Miks mua väsyttää koko ajan?
Arkisin nukun 22-6 ja viikonloppuisin 22-8/8.30. Varsinkin viikonloppuisin voisin mennä uudestasn nukkumaan 10 aikaan. Päivällisen jälkeen olen jo kuolemanväsynyt.
Mitään en jaksa tehdä.
Kommentit (24)
Minua on ruoka-aineallergioita ja ne ilmenevät nimenomaan jumalattomana väsymyksenä. Siihen ei oikeasti auta yhtään mikään muu kuin ruokavalion muutos. Jos olet kokeillut jo kaikkea, yksi suositus voisi olla jättää 2 viikoksi pois kaikki sokeri (hunaja ja agave OK!), kaikki viljat (vaihtoehtona gluteeniton, tosin omalla kohdallani tästä ei ole mitään apua) ja laktoosi. Erityisesti sokerit ja vaalea vilja pois. Viljatuotteita voi korvata tattarilla ja kikherneillä.
Jos tämä auttaa sinua kahden viikon jälkeen, silloin sinua vaivaa ruoka-aineallergia tai yliherkkyys.
Kurkkaapa samalla sopiiko hiivasyndrooman oireet sinuun - oireita ovat mm. väsymys, apatia, energian puute. Jos sopii, silloin ruokavalio pitää pitää kunnossa. Ajoittaiset poikkeamat eivät haittaa.
Kolmas vaihtoehto; jos syöt e-pillereitä tai sinulla on hormonaalinen ehkäisy, se voi väsyttää. Jos olet jättänyt nämä hiljattain pois, väsymys voi olla PMS-oire. Itseäni väsyttää 2-1,5 viikkoa ennen menkkoja niin helvetellisesti...! Voisin nukkua 24/7 muutaman päivän putkeen ja mikään ei inspiroi. Kaikki vie energian ihan hetkessä. Kun hormonisekoilu on ohi, voin taas paremmin.
Masennus on tietysti kanssa vaihtoehto.
Ehkä näistä on apua! Jatkuva väsymys on kyllä sulkijalihaksesta.
Onko tilanteesi aina ollut tuollainen, vai muuttunut? Jotkut tarvitsevat tuota enemmän unta, kokeile nukkua 1-2 tuntia enemmän myös arkena.
Tää on vähän samanlaista kun ennen kun sain kilpparilääkkeet.
Välillä toki parempia päiviä.
Stressiä ja ahdistusta on toki ollut jo pidempään, ehkä tää johtuu sit vaan siitä.
Ap
Syöpä.