Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on kulissimaisin työyhteisö ikinä

Vierailija
02.05.2018 |

Aloitin uudessa paikassa, onneksi määräaikaiseksi. Tänään sain kuulla että kännykän käytöstäni on valitettu?! En ole koskaan työn touhussa kännykällä vaan suoritan työni loppuun. Töissä on ongelmana ollut monta kertaa ettei oikeasti ole hommia ja olen siis tehnyt kaiken jopa nurkkien pikkuputsausta myöten. Ei kai minun oleteta silloin seisovan kuin sotilas odottamassa käskyä parhaimmillaan parikin tuntia, kun ei ole mitään hommaa. Minulle vain sanotaan että "sori nyt kun tämä on vähän tällaista ettei ole mitään hommaa sinulle". Ihan ajan kuluksi olen tässä vaiheessa ottanut kännykän ja selannut mm. pääsykoejuttuja.

Sitten tästä kuitenkin on valitettu, annan huonoa kuvaa jne. Toki sen ymmärtää ettei kännykkä kädessä olo anna hyvää kuvaa, mutta tilanne ei ole se ettenkö hoitaisi hommiani, olisi oma-aloitteinen ja kysyisi itse mitä voisin tehdä ja kännykkää en käytä työtä tehdessä. Toisin kuin muut työntekijät sitten, jotka olivat toiminnastani valittaneet, ovat itse jatkuvasti facebook ja keskustelut koneilla auki, räpläävät kännyköitä tämän tästä ja jatkuvasti kuuluu ilmoitusten merkkiääniä ja vastaillaan viesteihin vähintään 10 minuutin välein. Vieläpä ei siis ole sanottu suoraan että minun toiminnassa on ongelma, vaan on menty valittamaan ryhmän vastuuhenkilölle asiasta. Tänään sain sitten kuulla asiasta ja olin yksinkertaisesti niin äimistynyt etten osannut paljoa mitään sanoa, onnistuin sanomaan kyllä etten työn aikana kyllä kännykkää käytä. Syytettiin myös siitä etten kuuntele (??). Tässä ei ole mitään perää. Ärsyttää suunnattomasti, tulisivat edes päin naamaa sanomaan eivätkä selän takana kuiskisi. Inhottaa mennä töihin niiden kaksinaamaisten sekaan. En sano että kännykän käyttö olisi varsinaisesti ok, mutta se ei ole kuitenkaan käytössä työnteon aikana. Ymmärtäisin valituksen kyllä tässä tapauksessa. Lisäksi huudetaan vielä oma-aloitteisuudesta vaikka yritän parhaani tehdä kaikkea mahdollista, aina vain sitä hommaa ei oikeasti ole. En edes käsitä mihin he siellä minua varsinaisesti tarvitsevat. Päätyöni on siis toimia lähinnä juoksupoikana, siivota muiden sotkuja ja ns. avustaa.

Aarrggh

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin oikein virkeän ja pirtsakkaan esittämisen. Kiusalla. Todellakin SEISOT tekemättä mitään ja kerran tunnissa kysyt JOKAISELTA onko sulla mulle hommia? Kirjaat jokaisen työsi ylös paperille, pidät siis vihkoa ja kynää mukana, et kännykkää. Menet seisomaan näiden tyyppien viereen tai taakse, mikä on erityisen ärsyttävää jos itse ovat facessa ja somessa. Menet juuri silloin kysymään "onko sulla tosi kiire, annahan mulle jotain töitä ettei tarvitse tyhjän panttina olla, näytät niin kiireiseltä".

Toimitat raportin päivän kyselyistä ja seisonta-ajoista JOKA PÄIVÄ sille esimiehlle, jolta sait palautetta.

Ja viimeiseksi tärkein neuvo: etsi parempi työpaikka. Tuolla turhaudut, se ei sovi sulle. Lisäksi siellä on selvästi takakireä ja pelokas ilmapiiri, jos ei suoraan anneta palautetta. Haet salaa paremman paikan ja jätät ne sinne homehtumaan. Lähtiessä annat ylimmälle mahdolliselle tasolle loppuraportin, jossa kerrot tuntikausien seisoskelusta, liiasta työntekijöiden määrästä firmassa ja sometuksesta. Niiden muiden.

Vierailija
22/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota isoin mahdollinen anustappi mukaasi ja kun tulee taas sellainen kolmen tunnin paussi, niiin vedät housut kinttuun ja istua rusautat sen päälle.

Pompi siinä viillisti koko 3 tuntia.

Kukaan ei valita enää kännykästäsi.

Olisi hauskaa tietää AO:si. Kovin korkea se ei voi olla. Eikö sinua lainkaan hävetä tekstisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en puhu sinusta, koska en sinua tunne, mutta kyllä näitä puhelimeensa kiinnikasvaneita löytyy. Meillä johtajan sihteeriksi tuli n. puolivuotta sitten nainen, jonka käsi näyttää itseohjautuvasti ottavan kännykän käteen, kun sormet näppikseltä nousevat. Jos häneltä jotain työasiat kysyy, hänen sormensa pyörittää viestejä. Mitään ei tämä ihminen osaa, toimenkuvaansa liittyviä tehtäviä on jaettu muille jne. Ei tarvinne sanoa, että on esimiehensä kultamussu. Esimies on myös puhelimeensa kiinnikasvanut.

Huolestuttaa, kun paljon olisi tehtävää.

Vierailija
24/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaisin oikein virkeän ja pirtsakkaan esittämisen. Kiusalla. Todellakin SEISOT tekemättä mitään ja kerran tunnissa kysyt JOKAISELTA onko sulla mulle hommia? Kirjaat jokaisen työsi ylös paperille, pidät siis vihkoa ja kynää mukana, et kännykkää. Menet seisomaan näiden tyyppien viereen tai taakse, mikä on erityisen ärsyttävää jos itse ovat facessa ja somessa. Menet juuri silloin kysymään "onko sulla tosi kiire, annahan mulle jotain töitä ettei tarvitse tyhjän panttina olla, näytät niin kiireiseltä".

Toimitat raportin päivän kyselyistä ja seisonta-ajoista JOKA PÄIVÄ sille esimiehlle, jolta sait palautetta.

Ja viimeiseksi tärkein neuvo: etsi parempi työpaikka. Tuolla turhaudut, se ei sovi sulle. Lisäksi siellä on selvästi takakireä ja pelokas ilmapiiri, jos ei suoraan anneta palautetta. Haet salaa paremman paikan ja jätät ne sinne homehtumaan. Lähtiessä annat ylimmälle mahdolliselle tasolle loppuraportin, jossa kerrot tuntikausien seisoskelusta, liiasta työntekijöiden määrästä firmassa ja sometuksesta. Niiden muiden.

Tämän lisäksi ryhdy kehittämään työpaikan prosesseja. Kuulostaa siltä, että kehittämistä olisi ja paljon. Selvität miten asia menee alusta loppuun ja mietit miten sen voisi tehdä nopeammin, tehokkaammin, laadukkaammin ja pienemmillä resursseilla. Esität nämä esimiehelle ja toki työkavereillekin. Sanot, että kun sinulle ei riitä työtehtäviä niin haluat kuitenkin kehittää toimintaa ja tässä on tämän viikon ehdotus.

Veikkaan, että paikka on täynnä ihmisiä jotka eivät halua muuttaa mitään, ja joille laiska ja hidas rytmi sopii hyvin. Todennäköisesti sieltä voisi pistää ainakin 30 prosenttiä työntekijöistä pois tai hyödyntää väliaikaista työvoimaa kokopäiväseisoskelijoiden sijaan.

Vierailija
25/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tossa nyt olisi pomon peiliin katsomisen paikka. Onko rekrytty joku vain siksi, että ketään ei nappaa tehdä joitain hommia. Mutta niitä ei sittenkään riitä työksi asti. Ei ole ap.n vika.

Vierailija
26/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän lisäksi ryhdy kehittämään työpaikan prosesseja. Kuulostaa siltä, että kehittämistä olisi ja paljon. Selvität miten asia menee alusta loppuun ja mietit miten sen voisi tehdä nopeammin, tehokkaammin, laadukkaammin ja pienemmillä resursseilla. Esität nämä esimiehelle ja toki työkavereillekin. Sanot, että kun sinulle ei riitä työtehtäviä niin haluat kuitenkin kehittää toimintaa ja tässä on tämän viikon ehdotus.

Veikkaan, että paikka on täynnä ihmisiä jotka eivät halua muuttaa mitään, ja joille laiska ja hidas rytmi sopii hyvin. Todennäköisesti sieltä voisi pistää ainakin 30 prosenttiä työntekijöistä pois tai hyödyntää väliaikaista työvoimaa kokopäiväseisoskelijoiden sijaan.

= heittäydy hankalaksi ja vihatuksi, oisko tossa ihan nimeltä ne 30 prossaa

Vierailija
27/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tekemään niitä hommia mitä nämä "editoijat" tekevät?

Jos pystyt niin pyydä pomolta että pääset tekemään niitäkin.

Vierailija
28/28 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sut sinne ylipäätään on palkattu kun muillekaan ei näytä olevan riittävästi hommia? Voi olla vielä yt:t edessä, koska mitä järkeä tuota hommaa on noin monella ihmisellä pyörittää? Vai onko joku valtion virasto? Kuulostaa kyllä uskomattomalta enkä itse ole koskaan monilla työpaikoillani tuollaiseen törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi