Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin kun kävin teinin koulussa.

Vierailija
01.05.2018 |

Oli kansliaan asiaa. Näin kasiluokkalaisille käytävällä. Olivat laittaneet niin paljon pakkelia naamaan että voivat varmaan illalla vain ottaa naamarin pois. Ihan hirveän näköisiä!
Kysyin kotona teiniltä että mikäs villitys tämä on kun teatterimeikit on kaikilla tytöillä. Sanoi että katsovat makeup videoita youtubesta päivät pitkät.🤔
Kauheat ruskeat palkit poskissa ja irtoripsiä sun muita härpäkkeitä. Ovat kuulemma muodissa.

Joko teillä on teini kastanut päänsä maalipurkkiin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se kuuluu tiettyihin ikäkausiin tuo kapinointi. Paksut oli aikanaan pakkelit itselläkin, mutta kun ikää tuli lisää eikä tarvinnut enää laumassa kulkea, se meikkaaminenkin laantui, ja nykyisin ehostan vain juhlatilaisuuksiin hyvin hillitysti.

Tuon sanottuani, kyllä se bussilla kulkiessa silmään pistää kun koulupäivän päätyttyä autoon nousee näitä meikkitaiteilijoita jotka eivät uskalla edes hymyillä ettei pakkelit varise poskilta. Toki valtaosa nuorista kuitenkin osaa meikata kauniisti ja kevyesti, mutta kaikki eivät vain ymmärrä että usein vähemmän on enemmän. 

Vierailija
22/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne sentään nykyään meikata nätimmin kuin vaikka joskus 2008 kun minä olin kasilla. Silloin oli monta sävyä liian tummaa meikkivoidetta jota ei häivytetty, peitevoiteella tehdyt nudehuulet, mustalla kajaalilla piirretyt kulmat, hämähäkkiripset, harakanpesäksi tupeeratut hiukset jne. Ja kuvista blurrattiin nenä pois :D

Minun teini-iässä (90-2000-luvun vaihteessa) uitettiin naama jauhopussiin ja piirrettiin mustalla tussilla kulmat. 😂 Luomiin ja huuliin tungettiin kilo glitteriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden mielestä Uino on varmasti maailman paras meikkaaja. Nuoret 😊

Vierailija
24/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyteinit sentään osaa meikata kiitos noiden youtube videoin! :D

Se onko siinä järkeä on taas eri juttu, mutta oliko siinä järkeä sillonkaan kun itse olin tuon ikänen?

Minä itseasiassa muistan että luokalla oli yksi punkkari, pari goottia ja joku fiftarikin, joiden meikki tosiaan oli persoonallista ja sopi tyyliin, mutta nykyään kaikki ovat samaa massaa kardishan contoureineen.

Boring.

Vierailija
25/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja mies, kun ei muista, millaista on olla teinityttö. Silloin harjoiteltiin meikkaamista ja etsittiin itseämme. Jotkut vetivät sitten överit meikkaamisessa. 

Vierailija
26/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kanssa 8-luokkalaisen poikani koulussa. Aivan järkyttävää se kielen käyttö. Opettajat kävivät välillä kieltämässä. Eipä se mitään auttanut. Kiinnitin kanssa huomiota miten valtavan voimakkaasti oli tytöt meikannut.

Vierailija
27/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, luulin otsikon perusteella, etta joku oli tuonut sinne amerikkalaisia karkkeja!

Vierailija
28/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tytöt meikkaa, ainakaan paljoa, kuten ap:n tyttökin. Mutta sitten on noita ylilyöntejä.. riippuukohan asuinalueesta, mietin vaan.

Meinaatko että sosioekonominen tausta näkyy tässäkin?

Minä uskon kyllä. Poikkeus voi toki vahvistaa säännöt, mutta esimerkiksi tyttäreni luokalla kasilla ei ole yhtään vahvasti meikattua ja paljon korkeakoulutettujen lapsia luokalla.

Vierailija
29/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on mun mielestä paksut palkkikulmakarvat, jotka ovat ihan liian tummat yleensä.

Vierailija
30/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyteinit sentään osaa meikata kiitos noiden youtube videoin! :D

Se onko siinä järkeä on taas eri juttu, mutta oliko siinä järkeä sillonkaan kun itse olin tuon ikänen?

Minä itseasiassa muistan että luokalla oli yksi punkkari, pari goottia ja joku fiftarikin, joiden meikki tosiaan oli persoonallista ja sopi tyyliin, mutta nykyään kaikki ovat samaa massaa kardishan contoureineen.

Boring.

Tämä! Kaikki ovat nykyisin samaa tylsää massaa, eikä kukaan enää ilmaise itseään/arvojaan pukeutumisella, kuten vanhoina hyvinä aikoina kun oli punkkarit, skinit, fiftarit, gootit, grungetyypit jne

Vierailija
31/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on mun mielestä paksut palkkikulmakarvat, jotka ovat ihan liian tummat yleensä.

Kyllä! Ja kaikki haluavat niin ison perheen kuin rahalla saa.

Niin se muoti muuttuu. Todella ruma muoti.

Vierailija
32/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe=perse

Vierailija
33/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tytöt meikkaa, ainakaan paljoa, kuten ap:n tyttökin. Mutta sitten on noita ylilyöntejä.. riippuukohan asuinalueesta, mietin vaan.

Meinaatko että sosioekonominen tausta näkyy tässäkin?

Minä uskon kyllä. Poikkeus voi toki vahvistaa säännöt, mutta esimerkiksi tyttäreni luokalla kasilla ei ole yhtään vahvasti meikattua ja paljon korkeakoulutettujen lapsia luokalla.

Minun lapsen kaveripiirissä on toisinpäin. Korkeasti koulutettujen lapset vahvasti meikattuja ja merkkivaatteissa.

Vierailija
34/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis on täynnä noita tuksuja. Lukiossa on se hillitympi nuoriso

Vierailija
35/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa ne sentään nykyään meikata nätimmin kuin vaikka joskus 2008 kun minä olin kasilla. Silloin oli monta sävyä liian tummaa meikkivoidetta jota ei häivytetty, peitevoiteella tehdyt nudehuulet, mustalla kajaalilla piirretyt kulmat, hämähäkkiripset, harakanpesäksi tupeeratut hiukset jne. Ja kuvista blurrattiin nenä pois :D

Unohtamatta valkoista kajaalia, eli lokinpaskoja silmien sisänurkista.

Vierailija
37/37 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja mies, kun ei muista, millaista on olla teinityttö. Silloin harjoiteltiin meikkaamista ja etsittiin itseämme. Jotkut vetivät sitten överit meikkaamisessa. 

En minä ainakaan alkanut meikata kuin vasta lukiossa, yläasteella ei tullut edes mieleen kokeilla. Lukiossa vedin sitten ne överit, en uskaltanut poistua edes kotiovesta ellei naamassa ollut meikkivoidetta, puuteria, kulmaväriä, kajaalia ja ripsaria. Lopetin seinään kun tajusin ettei tuo lärvin maalailu tehnyt muuta kuin pahentanut itsetunto-ongemiani. Älkää kivittäkö. T. Ei ap