Olen "erityisnuori" ja tavallisella luokalla
Olen 15-vuotias tyttö, minulla on suuria oppimisvaikeuksia sekä keskittymisvaikeuksia, mutta minut on silti laitettu normaalille luokalle. Minusta tämä oli erittäin huono ratkaisu, sillä häiriinnyn kaikista pienistäkin äänistä ja meillä on äänekäs luokka. Äsken saimme harjoitella vielä hetken koetta varten, mutta ei minulla jäänyt mitään mieleen kun yritin kerrata, koska muut luokkalaiset pitivät turhaa ääntä. Viheltelivät ja mölisivät jotain turhanpäiväistä. Vaikka koulua on enää pari viikkoa jäljellä, tuntuu, etten kestä enää. Jokainen päivä on yhtä helvettiä, kokeet menee kaikki älyttömän huonosti, olen itkun partaalla jokaisen tunnin aikana, koulun jälkeen haluan vain äkkiä kotiin ja hiljaisuuteen. Pienetkin äänet tekevät hulluksi. Stressaan ja olen niin ahdistunut, että mulla on alkanut kai sen takia tulla migreenikohtauksiakin viikottain. Tuntuu ihan helvetin pahalta, en enää millään jaksaisi tätä.
Olisin voinut selviytyä peruskoulusta paljon paremmin pienryhmässä tai erityisluokalla.
Onneksi kohta on loma, jospa selviän sinne asti hengissä ja saisin olla loman ilman migreeniä ja melua. En kaipaa mitään muuta kuin hetken ilman meteliä, stressiä ja migreeniä.
Kommentit (23)
Koska pärjään hyvin esimerkiksi kielissä ja useimmissa lukuaineissa. Vain matemaattiset aineet tuottavat suuria vaikeuksia, muista aineista selviän ihan hyvin yleensä. Äidinkielestä ja englannista saan helposti ysejä ja kymppejä, lukuaineissa yleensä numerot seiskasta ysiin, riippuu miten paljon olen lukenut. Jos osaisin keskittyä kunnolla, saisin varmasti helposti ysejä ja kymppejä kaikista lukuaineista. Uskon myös, että lukiossa voin parantaa numeroita jonkin verran, koska ryhmäkoot ovat pienemmät.
Vaikka en aina ihan ymmärräkään mitä olen juuri lukenut, muistan asiat kokeessa ihan hyvin. En kuitenkaan ole kovin hyvä soveltamaan tietoa, eli olen kai aika tyhmä.
Ap
Synti asuu kouluvirastossa. Heillä on valta ja voima kunnassa järjestää opetus halauamallaan tavalla. Virkamiehen vastuu tekemättömistä töistä on 0.
Toivon sinulle parempaa jatkoa ja menestystä opiskelussa. Muista, menestyneistä ihmisitä yllättävän monella on ollut kuvaamiasi vaikeuksia koulussa ja opiskelussa.
Trump ei osaa lukea kunnolla, älä ota mallia!