***PITKISTEN VIIKKO 17***
Pakko oli aloittaa uusi viikkopino, kun on taas uutisia. Sain meinaan terkkarin suostuteltua että pääsen antamaan näytteen labraan huomenna. Normaalistihan käytäntö on, että jos lapsi on toivottu, niin mitään raskaustestejä ei sen enempää tehdä. Taisin olla niin surkean kuuloinen, että laittoi lähetteen labraan :) Huomenna sitten pääsen piinasta!!!
Mitäs muille kuuluu näin alkuviikkoon??
Kommentit (49)
Ekana kiitos kaikille onnitteluista :D Oon ollut huolesta ihan kipeänä tän asian kanssa...ihanaa tosiaan oli saada varmistus raskaudesta. Tietysti ollaan vielä niin alkutaipaleella, ettei ihan liikoja vielä uskalla riemuita. Mutta joo, olo on onnellinen!!!
Mikaela: kiva on tosiaan kuulla noita teidän perheen vauvakuulumisia. Ja toivotaan että sun oireiden syy löytyy...tietty mieluiten se plussa testiin ;)
Tilulilu: Teilläpä on elämänmuutoksia kerrakseen. Meillä on kanssa nyt sitten ehkä häät edessä. Mies sen verta konservatiivinen, että haluaa naimisiin ennen vauvaa ;) No kyllä me siitä ollaan muutenkin puhuttu. Minä haluan kesähäät ja kesä 2007 on vielä pitkän ajan päässä. Varsinainen suunnittelu alotetaan varmaan vasta ekan ultran jälkeen, eli kesäkuussa...ja elokuussa olsi tarkotus sanoa tahdon. Kiire taitaa tulla, mutta mitä noita järjestelyjä niin stressaamaan :)
Maya: kyllähän se kuulostaa, että lh-huippu olisi saavutettu :) Toivotaan parasta!
Olvi: Heh! Enhän mä mitään tarkkaa laskettua aikaa tiedä, kun en saanut ovisajankohtaakaan tikuttamalla selville, mutta voisin arvella että joskus siinä 20.12 paikkeilla. Mitenkäs sulla? Milloin la? Mä jo soitin äippäneuvolaan ja kyselin noita aikoja. Terveydenhoitajan luona olisi käynti edessä jo toukokuussa, mutta sanoi että ultraan pääsen vasta joskus kesäkuun puolivälissä...musta aika myöhään?!?
Manti: Miten on, pääsetkö ilman lähetettä? Onnea yritykseen!
Pumpsu rv 6+1 (omien laskujen mukaan :)
Moi,
Pumpsu, minun laskettu aika on kuukautisista laskettuna 21.12., mutta koska ovulaatio tapahtui vähän myöhemmin, uskoisin lasketun ajan olevan pari päivää myöhemmin, eli sopivasti jouluksi :).
En ole vielä soitellut neuvolaan, mutta koska varsinkin mies on niin puulla päähän lyöty tästä raskaudesta varasin ajan alkuraskauden ultraan, se on kahden viikon päästä. Sen jälkeen vasta soittelen neuvolaan, kun on varmistettu, että joku tuolla mahassa kasvaa. Se on sopivasti suurin piirtein samoilla viikoilla kuin keskenmenoni, joten henkisestikin sitten ehkä helpottaa. Päätin kyllä olla stressaamatta ja ihan hyvin olen siinä onnistunutkin.
Aurinkoista päivän jatkoa! Täytyy jatkaa töitä!
Olvi
Mistäs sen alkuraskauden ultran näin pian sait? Yksityiseltä, oletan? Mitäköhän olet varautunut maksamaan?
Mä arvioin lasketun ajan arvioidun ovisajankohdan mukaan huomioiden edellisten kiertojen pituudet...kattoo nyt mitä se oikeasti sitten on...
No nyt työntouhuun ja kone kiinni!
PUMPSU:jee, ilman lähetettä pääsin sisään =) ajan tosin sain vasta elokuun 10 pvä koska siellä alkaa pian kesälomat mutta onhan jotain mitä odottaa...verikokeissa pitää käydä seuraavan kierron 3.-5. pvänä jotta nähdään missä mun hormoonitasot menee..eli tästä se lähtee rullaamaan munkin osalta...
manti iloisella mielellä elokuuta odotellen ;)
Olen tosiaan menossa yksityiselle ultraan, en edes ajatellut muuta vaihtoehtoa. Ultra maksanee noin 50-80 ¿, mutta eihän se ole edes kampaajakäynnin verran, joten ihan mielelläni maksan sen. Sitten voi suhtautua vähän varmemmin raskauteen ja soitella tosiaan neuvolaan tms.
Olvi
Pumpsu. Tosi hieno uutinen! Onnea kovasti!
Mayalla tärppipeukut! Missä vaiheessa kiertoa se s-prog. testi otetaan? Ja oliko se niin, että testistä näkee onko ovuloinut?
Mikaelallahan on jännät paikat! Toivotaan parasta! Täällä odotellaan jatkokertomusta ; )
Manti, hyvä että pääsit ilman lähetettä jatkoon, ja että aloittavat ennen elokuuta jo hormonikokeilla.
Kristiina, toivottavasti tuo kiertosi ei lähde tuollaista matemaattista nousuvauhtia pitenemään! Kiva, jos viitsit päivittää meidän pitkää pinoa. Kiitos!
Kiva Veera kun tulit kertomaan kuulumisia. Noin pitkällä jo olet. Meneepä aika nopeasti.
Oma vatsa: Mulla jatkuu piikitykset samaan malliin, kovin on laiskat munarakkulat kun eivät jaksa kasvaa. Kp20 ja isoin munasolu 13mm. Perjantaina taas ultraan. Siellä saakin juosta pari kertaa viikossa, ja yksityisellä kun on niin tietää mitä se tarkoittaa lompakolle.
Tässä päivitetty esittelyni:
Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.
Vaihtelee ilmeisesti kunnittain. Meillä täällä Hyvinkäällä pääsin heti esikoisen plussatestin jälkeen kunnalliseen ultraan juuri pitkien kiertojen takia, kun en tiennyt yhtään millä viikolla olin. Tämä siksi, että osattiin antaa oikeaan aikaan np-ultran aika. Eikö ne teillekin neuvolassa suostuisi antamaan ultra-aikaa sen perusteella ettette tiedä yhtään milloin ovis on ollut..? Yksityisellä tosiaan kallista käydä, mutta toki hintansa väärtiä.
Omassa navassa tapahtuu kyllä ihan jotain ihmeellistä, hitto soikoon. Tein aamuviideltä aamupissasta Unistepin testin. Odottelin n. minuutin (pakkauksessa luki että valmis 3 minuutissa tai kymmenessä, en oikein ymmärtänyt) ja katsoin ettei viivaa näy ja menin nukkumaan. Mutta kun katsoin sitä uudestaan neljän tunnin päästä, siinä näkyi viivanpaikka. Soitin neuvolaan, eikä viivanpaikkaa kuulemma pitäisi olla. Mutta enhän mä tiedä tuliko se testiajan puitteissa vaiko sen jälkeen, en nimittäin tihrustanut sitä yhtään silloin aamuyöstä.
Sain neuvolalääkärille ajan ensi viikon perjantaille, koska sanoin neuvolantätille, että jos onkin esim. hyvin varhainen keskeytynyt keskenmeno, kun on ollut jotain tosi pientä tuhruiluakin, samoin vähän kuin menkkajomotusta. Tai ettei ole jäänyt kuitenkin mitään raskausmateriaalia kohtuun synnytyksestä. Muistin nimittäin juuri, että jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että " kohtu on ihan mukavasti supistunut" kun neuvolantätin kotikäynnillä viikko synnytyksestä hän sanoi että on supistunut kokonaan. Eli onko supistunut vai ei ja olenko raskaana vai en. Haluaisin tosissani tietää.
Tilasin tänään Acon 10-testejä, tulevat kaiketi huomenna. Teen ne testit sitten viikonlopun ja ensi viikon aikana. Sitten kaiketi näkee mitä tämä nyt merkitsee..
Mikaela
Onpas täällä jänniä paikkoja, Mikaelalle tsemppiä että hommaan saadaan selkyys, et ootko raskaana vai et!!!
Myttö75: S-prog koe otetaan 5-7päivää oletetusta ovulaatiosta ja siit tosiaan näkee oonko ovuloinu. ja ens tiistaina oon sinne menossa taas...
Joo ei tosiaan mitää halpaa lystiä ravata yksityisellä ultrissa ja labroissa.
Esittelyn vois mulle laittaa et: Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.
-maya-
Eilen illalla alkoi ihan pikkuinen tuhruvuoto, tänä aamuna pönttöön tuli jo ihan kunnon luraus tummaa verta ja paperiin jäi ihan pikkuriikkisen hyytymää. Olo on turta. Mitäköhän tässä pitäisi nyt tehdä???????????? Olisin nyt omien laskujen mukaan siinä rv:lla 6+3...tähän taittaa jäädä.
Voi itku!
Mutta soita ihmeessä neuvolaan heti kun aukeaa ja pyydä lähete ultraan. Sulla on jo tuon verran viikkoja, että hyvin voi näkyä jo sykekin. Näet ainakin, onko kaikki hyvin, sikiö kasvanut jne. Vuotelu voi hyvinkin johtua esim. sellaisesta verihyytymästä kohdunsuulla, en nyt muista sen virallista nimeä, ei nyt kysta eikä polyyppi mutta vastaava, vaaraton.
ILMOITTELE MITEN KÄVI! Minusta tuo on ainoa hyvä tapa saada mielenrauha. Ja kun viikkojakin 6+ niin hyvin näkyy jo ultrassa!! Pidän sulle peukkuja ja varpaita pystyssä, että kaikki olisi hyvin!!!!!
hengessä mukana, Mikaela
voit varmasti soittaa myös äitipolin päivystykseen, että haluat heti ultraan koska pelkäät että jotain on käynyt. Luulisi, että pääsisit sinnekin!
kun vastasit näin pian! Soitan varmaan neuvolaan heti kahdeksalta.
Saat varmasti heti lähetteen ultraan. Pidäthän meidät ajantasalla.
ONNEA ULTRAAN!! Toivon sydämestäni, että kaikki on hyvin ja on vain jotain ihan harmitonta tiputtelua. Joillainhan on niukat menkatkin monta kuukautta vaikka ovat raskaana.
Mikaela
Hei kaikki!
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä viime päivinä. Toivottavasti Pumpsu vuotosi osoittautuu harmittomaksi.
Mikaela: Huh, sinullahan tulisi aivan kamalan pieni ikäero lasten välille, jos tärppi todella olisi käynyt. Minä tulin aikanaan raskaaksi esikoisen ollessa 5 kk:n ikäinen. Ikäeroa lasten välillä on 1v2kk. Ikinä en lähtisi enää samaan rumbaan uudelleen. Itse asiassa tuo liian lyhyt ikäero on osasyy siihen, miksen ole uskaltanut edes ajatella kolmatta ennen kuin nyt vasta, kun edelliset ovat jo koulussa :-)
Oma napa: Odotus alkaa tuntua vihdosta viimein siedettävältä. Paha olo on poissa. Mitä nyt välillä tulee etovaa oloa. En ole oksentanut nyt kahteen viikkoon. Vatsakin jo pömpöttää hieman ja vyötärölinja on kadonnut jonnekin taivaan tuuliin. Väsymys vain on ihan kamalaa, eikä jaksaisi olla töissä, kotitöiden tekemisestä puhumattakaan. Tuntuu, että kaikki on ihan rempallaan. No, eihän tätä jaksamattomuutta voi ikuisuuksiin kestää.
Nuo minun tietoni voi pitää ennallaan. Muuttelen sitten laskettua aikaa, jos np-ultrassa siihen jotakin muutosta tulee. Ultra-aika on varattuna vasta 11.5. Odottavan aika on pitkä...
Eipä tässä muuta, Hauskaa Vappua kaikille Pitkiksille!
Kanelisokeri (10+6)
Olen hengessä mukana. ISO HALI! Ja onnea ultraan!!!
Oma napsu: kp 1 tänään. viime kierto kesti 40 päivää. Nyt sitten alkaa kierron kartoitus. Vähän päästään taas eteenpäin.
Niin, oli siellä ollut pikkuinen, jotain jämiä näkyi vielä ultrassa, mutta pois se on tulossa. Kaikki tuntuu niin epäreilulta. En ole kertonut raskaudesta kellekään, joten ei ole ketään muuta jolle puhua kuin mies, mutta sekin on töissä ja tulee varmaan vasta joskus llalla. En kyllä pysty muuta tekemään kuin itkemään. Tää on maailman hirvein tunne, ettei pysty edes omaa lasta sisällään pitämään. ;´( On vaan niin uskomattoman paha olla!
Olen tosi pahoillani! Tiedän tunteen, itselläni tuli keskenmeno viikolla 8+ edellisessä raskaudessa. Se tunne, kun lääkäri sanoo, että kyllä täällä jotain on ollut, mutta koko vastaa paljon pienempiä viikkoja ja se on jo pois tulossa, on kamala! Sitten sitä itkettiinkin ja minulle varsinkin jäi pitkäksi aikaa tosi paha ahdistus asiasta.
Joten voimia todella paljon!
pumpsu: Todella suuret pahoitteluni! *virtuaalivoimahali*
ruu.
ONNITTELUT PLUSSASTA olville ja pumpsulle =)
mun tiedot voi myös päivittää tähän tapaan lyhkäsesti:
minä ja mies vm-76, pco -00, ay 6/02->hoitoihin 10/02->+5/03+->tyttötrio 10/03 rv23->luomu+10/04+->poika 6/05->tjot 2/06
).( jatketaan yritystä ja nyt aktiivisemmin... eli aiemmin mielen veti masennuksiin turhauttava yritys luomuilla kun kierrot oli mitä oli ja ovis ties missä mutta sain eilen soitettua tyksiin mahdollisesta hoidon jatkosta mutta kun viime käynnistä on kulunutkin jo yli vuosi niin sinne pitäs päästä vain lähetteellä mutta kokeilin köpillä jäätä ja tänään saan tietää pääsenkö suorinta tietä sinne sisään (tilasivat mun tiedot ja lääkäri lupas lukasta ne ja päättää jatkosta)
toivottavasti ei tarvis monen mutkan kautta kiertoa tehdä kun mun hoitohistoria kuitenkin on tyksissä ja ovat tietoisia mun tapahtumista..
no iltapäivästä sitten soittelen tyksiin uudelleen ja saan kuulla pääsenkös ilman lähetettä...
sori omanapainen sepostus...