Seksi ahdistaa..
En tiedä mistä on kyse, mutta jotenkin seksin harrastaminen on aina jollakin tasolla tuntunut ahdistavalta ja alastomuus muutenkin. Olen siis 20-vuotias enkä ole vielä ikinä sen takia seksiä pystynyt harrastamaan, koska tilaisuuden tullen aina vetäydyn siitä pois. Itsetyydytyksestä kuitenkin pidän, niin en ymmärrä missä on ongelma. Kuulostaa ehkä vähän tyhmältä, mutta jotenkin ällöttää se koko akti ja muutenkin miehen sukupuolielimet ja nimenomaan mies siinä. Onko ketään jolla olisi samanlaisia tuntemuksia ja miten pääsitte niistä eroon?
Kommentit (8)
Itselläni on samanlaisia tuntemuksia ja täytän 21.
Ei ahdistaisi jos olisit ihastunut mieheen joka käsillä.
En ole päässyt eroon näistä tuntemuksista. En millään meinaa ymmärtää miksi ihmiset harrastavat seksiä, kun sehän on epämukavaa, ahdistavaa, sattuukin varmaan. Pitää olla niin lähellä toista ihmistä ja vääntyä ties mihin asentoihin. Siispä en ole hommaan edes ryhtynyt... Haluaisin parisuhteen kyllä mutta eihän se onnistu näin. N35
Ei kannata stressata. Kuulut siihen ihmistyyppiin joka hullaantuu toisesta vain rakastuneena. Siinä tilanteessa ei enää mieti toisen ulkonäköä, tai omituisia ruumiinulokkeita.
Onko sulla ollut huonoja kokemuksia miehistä/läheisyydestä nuorempana? Itse ahdistun jo pelkästä fyysisestä läheisyydestä helposti. Ennen jännitin ja jopa pelkäsin seksiä, mutta olen oppinut suhtautumaan siihen rennommin ja nauttimaan siitä. Helppoa se ei ole ollut ja prosessi on vielä kesken. Tosin mulla ei koskaan ollut kyse siitä, että mies olisi jotenkin ällöttänyt - ongelma oli nimenomaan siinä, että toisen läheisyys aiheuttaa minulle ahdistusta.
N25
Kliseistä naistenlehtikamaa mutta: parhaimmillaan seksi on todella eheyttävää ja ainakin itselleni oikea kumppani merkitsee paljon. On ollut elämässä päiviä jolloin miehen on pitänyt nostaa minut suihkun lattialta kun ei ole ollut kaikessa luovuttaneena voimia nousta, mutta seksistä hänen kanssaan en ole koskaan kieltäytynyt - ei ole ollut tarvetta koska hän ei toki hienotunteisuuttaan pahimpina kausina ole vongannut, mutta mikä tärkeintä ei ole vielä tullut hetkeä, jolloin toisen rakkaus ja aito halu itseä kohtaan tuntuisi pahalta. Oma ja miehen taito tuottaa orgasmi on pahimpina kausina ollut ainoita asioita, josta olen pystynyt tuntemaan mielihyvää.
Väärän ihmisen kanssa minua saattoi ahdistaa seksi, olin masentunut tai en. Nämäkin toki yksilöllisiä juttuja joten diipadaapaksi menee, yksi nauttii aina ja kenen kanssa vaan, toinen ahdistuu seksistä ajatuksena vaikka vierellä olisi kuinka rakas ihminen.
Oletko uskovaisesta perheestä tai saitko seksikielteisen kasvatuksen? Se saattaisi selittää noita asioita.
Kenties olet lesbo? Herättääkö ajatus naisesta samanlaista inhotusta?
Toivottavasti löydät rakkauden :) Ja kannattaa ehkä investoida seksuaaliterapiaan jotta tiedät mitä etsiä!
Oletko lesbo kenties ?