Sokerirotta taas meillä
Jälleen könyää pitkin kaappeja etsien herkkuja. Ja kinuaa limsaa sun muuta sokerilientä. Ja sotki taas keittiön kokkailullaan. Mies ei puutu ja minä taas joudun kaiken siivoamaan sunnuntaina.
Ikää 13v ja kyseessä miehen poika.
Olen ehkä ilkeä, mutta nämä viikonloput ovat erittäin raskaita ja kuormittavia.
Kommentit (55)
Anna lisää ruokaa. Proteiinia, rasvaa ja hiilareita. Tuon ikäinen on nälkäinen kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on tottunut, niin hänellä tulee olemaan aina vietotusoireita teillä ollessaan. Mikset tee korvikkeita? Hedelmäsalaattia tai anna jotain täyjyvämuffinsseja? Itse antaisin jotain tuohon sokerin tuskaan, koska hän ei siitä vierotu parissa päivässä. Kesäloman aikana voisi vierottua.
Ei kelpaa. Sitten pitää olla kebabbia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Anna lisää ruokaa. Proteiinia, rasvaa ja hiilareita. Tuon ikäinen on nälkäinen kokoajan.
Ei normaali ruoka kelpaa. Syö vain kallista roskaruokaa ja herkkuja.
AP
Täytyy varmaan laittaa sokeria kaikkiin ruokiin.
AP
Luin että seksirotta taas meillä. Piti ihan oikein miettiä mikä on seksirotta. Kunnes luin otsikon uudestaan.
Sokerirotta on pojaksi tosi lyhyt, 156cm ja mun tytär joka on saman ikäinen, on 5cm pidempi. Mutta likka ei eläkään sokerilla ja roskaruualla, eikä muutenkaan nirsoile.
Tällä pojalla on pömpöttävä vatsa. Näyttää kuin olisi raskaana.
AP
Vierailija kirjoitti:
Luin että seksirotta taas meillä. Piti ihan oikein miettiä mikä on seksirotta. Kunnes luin otsikon uudestaan.
😂😂😂
AP
Vaikutat ilkeältä. Lapsi on aina vanhempiensa lapsi, mutta puolisot vaihtuvat. Taitaa olla pojalle parasta että häivyt sieltä ja otat tyttäresi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat ilkeältä. Lapsi on aina vanhempiensa lapsi, mutta puolisot vaihtuvat. Taitaa olla pojalle parasta että häivyt sieltä ja otat tyttäresi mukaan.
Kasvatuksen puutteen tulokselta enemmän kuulostaa. Vapaan kasvatuksen pershedelmä.
Tuota se vapaakasvatus teettää ;)
Nyt se veti palasokeritkin kaapista.
AP
Onko sulla tietoa että tytöt kasvavat aiemmin kuin pojat, ja tytöt saavuttavat maksimipituutensa aiemmin kuin pojat. Poika voi kasvaa senttejä vielä armeijassakin.
Käske isänsä tekemään pojalle ruokaa, ton ikäinen tarvitsee paljon ruokaa kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tietoa että tytöt kasvavat aiemmin kuin pojat, ja tytöt saavuttavat maksimipituutensa aiemmin kuin pojat. Poika voi kasvaa senttejä vielä armeijassakin.
Käske isänsä tekemään pojalle ruokaa, ton ikäinen tarvitsee paljon ruokaa kasvuun.
Sepä se, kun ei kunnon ruokaa kelpaa. Vain ja ainoastaan roskaruoka ja herkut, eikä niistäkään käy halvemmat versiot, vaan kaikista kalleimmat.
Irtokarkkeja pitää olla vähintään 500 grammaa per päivä, vähempi määrä ei käy. Coca-colaa lavallinen viikossa, jos riittää sekään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa juusto, tomaatti, kurkku, paprika, paistettu kananmuna.
Poppareita pitäisi saada mussuttaa jo aamusta. Herkut piilotettu ja oikeat eväät esillä. Nyt mököttää mutta aivan sama mulle. Siitä vaan mököttää ja pitää mykkäkoulua.
AP
Minun mieheni lapset on myös kasvatettu vähän miten sattuu; äitinsä syöttänyt aina moskaa eikä opettanut omasta hygieniasta huolehtimista tms. perusjuttuja. Lapset makaisivat haisevina sekaisissa huoneissaan sipsejä syöden kaiket päivät, jos saisivat päättää (ja äitinsä luona näin tekevätkin eli ovat ylipainoisia ja huonokuntoisia).
Minä olen kuitenkin tehnyt alusta alkaen selväksi, että meillä syödään säännöllisesti ja kunnon ruokaa, peseydytään joka päivä, mennään ulos päivittäin ja siivotaan omat sotkut. Jos ei säännöt kelpaa, ei tarvitse tulla. Vanhempi lapsista yleensä jättääkin tulematta (on jo niin iso, että saisi muutenkin päättää), koska äidin luona ei ole sääntöjä. Jää mieluummin sinne makoilemaan kun tulee kotiin, jossa ei saa elää kuin pellossa.
Jos mieheni ei vetäisi tässä samaa linjaa kanssani, liitostamme ei tulisi mitään. Eli yhdessä pidämme huolen, että hänen lapsensa noudattavat meillä meidän kodin sääntöjä. Jotka minusta eivät ole mitään älyttömyyksiä vaan ihan peruskamaa.
Ja todettakoon nyt vielä, että tätä kaikkea ei tarvitse tehdä yhtään veemäisesti vaan lempeän päättäväisesti - ennen kuin joku alkaa haukkua minua natsiäitipuoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on tottunut, niin hänellä tulee olemaan aina vietotusoireita teillä ollessaan. Mikset tee korvikkeita? Hedelmäsalaattia tai anna jotain täyjyvämuffinsseja? Itse antaisin jotain tuohon sokerin tuskaan, koska hän ei siitä vierotu parissa päivässä. Kesäloman aikana voisi vierottua.
AP
Görans korvin kebablihaa saa kaupan pakastealtaasta. Pirkka on saman valmistajan, mutta hieman halvempaa. Samoin vaikka lohkoperunoita saa pakasteena. Eivät kovin epäterveellisiä kun uunissa paistaa. Salaattia, ketsuppia yms. vielä lisukkeeksi. Ainakin halvempaa ja terveellisempää kuin grillimössöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Görans korvin kebablihaa saa kaupan pakastealtaasta. Pirkka on saman valmistajan, mutta hieman halvempaa. Samoin vaikka lohkoperunoita saa pakasteena. Eivät kovin epäterveellisiä kun uunissa paistaa. Salaattia, ketsuppia yms. vielä lisukkeeksi. Ainakin halvempaa ja terveellisempää kuin grillimössöt.
Ei nekään kelpaa kun nimenomaan grilliltä haettuna ja ilman salaatteja. Ketsuppi käy.
Äitinsä luona saa syödä vaikka ja mitä moskaa kellon ympäri.
Tein selväksi, että ei ole pakko syödä mitään, mutta herkkujakaan ei tipu.
On todella väsähtänyt ja lössön oloinen, mutta sitähän se epäterveellinen syöminen teettää.
AP
Vierailija kirjoitti:
Sokerirotta on pojaksi tosi lyhyt, 156cm ja mun tytär joka on saman ikäinen, on 5cm pidempi. Mutta likka ei eläkään sokerilla ja roskaruualla, eikä muutenkaan nirsoile.
Tällä pojalla on pömpöttävä vatsa. Näyttää kuin olisi raskaana.AP
Omat lapset ja muiden kakarat...
Mutta tosissaan vaikuttaa että ei ole pojalla kaikki kunnossa. Voi olla oire jostain muusta. Hyvä jos osaisitte tukea.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni lapset on myös kasvatettu vähän miten sattuu; äitinsä syöttänyt aina moskaa eikä opettanut omasta hygieniasta huolehtimista tms. perusjuttuja. Lapset makaisivat haisevina sekaisissa huoneissaan sipsejä syöden kaiket päivät, jos saisivat päättää (ja äitinsä luona näin tekevätkin eli ovat ylipainoisia ja huonokuntoisia).
Minä olen kuitenkin tehnyt alusta alkaen selväksi, että meillä syödään säännöllisesti ja kunnon ruokaa, peseydytään joka päivä, mennään ulos päivittäin ja siivotaan omat sotkut. Jos ei säännöt kelpaa, ei tarvitse tulla. Vanhempi lapsista yleensä jättääkin tulematta (on jo niin iso, että saisi muutenkin päättää), koska äidin luona ei ole sääntöjä. Jää mieluummin sinne makoilemaan kun tulee kotiin, jossa ei saa elää kuin pellossa.
Jos mieheni ei vetäisi tässä samaa linjaa kanssani, liitostamme ei tulisi mitään. Eli yhdessä pidämme huolen, että hänen lapsensa noudattavat meillä meidän kodin sääntöjä. Jotka minusta eivät ole mitään älyttömyyksiä vaan ihan peruskamaa.
Ja todettakoon nyt vielä, että tätä kaikkea ei tarvitse tehdä yhtään veemäisesti vaan lempeän päättäväisesti - ennen kuin joku alkaa haukkua minua natsiäitipuoleksi.
Kuulostaa niin tutulta. Aivan normaalit säännöt meilläkin, ei pellossa elämistä. Äidillään saa jättää ruuat homehtumaan lautasille, jälkiään ei tarvitse siivota jne.
Olen tosin saanut käsityksen tästä mammasta ettei kovin siisti ihminen ole itsekään. Ja sama tuo peseytyminen, todella nihkeää on peseytyä ja varsinkin intiimialueen pesu on ylitsepääsemättömän vaikeaa. Isänsä on monta kertaa opettanut ja selittänyt mikä tulehdusriski on olemassa, jos ei pese intiimialuettaan kunnolla, ei mene jakajaan millään. Ehkä sitten, kun tohtori ronkkii ja tekee selväksi peseytymisen tärkeyden, sekin on iso ehkä.
Keräsin tosiaan herkut piiloon, ja tein selväksi, että yhden viikonlopun kuukaudessa pärjää ilmankin. Muualla saa mun puolestani vetää herkkuöverit, mutta ei meillä. Ja nämä samat säännöt ovat minunkin lapsilla, tosin ovat pienestä pitäen oppineet nämä perusasiat ja eivät jankuta vastaan, tietävät, etten periksi anna vaikka kuinka itkisi krokotiilin kyyneleitä.
AP