Mitä tehdä työttömänä? Muuta kuin hakea niitä töitä? Jotakin kodin ulkopuolista tekemistä.
Olen työtön ja haen toki joka päivä töitä. Olin viime syksynä/talvena töissä ja saan jatkaa siellä taas syksyllä. Jos en löydä mtn töitä tähän väliin, niin mitä tekemistä olisi? Mieheni kaipaa omaa aikaa, koska olen niin paljon kotona. Lenkillä käyn joka päivä, mutta usein silloin kuin mies on töissä tai vaikka ajottaisin lenkin myöhemmäksi, niin siihen kuluu noin tunti. Meillä on pieni koti, joten oman tilan tarve on tarpeellista. Kavereita minulla on muutama, mutta heillä on kiireiset elämät. Ei kuulonkaan, että näkisimme esim. kerran viikossa. Suurin osa tutuista ja sukulaiset asuvat muualla. Minkä uuden harrastuksen voisi keksiä? En ole erityisemmin kiinnostunut mistään. Ryhmäliikuntatunnit eivät tunnu omalta jutulta.
Kommentit (17)
Ajatus tuosta että elämässä ei ole sisältöä ilman työtä on täysin absurdi. Kuin elämän tarkoitus olisi työnteko. Protestanttista työetiikkaa siis.
Eikö kaikki työ tähtää tuohon että olisi vapaa-aikaa (siis rahaa tarpeeksi).
Nythän sinulla on kaikki vapaa-aika käytettävissä, sijoita siis itseesi. Nostele painoja ja käy lenkillä. Vaikkapa juoksemassa metsässä.
Tuo on sijoitus itseen ja omaan terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kävelyllä montakin kertaa päivässä tai useamman tunnin kerrallaan. Kirjaston lehtilukusali on aina hyvä paikka. Kohta tulee kesä ja voi istuskella ulkona puistossa vaikka lukemassa kirjaa.
Jep vähän tälläistä olen itsekkin suunnitellut. Pitää yritellä herätellä oma lukuinto takaisin!
Itse käyn kirpputoreilla tai ihan vaan kiertelemässä vaate tai sisustuskaupoissa. Uimassa haluaisin käydä mutta lukenut lehdistä ahdisteluista ja sarjakakkaajista niin ei oikein iske😂.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus tuosta että elämässä ei ole sisältöä ilman työtä on täysin absurdi. Kuin elämän tarkoitus olisi työnteko. Protestanttista työetiikkaa siis.
Nythän sinulla on kaikki vapaa-aika käytettävissä, sijoita siis itseesi. Nostele painoja ja käy lenkillä. Vaikkapa juoksemassa metsässä.
Mulle työ ei ole elämän sisältö vaan tykkään ihan olla kotona. Mutta ongelma on se, että kaikki mitä tykkään tehdä niin on juurikin kotona. Rakastan leffoja, sarjoja ja pelaamista. Näitä on vaikea siirtää kodin ulkopuolelle. Tekemisen puutetta minulla ei muuten ole, mutta mieheni tarvitsee omaa aikaa eikä ole sitä pitkään aikaan saanut, koska käyn harvemmin yksin missään. Kavereita näen noin kerran kuussa ja lähinnä poissaoloni ovat kaupassa käynti tai lenkillä käynti.
Tällaisista kysymyksistä tulee mieleen että eikö ihmiset tee muuta kuin töitä? Tarvitseeko sitä edes koko ajan olla tekemässä jotain? Mielestäni on hieman huolestuttavaa kuinka määräävässä asemassa sellainen 9-17 työssä suorittaminen monella on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle työ ei ole elämän sisältö vaan tykkään ihan olla kotona. Mutta ongelma on se, että kaikki mitä tykkään tehdä niin on juurikin kotona. Rakastan leffoja, sarjoja ja pelaamista. Näitä on vaikea siirtää kodin ulkopuolelle. Tekemisen puutetta minulla ei muuten ole, mutta mieheni tarvitsee omaa aikaa eikä ole sitä pitkään aikaan saanut, koska käyn harvemmin yksin missään. Kavereita näen noin kerran kuussa ja lähinnä poissaoloni ovat kaupassa käynti tai lenkillä käynti.
Oletko kokeillut Pokemon Go:ta? Saisit pelin ja ulkona liikkumisen samassa paketissa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Pokemon Go:ta? Saisit pelin ja ulkona liikkumisen samassa paketissa? :)
Juu pelaan sitä :D Hyvä motivaatio lenkille menemiseen. Sitä vaan usein myös pelataan miehen kanssa, koska raidiin tarvitsee usein kaksi tai gymien valtaamiseen. Mutta tarkoitus olisi ostaa uusi pyörä niin voisin alkaa tutustumaan enemmän uusiin maisemiin! Ja samalla saisi liikuntaa ja mies omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu pelaan sitä :D Hyvä motivaatio lenkille menemiseen. Sitä vaan usein myös pelataan miehen kanssa, koska raidiin tarvitsee usein kaksi tai gymien valtaamiseen. Mutta tarkoitus olisi ostaa uusi pyörä niin voisin alkaa tutustumaan enemmän uusiin maisemiin! Ja samalla saisi liikuntaa ja mies omaa aikaa.
Pyöräily on ihan parasta kesäisin, hanki ihmeessä! Sitten termospulloon kahvit ja hedelmät, eväsleivät ym. mukaan ja voi ajaa vaikka kuinka pitkälle ja etsiä jonkun ihanan paikan keskeltä luontoa ja syödä eväitä ja kuunnella korvanapeilla hyvää musaa tai vaikka vaan luonnon ääniä <3
Kesällä myös uimarannat on kivoja paikkoja, aina on jotain porukkaa ja jos ottaa itse vaikka pallon tai frisbeen mukaan tai mölkyn niin peliseuraa saa ihan varmasti jos rohkenee vain kysyä :)
Siis mies tarvitsee omaa aikaa etkä niinkään sinä, mutta sinun on poistuttava asunnosta? What?
Pimeitä hommia, niitä mä oon tehnyt.
Kirjastoon tutkimaan ja etsimään jotain uutta, mistä lähdet hämmentämään elämääsi. Viipyile ja tutki eri alojen kirjallisuutta, myös vieraskielistä. Käytöt helposti tuntikausia aikaa kirjastolla. Voit vahingossa oppia uusia taitoja, löytää aivan uuden merkityksen tai jopa alan jonka pariin lähteä. Jokaisella on kykyjä ja piileviä lahjoja, joita ei ole koskaan käyttänyt.
Jos lukeminen on out mene ulos. Aloita pidempi lenkkeily tai metsäkävely. Jos ei löydy metsää, mene puistoihin. Ilmoittaufu vapaaehtoiseksi lenkittämän koiria tai viemään lapsia ulkoilemaan. Mikäli ei kumpikaan hotsita, rupea kirjoittamaan haavepäiväkirjaa ulkona. Kerro elämästäsi millainen haluaisit sen olevan, suunnittele viimeistä piirtoa myöten ja kun olet sisäistänyt ajatuksen kirjoita kuten kaikki olisi totta. Kohta kelit lämpenee ja voi olla ulkona pitkään.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3162536/kysymys-kaikille-muualta-helsin…
Tästä keskustelusta tuli mieleen, että olen aika vähän tutustunut Helsinkiin. Pitää vaan löytää rohkeutta lähteä yksin tutustumaan paikkoihin! Ja yrittää juuri nauttia tuollaisista asioista ihan yksinkin.
N6 kirjoitti:
Siis mies tarvitsee omaa aikaa etkä niinkään sinä, mutta sinun on poistuttava asunnosta? What?
Koska hän haluaisi esim. soittaa kitaraa rauhassa tai pelata kavereiden kanssa rauhassa ja samalla jutella siinä. Toki kaikki haluavat omaa aikaa myös kotona. Kun mies tulee töistä, niin mä olen aina täällä. Toki saa soittaa kitaraa mun läsnäollessa, mutta oma aika on aina omaa aikaa.
N6 kirjoitti:
Meillä oli aikanaan sama kuin ap:lla ja musta tää ei ole mitenkään ihmeellistä. Toki miehelläkin on oikeus olla rauhassa kotona jos haluaa? Meillä ainakin sosiaalisuusasteet on ihan eri tasolla, eli minä höpötän paljon ja mies on paljon hiljaisempi. Totta kai tehdään kompromisseja, että lähdin pois kotoa välillä että hän saa kuunnella rauhassa omaa musiikkiaan tai pelata tai vaikka runkata ja rentoutua :)
Mä lähdin yleensä vain kävelylle tai kirjastoon, kun rahat oli niin tiukalla. Kirjastostakaan en tosi usein edes lainannut mitään, kunhan kuljeskelin hyllyvälejä ja katselin kirjoja, luin takakansia ja sellaista. Nykyäänhän kirjastoissa on pelihuoneita ja vaikka mitä, että niihin kannattaa tutustua! Lisäksi siellä kokoontuu lukupiirejä ja elokuvakerhoja ja vaikka mitä, joten kannattaa tarkistaa oman kirjaston ilmoitustaulu.
Erilaiset yhdistykset ottaa mielellään puuhaporukkaa mukaan toimintaansa. Siinä saa samalla mielekästä tekemistä ja tapaa uusia ihmisiä.
Minä käyn kävelyllä montakin kertaa päivässä tai useamman tunnin kerrallaan. Kirjaston lehtilukusali on aina hyvä paikka. Kohta tulee kesä ja voi istuskella ulkona puistossa vaikka lukemassa kirjaa.