Saako abortista miten pitkää saikkua?
Siis miten "kipeä" abortin jälkeen on, pystyykö esim. lähtee shoppailemaan illalla vai pitääkö olla pedissä?
Kommentit (11)
Eikös abortin pysty nykyisin tekemään syömällä pari pilleriä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös abortin pysty nykyisin tekemään syömällä pari pilleriä.
Riippunee, kuinka pitkällä on ja ehkä muistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsensurmaloma, hienoa.
Se loma taitaa alkaa poliisivankilasta ja päättyy Hämeenlinnan naisvankilaan. Sikiön poistaminen ei ole surma. Silläkin on ihan eri määritelmä.
Mulle tehtiin tuulimunan kaavinta, kun niistä pillereistä ei ollut mitään hyötyä. Toimenpide tehtiin aamulla ja vielä illalla olin ihan kanttuvei niistä rauhoittavista joita sain siellä toimenpiteessä. Seuraavana aamuna alkoi jo vähän pää toimia, mutta saikulla olin senkin päivän. Illalla olo oli jo normaali. Siis noin fyysisesti. Eli mulla meni toipumiseen n. 30-35h. Mutta kait tämäkin on yksilöllistä, mulla ei kroppa kestä yhtään noita valiumia yms rauhoittavia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsensurmaloma, hienoa.
Uliuli, ääliö
Ei siitä saa sikkua ku sen päivän ku käy toimenpiteessä.
Mä en todellakaan halunnut että kukaan työpaikalla tietää mun toimenpiteestä joten lääkkeellisen keskeytyksen päivänä soitin olevani mahataudissa. Lääkäri olisi vissiin sen yhden päivän sairausloman kirjoittanut. Mä olen nykyisessä työpaikassani ollut pian 15 vuotta ja tää oli toinen sairauspoissaolo. En ole potenut huonoa omatuntoa siitä. Sen verran kipeä olin sinä päivänä että työkykyinen en olisi ollut.
Mä olin niin kipeä ja vuodin niin paljon, että kaksi viikkoa. Palkatonta toki, koska kyseessä ei ollut sairaus eikä sairauden hoito. Mutta sain kärsiä rauhassa kotosalla.
Keskeytyksestä sai kolme päivää. Ei ollut abortti vaan kuollut sikiö alkuraskaudessa. En kyllä ollut lainkaan työkunnossa kahden päivän päästä (lääkäripäivä oli eka sairaslomapäivä, mutta keskeytys oli vasta seur. aamuna). Ihmettelin sairasloman lyhyyttä. Mutta en hakenut lisää, koska olin yrittäjänä ja sain järjesteltyä itselleni lepoa vielä lisäpäivän. Kelasta ei saa noin lyhyelle sairaudelle mitään korvausta.
Tekopäivä saikkua.
Ei ole syy palkalliseen poissaoloon.
Mutta voihan se mennä pieleen, esim liiallinen verenvuoto, kohdun puhkaisu yms. Sitten on kipeä ja enempi saikkua.
Tai voihan sitä tippua syvään masennukseen ...
Ajatuksena, että abortista suoraan shoppaile tuntuu oudolle. Ehkäpä voisi pysähtyä ja antaa itselle toipumisaikaa...