Miehen mykkäkoulu
Mies oli jälleen väsynyt ja kiukkuinen. Oli hermostunut lapsille iltapäivällä ja kotona oli tulehtunut ilmapiiri kun saavuin töistä. Samaa naljailua hän jatkoi minulle. Lopulta hermostuin ja käskin mennä vaikka nukkumaan, että kenelläkään ei ole iltaisin kivaa jos hän on niin väsynyt. Tästä hän aloitti mykkäkoulun ja kaikkien kotitöiden välttelyn sen varjolla.
Koitin puhua asiasta seuravana päivänä. En saanut kontaktia. Pyysin anteeksi hermostumista, ei apua.
Kahden yön jälkeen yritin jälleen jutella. Hänellä ei kuulema mitään sanottavaa. Mykkäkoulu ja kaiken välttely jatkuu -> Minä hoidan työni, lapset iltaisin + kotityöt. Lopulta hermostuin ja käskin painumaan v**.
Lähdin tuulettumaan ja jätin hänet selviämään lasten iltatoimista yksin. Tulin kotiin kun lapset olivat sängyssä ja koitin jälleen puhua. Ei edelleenkään mitään sanottavaa. Ei kuulema onnistu antaa anteeksi, että käskin häntä suutuksissani painumaan v***. Uhkailee erolla.
Mitä voin tehdä, että kestän tätä painostavaa ilmapiiriä? Mistä saan apua? Olen lapsena kärsinyt vanhempieni viikkojen mykkäkouluista ja minusta tuntuu että hajoan tähän tilanteeseen. Keskusteluyritys on miehen puolelta pelkkää hokemista, että pyysin häntä painumaan pois, ei muuta. Lopulta aina hermostun ja karjun lisää. Ainut miten pysyn kasassa on lähteä itse pois illoiksi. Miten onnistun elämään niin, että ajattelisin miehen olevan ilmaa?