Paljon 1g Para-Tabs ja Burana 600mg saa ottaa vuorokaudessa hammassärkyyn?
Onkohan niillä joku vuorokausi maksimi? Otan itse 1100 mg 3 h välein. Mutta kipujen vuoksi pakko.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasetamolin maksimisuositus oli ennen 4000 mg, mutta nyt se on tiputettu 3000 mg päivässä, Itse tosin söin joskus muutamana päivänä kymmenen panacodia (5000 mg parasetamoli) semikoviin kipuihin ja mitään maksavauriota ei tullut. Ei maksaa siitä tuhoudu, jos muutamana päivänä menee överiksi.
Eli jos laskin oikein, mulla tulee se 4000 mg Para-Tabseista ja 4800 mg Buranasta. Olen syönyt nyt noin 3 päivää ja jatkan luultavasti niin kauan kuin kipu vaatii.
Kannattaa mennä lääkäriin valittamaan sietämättömän kovasta hammaskivusta. Panacodeihin saa reseptin suht helposti ja se lievittää kipua todella paljon tehokkaammin kuin Panadol tai Para-Tabs.
Juuri pari päivää sitten oli ketju, jossa haukuttiin lääkäreitä, jotka määräävät hammassärkyyn Panacodia.
Miksi ap et ole hoitanut hammastasi vai onko se hoidettu jo? Mikäli hoito on ohi, koita nyt vain sinnitellä hetken aikaa noilla Para-Tabseilla ja Ibuprofeiineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasetamolin maksimisuositus oli ennen 4000 mg, mutta nyt se on tiputettu 3000 mg päivässä, Itse tosin söin joskus muutamana päivänä kymmenen panacodia (5000 mg parasetamoli) semikoviin kipuihin ja mitään maksavauriota ei tullut. Ei maksaa siitä tuhoudu, jos muutamana päivänä menee överiksi.
Eli jos laskin oikein, mulla tulee se 4000 mg Para-Tabseista ja 4800 mg Buranasta. Olen syönyt nyt noin 3 päivää ja jatkan luultavasti niin kauan kuin kipu vaatii.
Kannattaa mennä lääkäriin valittamaan sietämättömän kovasta hammaskivusta. Panacodeihin saa reseptin suht helposti ja se lievittää kipua todella paljon tehokkaammin kuin Panadol tai Para-Tabs.
Juuri pari päivää sitten oli ketju, jossa haukuttiin lääkäreitä, jotka määräävät hammassärkyyn Panacodia.
Varmaan niitä samoja jotka eivät näe mitään ongelmaa ketipiaanin määräämisessä unettomuuteen ja ahdistukseen. Hammassärkyyn määrätty lyhyt panacod-kuuri ei todellakaan koukuta. Eikä ne muutenkaan koukuta jos niitä ottaa päivässä vain sen määrätyn määrän.
Tässä on parasetamolimyrkytyksen hoito-ohjeet ja näyttää siltä että AP on myrkyttänyt itsensä. Yli 5g pitäisi olla jo hoidossa. http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo92737.pdf
Huhuu, Ap ootko hengissä vielä? Soititko myrkytyskeskukseen?
Mitäköhän kävi? Terveempi vai sairaalassa?
http://spc.nam.fi/indox/english/html/nam/humspc/4/13208294.pdf
Tämän mukaan yli 50kg kokoisellakaan ei saa ylittää yli 3g vuorokausi ja AP oli syönyt 7g! vuorokaudessa. Jos olet vielä hengissä niin kannattaisi mennä tarkistamaan maksasi toiminnan sekä myös munuaisten tilanne koska oli syönyt myös muuta lääkettä samanaikaisesti suuria määriä.
Varoitus siis muille sanokaa lääkärille mitä määriä olette oikeasti syöneet ennenkuin pyydätte uutta reseptiä ja lukekaa ne käyttöohjeet! Viimeistään apteekista voi kysyä oikeat ohjeet kos ette halua kuolla sivuvaikutuksiin tai vahinkoannostuksiin.
Naurettavaa ettei suomessa voida kirjoittaa kunnon reseptiä kipuun. Espanjassa kun olin hain panacodit apteekista ilman reseptiä.
Panacodissa on parasetamolia ja kodeiinia ja kunkin elimistö muuntaa kodeiinin opiaatiksi entsyymillä. Kanadassa kuoli imetettävä vauva ja kävi ilmi että äidin elimistö muunsi liian tehokkaasti opiaatiksi eli vauva kuoli yliannostukseen. Tämän jälkeen kodeiinia ei määrätä imettäville, sillä ei tiedetä helpolla kenen elimistö on yliaktiivinen entsyymissä. Joillain taas lääke ei toimi jos tiettyä entsyymiä ei tuoteta.
1. Varaa hammaslääkäriin päivystysaika
2. Parasetamolia voi ottaa 1000 mg kolmesti päivässä 8h välein ja Buranaa joko 800 mg kolmesti päivässä tai 600 mg neljästi päivässä. Parhaan tehon saisit todennäköisesti, että otat samaan aikaan Parasetamolia 1000 mg ja Buranaa 600-800 mg
Ja jollekkin aiemmalle kommentoijalle. Se että sinä et saanut maksavauriota 5g/parasetamolia/vrk, ei tarkoita sitä että kukaan muukaan ei saa. Vaurioraja yksilöllinen, osalle voi tulla jo 4 g (tai jos taustalla on jo heikentynyt maksan toiminta)
Lasketko tässä nyt annokseksi yhteen Burana 600 mg + Parasetamoli 500 mg = 1100 mg?? viittaan aiempiin viesteihin.. :O
Eri lääkeaineita, et voi laskea niitä yhteen, vaan molemmille lasketaan maksimiannos erikseen
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt jo tänään parasetamolia? Jos et ole, niin unohda se ja asioi Alkossa. Viina on erinomainen hammaskivun lievittäjä. Sitten ei missään tapauksessa jos olet jo syönyt parasetamolia.
Sanoivat -80 luvulla myös että viina auttaa hammas-särkyyn, kokeilin ja multa lähti hampaat, join 15 vuotta, enää ei ole tarvinnut viinaa eikä Para Tabsia. :) ja hampaatkin on suussa. Niin se mailma muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on tuo. Yleensä määrätään 3x vrk, eli n. 8 h välein.
Jos otat 8 x vrk tuon panadolin on sun maksa aika kovilla. Ei kannata jatkaa kovin kauaa.Nyt se on ainut määrä, joka vie kivun pois hetkeksi. Olisiko sitten parempi ottaa pelkästään Buranaa tai vähemmän ainakin Para-Tabsia?
-ap
Unohda lastenlääkkeet ja mene päivystykseen vaatimaan kipuihin kunnon lääkkeet, tai osta kadulta. Älä ylitä parasetamolissa 4g annosta ja muistaakseni buranassa 2,4g on maksimi.
Kyn maksa menee tulee hallusinaatioita ja koomaa ja kuolema! tuo vuorokausimäärä parasetamolista on JÄRKYTTÄVÄ, Soita NYT sinne MYRKYTYSKESKUKSEEN TAI PAREMPI ETTÄ SOITAT VAIKKA 112! Aamulla et ehkä enää herää.