Oletteko saaneet aktivimallin vuoksi töitä?
Työttömyysturvan leikkauksen piti nopeuttaa työn saantia?
Onko toiminut?
Kommentit (28)
En myöskään, enkä päässyt koulutuksiinkaan. Entä ap.?
No en kyllä tiedä yhtään, kuinka aktiivimalli olisi voinut auttaa minun tai kenenkään työnsaantia, paitsi tietenkin, jos olisimme hakeneet tuhlaamaan verovaroja te-toimistoon, kelaan tai työnhakukurssin pellekouluttajaksi.
Mieheni palkkasi tänään 3 työntekijää vakituikseksi. Kaikki kolme on 52, 56, 58 vuotiaita miehiä. LVIS ala. Kysyin mieheltäni, että miksi palkkasit vanhempia miehiä. (en tarkoita nyt että syrjisin) Mies sanoi, että tossa kolmikossa on yhteensä noin 100 vuotta kokemusta. Ei tarvi opettaa yhtään, ei tarvitse neuvoa missään asiassa ja heillä on kaikki maailman niksit opittuna ja sormi ei mene suuhun vaan työ hoidetaan toisella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni palkkasi tänään 3 työntekijää vakituikseksi. Kaikki kolme on 52, 56, 58 vuotiaita miehiä. LVIS ala. Kysyin mieheltäni, että miksi palkkasit vanhempia miehiä. (en tarkoita nyt että syrjisin) Mies sanoi, että tossa kolmikossa on yhteensä noin 100 vuotta kokemusta. Ei tarvi opettaa yhtään, ei tarvitse neuvoa missään asiassa ja heillä on kaikki maailman niksit opittuna ja sormi ei mene suuhun vaan työ hoidetaan toisella tapaa.
Osaavat valmiiksi myös työstä luistamisen ja tauko-kaljoittelun jalon taidon. Sitä täytyy kyllä arvostaa ihan näissä kokeneemmissa työukoissa.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään, enkä päässyt koulutuksiinkaan. Entä ap.?
En ole minäkään. En tunne ketään, jolla se olisi työnsaantia nopeuttanut. Pari on normaalisti päässyt töihin aivan perinteisellä hakemuksella.
ap
Kyllä vaan: töitä riittää, mutta palkkaa ei saa. Työkokeilua eli ilmaista työtä teen 5 päivää viikossa. Kuinka moni palkansaaja tekisi työtä ilman palkkaa?
Että sellanen loinen ja tuilla eläjä täällä.
ei ole toiminut. Saan silti aktiivivelvoitteen hoidettua kaverin firman kautta olemalla hänelle "töissä" vaaditut 18 tuntia per takkailujakso. Kikkakolmoset aina löytyy järjettömyyksiä vastaan
Työllistymissuunnitelmaa noudatettu ja olen saamassa töitä.
Niin millä helv#etin perusteella päivärahaani on leikattu?
Eipä jää ruokaan rahaa enää sitten sitäkään vertaa. 100e vähemmän taas rahaa kuukaudessa.
Mä joudun sanomaan tämän kämpän irti kohta, jos työt ei ala pian.
Haista hallitus pitkä pas#ka. Miten te vi#ttu kehtaatte nostaa omia palkkioitanne omalla päätöksellänne?
Viette köyhyysrajalla elävältä ihmiseltä ruokarahat, Vi#tun kus#ipäät.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tiedä yhtään, kuinka aktiivimalli olisi voinut auttaa minun tai kenenkään työnsaantia, paitsi tietenkin, jos olisimme hakeneet tuhlaamaan verovaroja te-toimistoon, kelaan tai työnhakukurssin pellekouluttajaksi.
Noihin hommiin pääsee varmaan puolueen jäsenkirjalla. Ammattitaito on aivan toissijainen seikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan: töitä riittää, mutta palkkaa ei saa. Työkokeilua eli ilmaista työtä teen 5 päivää viikossa. Kuinka moni palkansaaja tekisi työtä ilman palkkaa?
Miksi suostut orjatyöhön? Kai edes aiheutat haittaa?
En, ei ole maagisesti ilmestynyt uusia työpaikkoja tämän myötä. Sepä olisikin ollut hienoa. Tulipa sitten tähän samaan soppaan talouteeni 20 prosentin leikkaus toimeentulotukeen, ja vähän myöhemmin sitä leikataan vielä 40 prosenttia. Voi mitä ilon ja juhlan aikaa tämä on. En tiedä kyllä ketään, jota tämä olisi auttanut, tai laskenut työllisyyttä missään, tai oikeastaan mitään luvattua ei ole tapahtunut (paitsi tietysti leikkaukset).
Vierailija kirjoitti:
Sahaat omaa oksaasi. Miten meni noin niinkun omasta mielestä?
Viestini poistettiin. Miksiköhän. Totuutta ei saa kertoa? Tässä se uudelleen. Olen 56 työtön. Luuleeko joku, että aktiivimalli auttaa ikäistäni työllistymään?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturvan leikkauksen piti nopeuttaa työn saantia?
Onko toiminut?
Ei ole vaikuttanut millään tavalla työllisyyteeni.
Paitsi että Te-toimiston listoilla muutuin yhtäkkiä työllistyneeksi. Minulla kun on toistaiseksi voimassa oleva nollatuntisopimus 😃
Itse sanoivat merkinneensä minut työllistyneeksi, jotta eivät lähettäisi minulle jatkossa enää postia. Olen saanut potkut työkkäristäkin 😂
En tiedä liittyykö se työllistyneeksi muuttuminen siihen, että valtio haluaa kaunistella tilastoja eu:n ja (tai) luottoluokituksen takia vai tähän aktiivimalliin. Työttömänä kuitenkin edelleen haahuilen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni palkkasi tänään 3 työntekijää vakituikseksi. Kaikki kolme on 52, 56, 58 vuotiaita miehiä. LVIS ala.
Minäkin olen 25, 30, 35 vuotias.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Viestini poistettiin. Miksiköhän. Totuutta ei saa kertoa? Tässä se uudelleen. Olen 56 työtön. Luuleeko joku, että aktiivimalli auttaa ikäistäni työllistymään?
On meillä ollut vanhempiakin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Työllistymissuunnitelmaa noudatettu ja olen saamassa töitä.
Niin millä helv#etin perusteella päivärahaani on leikattu?
Eipä jää ruokaan rahaa enää sitten sitäkään vertaa. 100e vähemmän taas rahaa kuukaudessa.
Mä joudun sanomaan tämän kämpän irti kohta, jos työt ei ala pian.
Haista hallitus pitkä pas#ka. Miten te vi#ttu kehtaatte nostaa omia palkkioitanne omalla päätöksellänne?
Viette köyhyysrajalla elävältä ihmiseltä ruokarahat, Vi#tun kus#ipäät.
Voitko myydä tietokoneen? Ei nettilinjakaan varmaan ilmainen ole?
Sinkkumies
En vielä..