Mitä järkeä on näissä 800-1300 euron puhelimissa?
iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.
Voi, tietenkin. Ihan mitn sä haluat. Toi on vaan vähän niin kuin rivitalo suhteessa kerrostaloon ja omakotitaloon: ei oo omaa pihaa eikä omaa rauhaa mutta kaikki piha- ja korjaustyöt joudut kuitnkin tekemään talkoilla ja silti tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, tietenkin. Ihan mitn sä haluat. Toi on vaan vähän niin kuin rivitalo suhteessa kerrostaloon ja omakotitaloon: ei oo omaa pihaa eikä omaa rauhaa mutta kaikki piha- ja korjaustyöt joudut kuitnkin tekemään talkoilla ja silti tulee kalliiksi.
Millälailla? :D Eihän ole :D
Se, että valmistaja saa paljon pätäkkää!
En todellakaan tiedä. Itsellä on iPhone SE ja tämäkin tuntui aivan törkeän kalliilta ja ihan liian hienolta, mutta oli kiire saada puhelin ja tämä oli ainoa tarpeeksi pieni mitä oli tarjolla. Olen panostanut ennemmin hyvään pöytä PC:seen, itselle sopiviin hiireen, näppikseen ja isoon näyttöön, sekä laadukkaaseen läppäriin koulu/työkäyttöön, ei tuolla kännykällä jaksa tehdä mitään. Kai se on sitten korvaamaton niille ihmisille, jotka käyttävät sitä tietokoneen ja tabletin sijasta?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tiedä. Itsellä on iPhone SE ja tämäkin tuntui aivan törkeän kalliilta ja ihan liian hienolta, mutta oli kiire saada puhelin ja tämä oli ainoa tarpeeksi pieni mitä oli tarjolla. Olen panostanut ennemmin hyvään pöytä PC:seen, itselle sopiviin hiireen, näppikseen ja isoon näyttöön, sekä laadukkaaseen läppäriin koulu/työkäyttöön, ei tuolla kännykällä jaksa tehdä mitään. Kai se on sitten korvaamaton niille ihmisille, jotka käyttävät sitä tietokoneen ja tabletin sijasta?
Ihmettelen vaan, että joku käyttää puhelinta iPad minin sijasta (korvaamaan tietokoneen ja sen tabletin). Tai muun minitabletin, joskin kaiketi pädi on paras.
Itsellänikin on tilanne, että tarvitsen puhelimen nyt, uuden, vanha on jaksanut 10v. joten se ei ole älypuhelin eikä kosketusnäytöllinen, niin mitä niitä katselin, ovat paskempia kuin iPad mini. Tuossa hintaluokassa.
Mulle on paras yhdistelmä nimenomaan kunnon tabletti ja kunnon älypuhelin.
Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.
pelaajille kai ne on, on paljon muistille tilaa???
Vierailija kirjoitti:
Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.
Miten puhelin on hyödyllinen työnteossa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on just sitä meille jotka teemme näyttöpäätetyötä 12-16h päivässä. Vähäistä vapaa-aikaa ei enää halua viettää tietokoneen äärellä ja tabletti on liian iso käteen. Myös työ vaatii puhelimelta suoritustehoa yhtä paljon tietokoneessa. Otan paljon videota, tarvitsen muistitilaa, hyvää näyttöä ja suorituskykyä.
Lisäksi yksi ominaisuun jota vaadin on langaton lataus, jota autoni tukee. En jaksa sitä sekavaa johtomäärää autosa jota navi ja puhelin vaatii. Carplaylla saa puhelimen navin auton näytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just sitä meille jotka teemme näyttöpäätetyötä 12-16h päivässä. Vähäistä vapaa-aikaa ei enää halua viettää tietokoneen äärellä ja tabletti on liian iso käteen. Myös työ vaatii puhelimelta suoritustehoa yhtä paljon tietokoneessa. Otan paljon videota, tarvitsen muistitilaa, hyvää näyttöä ja suorituskykyä.
Lisäksi yksi ominaisuun jota vaadin on langaton lataus, jota autoni tukee. En jaksa sitä sekavaa johtomäärää autosa jota navi ja puhelin vaatii. Carplaylla saa puhelimen navin auton näytölle.
Ipad mini ei ole liian iso käteen vai millaisia tilanteita tarkoitat? Ja siis tietenkin älypuhelimissa on joitain järkeviä ominaisuuksia kuten apple pay tms, mutta maksaako siitä 800-1300?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap?
Niin? Muillakin voi puhua, kuin 800-1300 euron älypuhelimilla. Esim. Dorolla on 99e maksava puhelin, ihan normaalikokoisin näppäimin yms. ei mikään vanhusmalli sinänsä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kun se on kunnollinen, sillä pystyy tkemään paljon. Mä olen ammatiltani tutkija/professori, ja työtön kuuluu paljon matkustamista. Mä pystyn sillä puhelimella pyörittämään useimpia onhjelmia, mitä työssäni tarvitsen tilastolaskennasta ja mallintamisesta kirjoittamiseen ja kuvankäsittelyyn, pääsen sillä arkistojen tietokantoihin ja voin itse kuvata lisää materiaalia. Voin tarkastaa tekeillä olevien julkaisujen oikovedoksia - ne tulevat aina täysin ylläettäen ja niiden deadline oli aina eilen silloin kun ne saa käsiinsä, jotn ne on tehtävä olit sittn missä vain.
Tämän saman voi tehdä myös ipadilla (mulla on se iso malli, joka on noihin töihin paljon parempi kuin se minimalli, joka on, rehellisesti sanottuna, lähinnä epämukavankokoinen lelu, eikä sen muistikapasiteetti riitä juuri mihinkään) ja on toki useimmitn paljon mukavampaakin, mutta jos tavaraa on kannettavana muutnkin paljon, en mieluusti kanna kaikkea. On myös paikkoja, joissa sitä padia ei ole viisasta kaivaa esiin. Tällöin on ensiarvoisen tärkeää, että padi ja puhelin sykronoivat kaiken tiedon keskenään ja yhdelle ladattu materiaali on toisellakin käytttävissä. Tämän toki saa aikaan millä vain pilvipalvelulla ja itsekin käytän useampia, mutta homma toimii paremmin ja helpommin jos myös ohjelmat on oikeasti samat.
Olen kokeillut myös ipad-joku muu älyluuri- yhdistelmää parillakin eri puhelimella. Se on syvältä, koska se TEORIASSA toimii, mutta alkaa jökkiä sit just silloin kun sulla olisi kiire. Lisäksi microsoft- apple -konversioissa tapahtuu edelleen jännittäviä asioita esim asiakirjojen rivivälityksille ja fontille. Ei kiva silloin kun piti viimeisen kerran tarkistaa joku lähtvä parin miljoonan euron erc-rahoitushakemus ja sun vekottimet sotkee sen...
Vierailija kirjoitti:
Se, että valmistaja saa paljon pätäkkää!
Ja sitten vielä se että vuoden päästä siitä kun valmistaja 1 on kalliiseen puhelimeen keksinyt ominaisuuden niin valmistaja 2 voi saman ominaisuuden laittaa 150€ älypuhelinmalliinsa.
Ja jos valmistajat ovat vaikkapa Apple ja Samsung, niin jokainen voi tahollaan miettiä että kumpi näistä on valmistaja 1 ja valmistaja 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKun se on kunnollinen, sillä pystyy tkemään paljon. Mä olen ammatiltani tutkija/professori, ja työtön kuuluu paljon matkustamista. Mä pystyn sillä puhelimella pyörittämään useimpia onhjelmia, mitä työssäni tarvitsen tilastolaskennasta ja mallintamisesta kirjoittamiseen ja kuvankäsittelyyn, pääsen sillä arkistojen tietokantoihin ja voin itse kuvata lisää materiaalia. Voin tarkastaa tekeillä olevien julkaisujen oikovedoksia - ne tulevat aina täysin ylläettäen ja niiden deadline oli aina eilen silloin kun ne saa käsiinsä, jotn ne on tehtävä olit sittn missä vain.
Tämän saman voi tehdä myös ipadilla (mulla on se iso malli, joka on noihin töihin paljon parempi kuin se minimalli, joka on, rehellisesti sanottuna, lähinnä epämukavankokoinen lelu, eikä sen muistikapasiteetti riitä juuri mihinkään) ja on toki useimmitn paljon mukavampaakin, mutta jos tavaraa on kannettavana muutnkin paljon, en mieluusti kanna kaikkea. On myös paikkoja, joissa sitä padia ei ole viisasta kaivaa esiin. Tällöin on ensiarvoisen tärkeää, että padi ja puhelin sykronoivat kaiken tiedon keskenään ja yhdelle ladattu materiaali on toisellakin käytttävissä. Tämän toki saa aikaan millä vain pilvipalvelulla ja itsekin käytän useampia, mutta homma toimii paremmin ja helpommin jos myös ohjelmat on oikeasti samat.
Olen kokeillut myös ipad-joku muu älyluuri- yhdistelmää parillakin eri puhelimella. Se on syvältä, koska se TEORIASSA toimii, mutta alkaa jökkiä sit just silloin kun sulla olisi kiire. Lisäksi microsoft- apple -konversioissa tapahtuu edelleen jännittäviä asioita esim asiakirjojen rivivälityksille ja fontille. Ei kiva silloin kun piti viimeisen kerran tarkistaa joku lähtvä parin miljoonan euron erc-rahoitushakemus ja sun vekottimet sotkee sen...
Millälailla muistikapasiteetti ei riitä? En ymmärrä tekniikasta tietokokneissa mitään. Se on siis eri asia kuin tallennustila? Mutta kuinkahan moni tarvitsee tuonhintaisia puhelimia muistikapasiteetin takia? Se näyttö on surkean pieni melkein mihin tahansa viihteelliseen selailuun niissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ipad mini ei ole liian iso käteen vai millaisia tilanteita tarkoitat? Ja siis tietenkin älypuhelimissa on joitain järkeviä ominaisuuksia kuten apple pay tms, mutta maksaako siitä 800-1300?
ap
Olen pienikätinen nainen ja Ipad mini on liian iso käteeni esim. yhdellä kädellä selettaessa. Eikä sitä saa langattomalla latauksella. Sama pätee kotiinkin, enkä halua että joka toisesta pitsorasiasta roikkuu laitteen jos toisenkin laturi, kun elämän saa mahtumaan yhteenkin laitteeseen. Say Hi Translate, Dragon Dictation, jne on käteviä työkaluja esim. autossa. En pidä tuota hinta haarukkaa mitenkään kalliina toimivasta ja turvallisesta elektroniikasta.
Voisin vaikka löydä vetoa, että sinullakin menee vuodessa 800-1300 johonkin josta sinulla ei jää mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
ap
Tää on oikeasti hyvä. Vastaan, että myös iPhone X soveltuu kuopan kaivamiseen, lisäksi siitä näkee Bussi aikataulut.
iPad mini ei ole suorituskyvyltään lähelläkään noita kalliimpia iPhoneja. Ei lähelläkään. Sitä ei ole myöskään päivtetty kohta kolmeen vuoteen.
Mitä tuohon otsikon kysymykseen tulee, niin itse en taasen ymmärrä lainkaan näitä 200-500 euron puhelimia. Se nyt vaan on niin että halvalla ei saa hyvää. Parempi säästää rahansa ja ostaa laatua! Jos ei ole varaa tai tarvetta kunnon laitteelle, niin sitten kannattaa ostaa joku mahdollisimman halpa PUHELIN jos tarvitsee PUHELINTA.
...vai minkähintaisia puhelimia palstalaisilla on?