Onko se mielestäsi varastamista, jos lapsen annetaan syödä kaupassa tuote ennen sen maksamista?
Kommentit (29)
Onko se mielestäsi varastamista, jos syöt ravintolassa ennen maksamista?
Ei ole hyvä opettaa lapselle, että kaupassa voi syödä juttuja maksamatta. Joskus syö vielä itsekseen kun mamman silmä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vanhempi maksaa kassalla lapsensa syömät namit? Ravintola vertaus ei ole analoginen.
Näpistys nyt ainakin.
Kaupassa olevat tuotteet kuuluvat kauppiaalle ennen kuin ne on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vanhempi maksaa kassalla lapsensa syömät namit? Ravintola vertaus ei ole analoginen.
Moniko lapsi oikeasti syö nameja maksamatta? Ettei nyt taas oltaisi pahoittamassa mieltä ihan turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Näpistys nyt ainakin.
Kaupassa olevat tuotteet kuuluvat kauppiaalle ennen kuin ne on maksettu.
Jos tämä on totta, niin annathan minun ottaa sinun keräämäsi ostokset itselleni ennen kassaa? Nehän eivät kuulu sinulle.
Hvetin huonoa käytöstä se on. Ennen kassaa tavarat ovat kaupan omaisuutta olivat ne kenen kärryssä vaan.
Ei mielestäni suoranaista varastamista kun aikoo maksaa, mutta kylläkin huonotapaista ja paheksuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hvetin huonoa käytöstä se on. Ennen kassaa tavarat ovat kaupan omaisuutta olivat ne kenen kärryssä vaan.
Eli sinunkin kärrystäsi saa vapaasti poimia tavaraa. Kaupan omaisuudesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Analogiasi nyt ontuu. Ravintolassa se annos on valmistettu tilauksesta kyseiselle asiakkaalle eikä sitä voi palauttaa keittiöön ja myydä uudelleen.
Kaupassa aterian raaka-aineet kerätään itse kärryyn ja roudataan kassalle. Ne voidaan siis vielä palauttaa myyntikuntoisina hyllylle jos asiakas muuttaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinunkin kärrystäsi saa vapaasti poimia tavaraa. Kaupan omaisuudesta puhutaan.
Aivan, eivät ne ole minun omaisuuttani ennen kuin olen ne maksanut. Jos joku vatipää päättää kärrystäni tavaran ottaa niin en minä sille voi muuta tehdä kuin pitää sitä poimijaa vähän tyhmänä.
Onko se varastamista, jos juoppo juo oluen kaupassa ja myöhemmin valtio korvaa kaupalle oluen arvon? Eihän se voi olla, koska sehän on sitten maksettu, niinkö?
Ja kassa kiittää, kun vetää skannerin läpi sulanutta, tahmeaa mehujääpaperia...!
Voihan prkl.
Ei voisi vähempää kiinnostaa otanko viivakoodin avatusta vai suljetusta paketista. Aikuiset vasta niitä juomia availevatkin ennen maksamista.
Ei se minusta varastamista ole. Itse annettiin nuorimmaiselle usein leipapussista leipä, että hiljenisi, kun ei sitä huutoa jaksanut itsekään kuunnella enkä usko, että muutkaan asiakkaat siitä olisivat riemastuneet. Ei se ollut nälkää vaan tapa, joka jäi kyllä ajan kanssa pois. Leipäpussi maksettiin aina. Prisman vartijakin näki sen joskus eikä reagoinut mitenkään. Tuttu pappi osui kerran leipäosastolle yhtä aikaa kanssamme ja sanoi, että noin hänkin teki, kun lapset olivat pieniä. Tyttömme oli silloin parivuotias ja on nyt 16-v. eikä varmasti ole koskaan varastanut mitään.
Isossa marketissa shoppaillessa tulee helposti jano. Yleensä nappaan kärryillä cruisatessa hyllystä muutaman börstan huiviin. Hylsyt jätän vaikka naapurikärryyn.
Me viedään aina lapset kauppaan syömään ja leikkimään leluilla.
Vierailija kirjoitti:
Olipas harvinaisen typerä vertaus
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa otanko viivakoodin avatusta vai suljetusta paketista. Aikuiset vasta niitä juomia availevatkin ennen maksamista.
No miksette puutu siihen? Jos vieläpä kaljaa kiskovat siinä jonossa, niin löytyyhän teidän kaupalta anniskeluluvat ja lain mukainen anniskelualue? Ai ei vai, no sepäs ikävää. Kalliiksi meinaan tuli teidän kaupalle.
Onko se pettämistä, jos mies käy höyläämässä naapurin sinkku-Mirkkua jo ennen avioeroa?