Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin jättää osallistumatta työpaikan kahvikassaan?

Vierailija
02.05.2018 |

Muistivihkon mukaan olen juonut kahvia 90€ edestä. Rahat on nyt tosi tiukilla, eikä seuraavakaan palkkapäivä vielä auta paljoa. Onko väärin, jos sujautan kassaan 40€ ja merkkaan vihkoon maksetuksi? Kahvia kaadetaan kuitenkin runsain määrin myös viemäriin vanhennuttuaan, ja sitä kun ei kukaan juo, se menee hukkaan. Ihmiset maksavat siis joka tapauksessa myös sellaisesta kahvista, jota kukaan ei ikinä käytä. Eikös se sitten ole ihan sama vaikka minä maksaisin vain osan, voisi ajatella että se minun juoma olisi sitten muuten mennyt viemäriin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole sama. Maksa sen minkä voit nyt ja loput myöhemmin. 

Vierailija
2/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeämpi systeemi on tuoda vuorotellen kahvipaketti.

Onko oikein käyttää pikakahvia jota juo vain itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kauppaan ja otat kaksi pakettia jauhelihaa ja sujautat toisen kassiisi maksamatta sitä. Eihän sillä ole väliä, jauhelihaa joudutaan heittämään pois kun se vanhentuu. Vai kuinka?

Muut maksavat kiltisti kahvikassaan juomansa kahvit. Käytännössä varastat heiltä.

Vierailija
4/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole fiksua keittää kahvia viemäriin kaadettavaksi, muttei sekään kahvi ole ilmaista. 

Vierailija
5/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse päiväkodista? veikkaan naisvaltaista alaa, vain naisten kesken käy näin.

Vierailija
6/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Älä juo kahvia, jos ei ole varaa. 

Vierailija
7/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Onko sulle aivot vain sana?

Vierailija
8/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan ne viemäriinkin kaadetut kahvit joutuu maksamaan. Eli vaikka ajattelisit että ne viemäriin menneet on sun osuus niineniin ei nekään ilmaisia olleet.

Eli on väärin.

Vierailija
9/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä ihme systeemi. Olet juonut 90 euron edestä kahvia? Tuossahan on jo vuoden kahvit.

Vierailija
10/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se kuitenkin selvästi näkyy, että et ole maksanut koko summaa, niin miltäs itsestäsi näyttäisi se, jos olisit "kahvirahastonhoitaja" ja joku siellä yrittäisi kusettaa?

Ennemmin kysyisin, voiko maksamista järjestellä.

Muita vaihtoehtoja:

-ehdotat, että juodaan edullista kahvia (costa rica, saludo)

-ehdotat, että kahvit ostaa kukin vuorollaan itse (itse kukin voi juosta tarjousten perässä, kura-tasoisten kahvien tuominen kuitenkin kielletty)

-ehdotat, että kahvia keitetään täsmällisemmin tiettyinä aikoina tai ettei keitetä aina täysiä pannuja, ettei turhaan mene hukkaan

-tiettyinä aikoina kahvia keitetään vaikka termariin, sekin vähentää hävikkiä

Sitten olisin vaan avoin asiasta ja kertoisin, että nyt on taloudellisesti tiukempaa ja että tosiaan haluaisit sen takia lykätä oman osuutesi maksamista ja myös ehdottaa noita keinoja, ettei kahvikulut olisi niin älyttömän suuret.

Vierailija
11/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kahvia on Kulta Katriina.

Jospa saisit "maksettua" kahvivelkojasi leipomuksilla? Tuot perjantaissin jonkun kuivakakun tai pullia?

Luulisi ilahduttavan tai leivot paikan päällä jos mahdollista, bonuksena ihanat tuoksut.

Vierailija
12/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko lopettaa kahvin juonti, kun siihen ei ole varaa?

Vierailija
13/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kahvinne maksaa? Meillä 10 senttiä/kuppi tai pkt/kk. Omat kahvini maksavat n.4€/ kk. Maito tulee talosta. Omituisen paljon olet velkaa.

Vierailija
14/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 € on reilu 20 kahvipakettia - jos ei nyt mitään sivettikissakahvia juoda. Voittoako tolla on tarkotus kerätä? Himmee määrä kaffetta. 140 litraa. What.

Vierailija
15/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos kyse on siis jo juoduista kahveista (tai niistä viemäriin kaadetuista), niin et kyllä millään voi olla enää niitä maksamatta. Juo ja kaada jatkossa viemäriin sen verran kuin sinulla on varaa. 

Vierailija
16/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako teillä 50c kuppi? Se tulee loppupeleissä aika kalliiksi. Meillä jokainen ostaa kerran kuussa kahvipaketin kaappiin.

Halvempi konsti.

Vierailija
17/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako teillä 50c kuppi? Se tulee loppupeleissä aika kalliiksi. Meillä jokainen ostaa kerran kuussa kahvipaketin kaappiin.

Halvempi konsti.

Kaksi kuppia päivässä tekee jo 20e kk.

Kahvipaketti per kk, ja riittää porukalla hörppiä ainakin 4 kuppia päivä ja hintaakaan ei kerry kun n. 3.50e kk..

Vierailija
18/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi tuoda omat murukahvit ja keitellä aina kupillisen jos joku kysyy miksi ei juo yhteistä kahvia sano, että se närästää tai jotakin muuta. Saat kymmeniä kuppeja kahvia halvalla, eikä mene hukkaan yhtään.

MUTTA 90€ sinun tulee maksaa kahvista, jos olet sen edestä nyt juonut sitä. Aina on joku sluibailija ja muut joutuu kärsimään. Minua on joskus syytetty vilpistä. Kiitos vaan jollekin. Ikinä en ole toiminut väärin näissä asioissa.

Vierailija
19/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantaja ei kustanna kahvia?

Vierailija
20/20 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse päiväkodista? veikkaan naisvaltaista alaa, vain naisten kesken käy näin.

Että pitää maksaa kahvista? Saattaa olla, minun työpaikallani työnantaja tarjoaa.