Kummilapseni perhe toivoo AINA rahaa lahjaksi!
Miten suhtautuisitte tähän, onko mielestänne ihan jees?
Aina kun on lapsella synttärit tai joulu tai jos perheessä on muita juhlia, toiveena on rahalahja. Kertovat kyllä mihin rahan käyttävät, esim. uusi pyörä, kännykkä, Särkänniemen reissu yms. Kertovat toiveesta jo esim. synttärikutsussa ja ennen joulua lähettävät viestin "tontulta" jne.
Jotenkin on alkanut tuntumaan, että olisi kiva edes joskus muistaa lasta itse ostamallani ja miettimälläni lahjalla, jonka olisin sitten paketoinut nätisti jne. Aina, kaikissa muistamisissa, lahja menee vanhempien tilille.
Tykkäisitkö itse tällaisesta käytännöstä vai vieroksuisitko?
Kommentit (43)
Annan aina rahaa kummipojalleni, mutta käteisenä kirjekuoressa. Se ei pitäisi vanhemmille kuulua miten kummipoika lahjarahani tuhlaa. En ikinä suostuisi laittamaan rahaa vanhempien tilille.
Kuulemma poika säästää rahat ja jostaa sitten itselleen jotain mieluista.
Ei sen lahjan arvon tarvi niin kovin suuri olla. Itse annan 10-20€ rahatilanteesta riippuen. Ei ole vielä mennyt välit kummilapsen vanhempiin.
Kyllä muakin saattaisi ärsyttää. Toisaalta ei huvita törsätä rahoja mihinkään turhaankaan, eli jos tiedän, että on lapsen oma toive, osallistun mielelläni isompaan lahjaan rahalla. Samoin välillä harmittaa lahjanantajien puolesta, kun tuovat jotain lapselle aivan turhaa, mutta en ole kyllä ruvennut itse rahan antamista ehdottelemaan. Jos joku kysyy, asia on eri.