Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikan ihmisen jalkojen turvotus

Vierailija
05.05.2018 |

Jalkani turpoavat päivän aikana siten, että illalla kun riisun sukat pois, jää niiden varresta ympyrät jalkoihini.

Olen hoikka (170cm/60kg) 40 v nainen, jolla terveet ja liikunnalliset elämäntavat. Tietäisikö kukaan, mistä voisi johtua?

Lisätietona, että kilppari vajis mulla on, ja olo muutenkin hieman väsynyt. Eivät jalat ihan palloiksi turpoa, mutta lievästi kuitenkin. Teen toimistotyötä ja istun työpäiväni.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua ihan siitä istumatyöstä vain. Lievä turvotus on aija tavallista. Kilppariarvot kannattaa toki tsekkauttaa.

Tämä sama tuli mieleen.

Lievä turvotus jaloissa pitkän istumisen jälkeen on vaaratonta ja tavallista. Kokeile nousta välillä kävelemään ympäri työhuoneessa, koukistele nilkkoja, tee jalkavoimistelua.

Jos kovin vaivaa, tukisukat tai sitten erilaiset jalkageelit voi helpottaa. Jos asia kovin huolettaa, näytä lääkärille. Veritulpan mahdollisuus turpoavissa jaloissa aina on.

Teen töitä toimistolla vain pari pv viikossa, ja loput kotona, jolloin pomppaan tuolista varmaan 15 min välein. Turvoksissa ovat siltikin kotityöpäivän jälkeen. Ja ai niin, kotityöpäivän aikana lounasaikaan käyn tunnin lenkillä. Luulisin, ettei johdu paljosta istumisesta. Silloin kun olin raskaana, jalat turposivat melkein tukeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä