Miksi muita tervehditään muttei mua?
Busseissa, kaupoissa jne. lähestulkoon aina käy näin että muita tervehditään, ei kuitenkaan ikinä mua :(
Onko muilla ikinä näin?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Katsot varpaitasi?
Tai tuijottaa suoraan silmiin sanomatta itse mitään ja odottaa kuin linnunpoikanen ruokaansa.
Vierailija kirjoitti:
Katsot varpaitasi?
En. Nimenomaan ne kääntää pään äkkiä poispäin musta ettei tarvitsisi tervehtiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot varpaitasi?
Ap
Ja jättävät vastaamatta tervehdykseesi?
Näytätkö siltä, että aiot tervehtiä? Jos vaikuttaa siltä, ettei aio tervehtiä, toinen saattaa jättää tervehtimättä. Entä mitä tapahtuu, jos tervehdit ensin? Kun ajattelet niitä tilanteita, joissa sinua on tervehditty (oletan että sellaisiakin tilanteita on ollut), mitä yhdistäviä tekijöitä niissä on mahdollisesti ollut?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot varpaitasi?
Ap
Ja jättävät vastaamatta tervehdykseesi?
Kyllä. Veikkaan että syynä on mun ikä. Oon 18 ja tod.näk ajattelee et oon tyypillinen teinipissis
Tunnistan ilmiön. Joskus kun sitten tervehtii normaalisti sille päänsä pois käöntäneelle henkilölle niin saa vastaukseksi närkästyneen ynähdyksen. Olen nyt jo yli 30 ja nykyään tuota ei tapahdu enää melkein koskaan.
Kyse on toisen ihmisen puutteellisista sosiaalisista taidoista. Käytöksellä ei välttämättä ole mitään yhtymäkohtia siihen, miten itse käyttäytyy. Totta kai sekin on mahdollista, mutta ap:n tapauksessa luulen, että hän käyttäytyy itse ihan normaalien peruskäytöstapojen mukaisesti.
Entisellä työpaikallani tapahtui paljon sitä, että jotkut työntekijät eivät tervehtineet kuin osaa kolleegoistaan. Joku saattoi aamulla tulla taukohuoneeseen ja sanoa ovella normaalisti huomenta ja hakea katsekontaktia huoneessa olijoihin. Nämä jotkut saattoivat sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut tai joskus jopa tuijottivat tulijaa ilmeettöminä.
Myös sitä tapahtui, että huoneessa on kaksi ihmistä ja kun kolmas tulee paikalle, hän sanoo huomenta vain toiselle, joskus jopa nimellä ("huomenta Elina"). Kun se huomiotta jätetty sanoo normaalisti huomenta tälle saapuneelle, seuraa taas se ilmeetön katse tai sitten äkäinen ynähdys.
Ilmapiiri oli niin hirveä että jouduin lähtemään paikasta.
oletko lihava? lihavat ei tunnetusti pääse osaksi tätä taianomaista etuoikeuksien maailmaa, jossa tervehtiminen on osa peruskäytöstapoja
Vierailija kirjoitti:
onko naamasi aina norsunvitulla?
Luultavasti ap:n naama on ihan tavallinen eikä hänen käytöksessä ole moitittavaa. Tuota nyt vaan tapahtuu tosi paljon. Helpottaa iän myötä. Totta kai tuntuu pahalta, varsinkin juuri töissä tms, joissa ulkopuolisuuden ja näkymättömyyden tunne voi olla tosi kipeä.
Minulla sama. Käsittämätöntä.