Sinä, joka kiihdytät heti, kun ohituskaista alkaa.
Miksi teet niin? Sitten kun ohituskaista päättyy, vedät liinat kiinni. Nopeusero saattaa olla hyvinkin yli 10 km/h.
Kommentit (16)
En halua päästää kaahaajia ohi. Saavat totutella maltillisempiin matkanopeuksiin.
Mä kiihdytän sille vasemmalle kaistalle ja vedän 300 hepalla muiden ohi. En kyllä hidastele lopussa.
Mutta nuo kakkoset voisivat vaikka hidastaa että mahdollisimman moni ehtisi ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kiihdytän sille vasemmalle kaistalle ja vedän 300 hepalla muiden ohi. En kyllä hidastele lopussa.
Mutta nuo kakkoset voisivat vaikka hidastaa että mahdollisimman moni ehtisi ohi.
Juuri kaltaistesi kaahaajien takia ST1 huoltamoketjun omistajan ehdotus autojen tehojen ja nopeuksien rajoittamisesta on erittäin kannatettava. Kukaan ei tarvitse Suomessa yli 120km/h kulkevaa ajoneuvoa.
Suomessa on länsi-euroopan surkein tieverkosto, ei ole kunnon monikaistaisia moottoriteitä ja monilla tienpätkillä saa ajaa vain 80 kilsaa myös kesällä. Autoilukulttuuri on kanssa ihan lapsenkengissä. Ihmettelen että kuka viitsii omalla autolla ajella yli 100km. reissuja suomessa koska niihin kuluu tuhottomasti aikaa.
Tieliikennelain mukaan (19. pykälä) ohitettava ei saa lisätä nopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on länsi-euroopan surkein tieverkosto, ei ole kunnon monikaistaisia moottoriteitä ja monilla tienpätkillä saa ajaa vain 80 kilsaa myös kesällä. Autoilukulttuuri on kanssa ihan lapsenkengissä. Ihmettelen että kuka viitsii omalla autolla ajella yli 100km. reissuja suomessa koska niihin kuluu tuhottomasti aikaa.
No ei ole Länsi-euroopan surkeimmat tiet. Huonompia teitä olen ajanut Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa Irlannissa ja Skotlannissa. Etelämpänä Briteissä en ole ajanut, mutta kaikesta päätellen moottoritieverkon ulkopuolella sielläkin tiet ovat melkoisia kinttupolkuja.
Teknisesti ottaen ohistuskaistalla ajava ei ohita vieressä ajavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelain mukaan (19. pykälä) ohitettava ei saa lisätä nopeutta.
Eikä ohittava saa ajaa ylinopeutta.
Usein se 80 muuttuu ohituskaistan kohdalle 100 ja tippuu taas 80 ohituskaistan päättyessä. Ajan rajoitusten mukaan lievää ylinopeutta. Jos se rassaa takana tulevia, niin voivoi.
Ajatuksissaan ihminen saattaa lisätä nopeutta, kun ympärillä on enemmän tilaa. Tähän havahtuu kyllä jos ajatus on itse ajamisessa eikä jossain muualla. Itse ajan samaa nopeutta ohituskaistalla kuin tavallisellakin kaistalla, jos en aio ohittaa muita. Minusta saa ihan rauhassa mennä ohi, kunhan menee sitten menojaan eikä jää siihen eteen kökkimään.
Vierailija kirjoitti:
Usein se 80 muuttuu ohituskaistan kohdalle 100 ja tippuu taas 80 ohituskaistan päättyessä. Ajan rajoitusten mukaan lievää ylinopeutta. Jos se rassaa takana tulevia, niin voivoi.
Olet se kaikkien vihaama kusip*ä mul*ku autoilija!
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet niin? Sitten kun ohituskaista päättyy, vedät liinat kiinni. Nopeusero saattaa olla hyvinkin yli 10 km/h.
Teen niin jos 80 km/h nopeusrajoitus muuttuu ohituskaistan alussa 100km/h.
En muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kaltaistesi kaahaajien takia ST1 huoltamoketjun omistajan ehdotus autojen tehojen ja nopeuksien rajoittamisesta on erittäin kannatettava. Kukaan ei tarvitse Suomessa yli 120km/h kulkevaa ajoneuvoa.
Kiristääkö kukkahattu päätä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uusien autojen cruiset jarruttavat takaisin edelliseen nopeuteen, itse ohitan kunnon vauhdilla, enkä mitään 1kmh kovempaa, on kohteliasta, että muutkin pääsevät ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet se kaikkien vihaama kusip*ä mul*ku autoilija!
Eikö se alinopeuttaja ajava ole? Tuohan ei jää jarruttelemaan ketään
Tuntuu turvallisemmalta. Uskallan ajaa kovempaa, kun vieressä on paljon tilaa.