Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset ja ulostamisvaikeudet :(

Vierailija
04.05.2018 |

Onko muilla kuukautisten aikaan ulostamisvaikeuksia, vai olenko ainoa? :( Kun yritän saada sen tulemaan, vatsaan sattuu kamalasti eikä vaan pysty millään ponnistamaan :DD Enhän ole ainoa tämän nolon vaivan kanssa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Enpä tiedä mikä on. Olen epäillyt endometrioosia, suvusta löytyy ainakin. Toisaalta minulla ei muuten ole mitenkään vaikeat kuukautiskivut.

2/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota aiheutti endometrioosi. Pätkä paksusuoltakin on jouduttu sairauden takia poistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetusta on kyllä kuukautisten aikaan herkemmin kuin normaalisti. Sinällään toimitus ei satu, mutta vatsa käy tosi hitaalla.

Vierailija
4/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, olen kärsinyt 10-vuotiaasta saakka. Endometrioosia ei (tietääkseni) ole, mutta pcos on. Kipuja saattaa olla myös kuukautisten ulkopuolella. Jostain syystä kivut hävisivät kokonaan raskauden ajaksi, mutta tulivat myöhemmin vähitellen takaisin.

Vierailija
5/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Itse ulostamistapahtuma sattuu välillä kuin veitsellä pistäisi ja melkein itkettää. Lisäksi on tavallisia kovia kuukautiskipuja.

Itse olen kanssa epäillyt johtuvan endometrioosista, koska raskauksien ja hormoniehkäisyn aikana ei ole näitä ollut. Mitään ei kuitenkaan ole näkynyt ultraäänitutkimuksissa, mutta eihän se endometrioosia sulje pois.

Onko teillä löytynyt jotain vaivan taustalta?

Vierailija
6/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo. Vain laparoskopiassa näkee tuon suolen pinnalle sirottuneen ensin.

Vierailija
7/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on samaa, paitsi että ei satu vatsaan vaan ihan selkeästi paksusuoleen. Todella kuin veitsellä pistäisi. Ja tämä vain kuukautisten aikaan. 

Olen ajatellut, että ehkä kohtu on silloin eri asennossa ja turvonnut, ja jotenkin osuu suoleen? Tai sitten voi olla endo, sitähän voi olla suolen puolellakin. En ole lääkäriin viitsinyt, toivon ettei ainakaan syöpää olisi. :/ Vähän lohduttaa että en ole ainoa.

Vierailija
8/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota magnesiumia pahimpina päivinä.

Vierailija
9/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, minullakin rektovaginaalinen endometrioosi. Iso pätkä suolta poistettu.

Vierailija
10/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuo pcos. Kysta munasarjassa aiheutti tuota samaa. Sitten tulee kovia kipukohtauksia jotka tuntuvat ihan sähköiskuilta, ne säteilee navasta alapäähän asti. Vaikka se kestääkin vain pari sekuntia, se on lamaannuttavaa. :(

Ap

Vierailija
11/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, minullakin rektovaginaalinen endometrioosi. Iso pätkä suolta poistettu.

Te, joilla on suolta poistettu, millainen operaatio se on? Kestikö toipuminen pitkään ja onko elämänlaatu ollut parempaa leikkauksen jälkeen? Haittapuolet?

Vierailija
12/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli samanlaisia oireita, mutta hämmentävästi hormonaalisen ehkäisyn aikana, nykyään kuparikierukan kanssa ei enää. Mutta voisittekos muut kertoa, että millaisia oireita teillä tuo pcos aiheuttaa ja miten se teillä todettiin? Itselläni on nimittäin joitakin siihen viittaavia oireita ilmaantunut juurikin hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen, kuten välillä kummia toispuoleisia kipuja alavatsalla (munasarjoissa?) seksin aikana ja muutenkin ja esim. akne, mutta kuukautiset mulla on aina olleet kellontarkat, joten olen miettinyt, että voiko mulla kuitenkaan sitä olla, kun oirekuvauksissa on tuossa aina epäsäännölliset kuukautiset?

Kuinkahan kattavia tutkimuksia ihan julkisen puolen gynekologeilla on resursseja tehdä, jos näillä vaivoilla sinne menisi, vai sanovatko vaan sisätutkimuksen jälkeen, ettei siellä mitään vikaa ole?

Vierailija
13/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ummetusta on kyllä kuukautisten aikaan herkemmin kuin normaalisti. Sinällään toimitus ei satu, mutta vatsa käy tosi hitaalla.

Aijaa, minulla kohdun supistelu saa mahan sekaisin eli siis löysälle.

Vierailija
14/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi toi pikkuhiljaa. Otin raskauden jälkeen hormonikierukan, ja kun se poistettiin n. vuosi sitten, vaiva alkoi. Yleensä menkkojen tokana tai kolmantena päivänä tulee toi kipu kun yrittää käydä kakalla, ja mulla tuntuu ihan selvästi kohdussa se kipu. Ihan kun synnytyssupistuksia. Meinasin jo mennä lääkäriin talvella, mutta sitten seuraavat parit menkat oli oireettomat, kunnes taas viimeksi oli kauheat kivut.

Onko teitä lääkärissä tutkittu / otettu tosissaan? Mulla iso kynnys mennä lääkäriin, kun tuntuu et menee turhaan tuhlaamaan heidän aikaa jos ei mitään löydy.. :/

Vierailija
15/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin pitkään kuin muistan. Ajattelin ensin (ja gyne oli samaa mieltä), että ummetus yhdessä muiden kuukautiskipujen kanssa aiheuttaisi, mutta olen itse alkanut epäillä endoa. Siskolla ja äidillä nimittäin on endo. Mulle on tässä kolmenkympin jälkeen alkanut tulla myös ovulaatiokipuja ja välivuotoja.

Onneksi kestää vain pari päivää.

Vierailija
16/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pcos huomattiin liiallisen karvankasvun ja aikaisen murrosiän vuoksi ala-asteella. Aivolisäkkeessä oli jotain turvotusta myös.

Myös laihduttaminen on hankalampaa kuin ennen ja noita kovia vatsakipuja on välillä.

Syksyllä mulla puhkesi (?) munasarjasta kysta ja se kipu oli jotain käsittämätöntä, oksensin välittömästi kivun alkaessa ja veret tuli farkuistakin läpi. Se oli kovinta koskaan kokemaani kipua. Minulla tämä huomattiin muistaakseni kun ultrasivat vatsan päältä.

En ole halunnut tarkempia tutkimuksia, sisätutkimuksesta jäi traumat. :D

Ap