Mikä ammatti terveydenhuoltoalalla olisi todennäköisesti kaikista eniten sopivin sinulle? Entäpä vähiten sopivin? :D
Kaikki hoitajat ja lääkärit yms terveydenhuoltoalan ammattinimikkeet lasketaan. Tämmönen ajatusleikki.
Itselleni todnäk sopivin: röntgenhoitaja
Vähiten sopivin: bioanalyytikko
Kommentit (38)
Sairaanhoitaja ei ollut minulle sopiva. Vaihdoin työni sosiaalityöntekijäksi.
Sopivin ehkä ensihoitaja, mikään tukka putkella lentävä päivystävä lääkäri en pystyis ikinä olla, liian hektistä elämää. Enkä haluaisi olla mikään hoivakodin vaipanvaihtajakaan.
Olen ajatellut, että psykiatrinen sairaanhoitaja. Tuo röntgenhoitaja kuulostaa myös aika sopivalta.
Vähiten sopiva: hoitaja syöpäsairaiden aikuisten tai lasten osastolla tai saattohoidossa (tai mikä tahansa osasto, jossa parantumisen mahdollisuutta ei enää ole).
Psykologi eniten sopiva, vähiten sopiva aivokirurgi.
Psykologia on aina kiinnostanut ja olen hyvä analysoimaan, aivokirurgiksi rahkeet eivät vaan yksinkertaisesti mitenkään riittäisi.
Sopivin olisi terveydenhoitaja. Vähiten sopiva olisi sairaanhoitaja tai lääkäri päivystyksessä/ muussa hektisessä paikassa tai saattohoidossa.
Parhaiten sopisi: lastenosaston hoitaja
Huonoiten: ensiavun hoitaja
Perustelut: pidän lapsista ja inhoan juoppoja ja narkkeja.
Parhaiten sopiva: sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, röntgenhoitaja
Huonoiten sopiva: bioanalyytikko, lähihoitaja, sairaanhoitaja päivystyksessä, mt-paikoissa tai palvelutalossa
Itselleni parhaiten sopivat: lääkäri, sairaalafyysikko ja röntgenhoitaja. Siksi nämä, koska olen teoreetikko ja hyvä koulussa. Itse asiassa haen lääkikseen. Voisin pärjätä myös sairaanhoitajana leikkurissa ja anestesiapuolella.
Huonoiten sopiva: laitoshuoltaja ja lähihoitaja jossain todella rankassa paikassa. Siksi koska en ole käytännön ihminen.
Minä olen terveydenhoitaja, ja se sopiikin oikein hyvin. 😊 Kokemusta sairaanhoidon hommista on, ja kaikilla osastoilla en haluaisi tehdä hommia, ainakaan lähohoitajana.
Sopivin luultavasti liiketoimintajohtaja tms. Epäsopivia on paljon, mutta tuotekehitykseen ja tutkimukseen liittyvät ovat kaikkein selkeimmin epäsopivia.
Sopivin lääkäri (mikä olenkin).
Huonoiten sopiva varmasti lähihoitaja. Tykkään kaivella ongelmien syitä enkä tarjota perushoitoa.
Sopivin esim ihotautilääkäri, epäsopivin olis sairaanhoitaja ja lähihoitaja
Juuri tämä nykyinen eli kehitysvammaistenhoitaja.
Sopivin varmaan terveydenhoitaja tai sosionomi jossain lastentarhassa töissä
Sitten röntgenhoitaja ja fysioterapeutti. (Koska ei mitään mielenkiintoa noita kohtaan.)
Epäsopivin sairaanhoitaja tai ensihoitaja.
Parhaiten sopisi varmaan työ sairaala-apteekissa, Huonoiten varmaan työ päivystyksen triagesairaanhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä nykyinen eli kehitysvammaistenhoitaja.
Voisi olla myös hammashoitaja tai lastenhoitaja.
Sopivin - lääkäri. Epäsopivin - lähihoitaja.
Mikä se titteli on joka ei ole ihmisten kanssa tekemisissä vaan kaikkien instrumenttien huoltaja?
Mä olisin se. Ja mitäs ne kuulokkeet korvilla potkuttelijat on? Voisin olla sekin.
Lääkäri, luukkunainen tai kahvionpitäjä en voisi olla.
Sopivin: ELÄINlääkäri. Ja ei eläinlääkäri kuluttaja-asiakkaille, vaan vaikkapa tutkija eläinlääketeollisuudelle.
Huonoin: kaikki ammatit joissa joutuu ihmisten kanssa tekemisiin.
Sopivin olisi psykiatri. Bioanalyytikoksi tai muuksi piikkejä käsitteleväksi minusta ei olisi piikkikammon vuoksi. Tai kova työ ainakin olisi käsitellä fobiani...