Lapsenhoitajan palkka kesällä, 1e/h?
Palkka 250e/kuussa ja tuntiliksaksi tulisi yksi euro. Onko ok?
Kommentit (18)
Ei ole ok. Tekisitkö itse töitä tuollaisella palkalla?
On ihan OK, kunhan muistat, että lastenhoitajan ei tarvitse tuolla palkalla tulla ihan joka päivä töihin.
Tekisitkö itse töitä tuolla palkalla?
Tekisitkö itse töitä tuolla tuntipalkalla? Tunti minun elämästäni on paljon arvokkaampi kuin joku räkänen euro
Ei, en minä töitä tarjoa vaan mietin lapselleni kesähommia, näin siis ilmoituksen. Laskin että jos olis 5e/h, niin se olisi 1000e kuussa, mutta tuskin kukaan suostuu maksamaan tuollaista summaa. Ap
Jokatapauksessa tuntiliksa jää alhaiseksi. Sitä siis mietin. Ap
Ei kai kukaan tuollaista ota tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en minä töitä tarjoa vaan mietin lapselleni kesähommia, näin siis ilmoituksen. Laskin että jos olis 5e/h, niin se olisi 1000e kuussa, mutta tuskin kukaan suostuu maksamaan tuollaista summaa. Ap
Häh, mitä olet itse päätellyt? Ja miksei makseta kohtuullista palkkaa? Vitonen tunnilta liian vähän!
Hmm... kokille ei tarvi maksaa ollenkaan, kun voi syödä tekemiään ruokia...? Nyt en ymmärrä yhtään apn logiikkaa.
Kissan vahtimisesta lapselle toi olis sopiva palkka.
No mä oon saanu 70e/viikko samasta hommasta, 10h päivä. Että kyllä se tuntiliksa jäi alhaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon saanu 70e/viikko samasta hommasta, 10h päivä. Että kyllä se tuntiliksa jäi alhaiseksi.
Tätä varten on olemassa se nuorten kesätyöinfopuhelin. Tessin mukaisen palkan saa jälkikäteenkin! Salla vois tarkastaa, että työnantaja on maksanut kaikki lakiin perustuvat maksut.
jos on euro tunnilta ja kuukaudessa saa 250 euroa, niin töitä on silloin 250-tuntia. onko kyseessä joku spesiaalitapaus kun pitää koko ajan vahtia.
Kuulostaa epäilyttävältä, että palkka on ilmoitettu kuukausipalkkana eikä tuntipalkkana. Ajatus lienee, että lastenhoitajan pitää "suuren" palkkansa eteen joustaa ja olla aina käytettävissä vanhempien aikataulujen mukaan.
Onnea työntekijän etsintään!