Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram ja stalkkaus

Vierailija
05.05.2018 |

Nolo kysymys. Seurailen neljän ihmisen kuvia instassa salaa, mutta en virallisesti seuraa heitä. Käyn vain katsomassa heidän kuvia. Kaikilla heistä on yhteisiä seuraajia minun kanssani. Kuitenkin vain kahta henkilöä näistä neljästä Instagram ehdottaa minulle seurattaviksi henkilöiksi. Mistä tämä voi johtua? Katselen kaikkien neljän sivua yhtä paljon, mutta vain kahta ehdottaa minulle. Voisiko olla, että nämä kaksi myös käyvät katsomassa minun profiiliani vai mistä voi olla kyse? Yksi näistä neljästä on mies, johon olen ihastunut...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa...?

Vierailija
2/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni ihan tavallinen kuvien selailu instagramissa ei ole stalkkausta vaan ne kuvat on sinne laitettu kaikkien nähtäviksi. Jos kuvia ei halua näyttää muille niin tilinsä voi muuttaa salaiseksi. Stalkkaus on mielestäni ruma sana eikä sovi avoimien tilien ja profiilien (facebook, jota en itse käytä) selailuun. Esimerkiksi en koe stalkkaavani Topi the dogia Tampereelta lasteni kanssa vaikka en ole edes kirjautunut instagramiin ja käymme varmasti joka postauksen katsomassa ja olen hänen emäntänsä  joskus jossain tavannut. Ja miten se eroaa siitä jos vaikka samalla katson läpi naapurin instagramin kuvat? Tai Kim Kardashianin. Lopettakaa käyttämästä sanaa stalkkaus. Jos ihminen pistää kuvia nettiin niin hän haluaa että niitä katselevat tutut ja tuntemattomat, salaiset ja ei niin-salaiset ihailijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, unohdetaan sana stalkkaus. Kysymykseni kuitenkin koski sitä, että miksi Instagram ehdottaa minulle toistuvasti seurattavaksi kahta näistä, joiden kuvia käyn katsomassa, mutta ei toisia kahta, joiden kuvia käyn katsomassa yhtä usein. Kaikilla neljällä, joiden kuvia käyn katsomassa yhtä paljon, on yhteisiä seuraajia minun kanssa. Yhdellä näistä neljästä on kymmenen yhteistä seuraajaa minun kanssa, tätä henkilöä Insta ei minulle ehdota. Toisella taas on vain yksi yhteinen seuraaja ja tätä Insta suosittelee minulle koko ajan. Mistä voi johtua? Käykö tämä yksi jota ehdotetaan, myös katsomassa minun profiiliani?

Vierailija
4/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, insta tuntuu ehdottelevan milloin ketäkin seurattavaksi. Itse stalkkaan snapissa ihastukseni kohteen liikkeitä. Se on sen verran noloa hommaa, että koetan vieroittaa itseni moisesta pelleilystä. 

Vierailija
5/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta tietää, millaisia kuvia käyt katsomassa eli se ehdottaa vain samankaltaisia kuvia. Jos niillä ei-ehdotetuilla on vaikka bilekuvia, ehdotetuilla vaatekuvia, joita muutenkin etsit?

Vierailija
6/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden suositellun profiili on yksityinen, mutta silti Insta ehdottaa sitä minulle.

Ap

Vierailija
7/7 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram tietää että olet enemmän kiinnostunut niistä joita sinulle tarjoaa. Olet ehkä tehnyt sellaisia hakuja muuten koneella. Instagram saa tietoja käyttäjistä muualtakin kuin instagramin toimintojen sisältä. Instgram ei ehdottele sellaisen kuvia joka käy katsomassa sun kuvia ellei sitten teillä ole jotakin muutakin yhteistä kuten yhteiset seurattavat ja paikat joissa käytätte nettiä. Paikannus toimii hyvin paljon instagramin viitoittajana. Mä olen suomalainen ja seuraan suomalaisia tilejä mutta asun toisella puolella maailmaa. Instagram suosittelee mun fiidissä minulle lähinnä saman kaupungin tai maan instoja tai sitten jos vaikka katselen paljon kissa-aiheisia instoja niin kissa-instoja ympäri maailman:) Mutta hyvin harvoin suomalaisia tilejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan