Hauskanpito KIELLETTY.
Kirjottelen tässä ajankulukseni asiasta jota joudun tässä parastaikaa vierestä todistamaan.
Tyttäreni ja hänen koulukaverinsa (11v) halusivat uimaan ja ovat siis käyneet kaksistaan uimassa ennenkin. Tulimme tähän hallille, tarkoituksenani oli jättää tytöt uimaan ja itse odotella hallilla (tehdä töitä samalla). Eläkeiän ylittänyt rouva kassalla ilmoitti että alle 11 v eivät pääse ilman huoltajaa. Okei, säännöt on sääntöjä, ymmärrän. "Tämä ei ole mikään kylpylä!" tiuskaisi rouva minulle samaan syssyyn. Mietin että näytinkö jotenkin lukutaidottomalta, etten olisi tajunnut tätä jo kissankokoisista kirjaimista hallin ulkopuolella, missä luki UIMAHALLI.
Täti päästi tytöt uimaan mikäli minä vahdin heitä altaan reunalla. Lupasin vahtia. "Miten varmistat että tytöt pesee itsensä suihkussa?!" Täti karjaisi perääni. Sanoin että voin vaikka vierestä katsoa että peppu tulee pestyä.
No, hallilla on lähes tyhjää ja istun tässä lasin toisella puolella ja tytöt uivat lasten altaassa. Melkein heti kun tytöt pääsivät altaaseen, tämä täti avasi oven ja karjaisi tytöille että HYPPIMINEN KIELLETTY!! Tytöt katsoivat epäuskoisena minua ja sitten tätiä, sillä kumpikaan ei ollut hypännyt altaaseen.
Seurailin tyttöjen sukelteluleikkiä, ja harvinaisen rauhallisesti tuossa uiskentelivat. Täti sensijaan pomppasi kassalta ja riuhtaisi oven auki ja huusi jälleen tytöille "ÄLKÄÄ JUOSKO!!" Nyt minä puutuin jo asiaan, sanoin että olen vahtinut tyttöjä silmä kovana tässä eikä kumpikaan ole noussut viimeiseen kymmeneen minuuttiin altaasta, eikä siis juossut. Täti mutisi minulle että on varmaan toinen ääni kellossa kun on lapsilta pää halki.
Tytöt jatkoivat leikkejään ja minä seurailin sivusta. Täti pomppasi taas kopista ja komensi tytöt luokseen. "JOS TE JUOKSETTE TÄÄLLÄ LIUKKAALLA NIIN TE LYÖTTE PÄÄNNE JA SIINÄ EI KÄY HYVIN!!" Hän läksytti taas tyttöjä joista kumpikaan ei ollut altaasta edellisen huudon jälkeen noussut.
Lasten altaassa ei edelleenkään ollult muita lapsia tyttöjeni lisäksi. Ilmeisesti joku lapsissa tätä uimahallin tätiä kovin ärsytti, sillä hän kävi nyt kirjaimellisesti huutamassa tytöille että "jos tuo riehuminen ei lopu, niin teidät poistetaan hallista".
Tytöt tulivat luokseni itku kurkussa, sanoivat että eivät he ole riehuneet tai mitään, miksi täti käy huutamassa heille vähän väliä. Olin itse vieressä joten pystyin toteamaan että näinhän se on, eihän ne lapset siinä hyppineet, juosseet tai riehuneet. Leikkivät merenneitosukellusleikkiä.
Sen verran oli täti latistanut tyttöjen uimainnon että totesimme yksissä tuumin että lienee varmaaan parasta lähteä pois. Tyttöjen perään tämä täti-ihminen karjaisi vielä että "Ette mene saunaan uima-asussa".
Kiitos sinulle ankea uimahallin kassatäti, että onnistuit pilaamaan pienten tyttöjen uimahallireissun. Ehdinkin jo suotta innostua tästä uimahallista joka on kävelymatkan päässä kotoamme. Tuskin meidän kannattaa tänne enää tulla haukuttavaksi, varsinkin kun lapset leikkivät harvinaisen rauhallisesti ja kiltisti (En todellakaan ole mikään curling äiti joka sallisi lapsilta riehumista tms, koen että asiasta pitää ja saa sanoa).
Paskanna kostoksi altaaseen.