nettikirpparikauppoja. Varmaan ilmoittaisi reilusti etukäteen jos ei pääsisikään hakemaan. Pahoittelisi ehkä vielä päälle.

Meni ihan kylmät väreet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi