Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren aikuisen seurustelu

Vierailija
01.05.2018 |

Edellinen avaukseni poistettiin, mutta ihan vakavasti pohdin.

Miten kokisitte, jos teillä tytär seurustelisi erittäin vanhoillisen maan varakkaaseen ulkomailla länsimaissa asuvaan koulutettuun eliittiin kuuluvan nuoren miehen kanssa? Mitä riskejä näkisitte? Onko mitään mahdollisuutta, että suhde voisi toimia oikeasti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi hyvältä.

Vierailija
2/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta trollaus. Ei toimi, pelasta lapsesi. Joutuu orjaksi eikä häntä arvosteta siellä varakkaassa perheessä. Mikä on ettet tajua? Miehen varakkuus sokaissut ahneen av-mamman?

Pohjois-Korean ja Syyrian diktaattoreillakin on länsimainen koulutus.Ei se mitään inhimillisyyttä takaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde tulee toimimaan, miehen ehdoilla. Jos menee poikki, ei tyttärenne saa mitään.

Vierailija
4/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta trollaus. Ei toimi, pelasta lapsesi. Joutuu orjaksi eikä häntä arvosteta siellä varakkaassa perheessä. Mikä on ettet tajua? Miehen varakkuus sokaissut ahneen av-mamman?

Pohjois-Korean ja Syyrian diktaattoreillakin on länsimainen koulutus.Ei se mitään inhimillisyyttä takaa!

Valitettavasti en trollaa. Varakkuus ei sokaise minua, sitä olen nähnyt riittävästi. Tyttären kohdalla en ole varma. Ja joo, demokratiasta ei ole kyse.

Mutta miten täysi-ikäinen lapsi ’pelastetaan’? Joka on elänyt ja kasvanut kansainvälisessä ympäristössä, missä kaikki ovat nuoria, menestyneitä ja tuntuvat elävän länsimaalaisten arvojen mukaan?

Vierailija
5/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän, että kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Itse pyrkisin pitämään tyttäreen (tai poikaan) asialliset välit liikoja tunkeilematta liikoja viisastelematta tai kertomatta, mikä on oikein ja/ tai mikä väärin. Yrittäen elää ja olla rinnalla. Totta kai olisin hyvin pettynyt, jos lapseni haluaisi kokonaan katkaista välit kanssani. Täytyisi mennä vähintään peilin eteen ja kysyä, että teinkö aikanaan jotain oikeasti peruuttamattomasti väärin. Mutta vielä yleisemmin sanon, että yritän pitää mielessä, että itselleen lapseni kumppaninsa valitsee ja löytää tai on löytämättä kumppanin ja elää sinkkuna. Ei, ainankaan ensi-sijaisesti minulle.

Vierailija
6/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksena kaikille ulkomaankomennuksia perheenä miettiville: kun pääsette asumaan mielenkiintoiseen suurkaupunkiin, ja työnantaja maksaa asumiset kalliilla alueilla ja hienoissa kouluissa, niissä samoissa kouluissa on sitten nappisilmiä kaikkialta maailmasta. Olen kuullut monenlaista tarinaa tytöistä, jotka eivät perheen mukana palaakaan kotiin. Se oli riski, jonka lähtiessä tiesin. Mutta itse en tajunnut tätä riskiä näiden diktaattorien lähipiiristä, jotka myös pyörivät samoissa paikoissa. Pelkäsin lähinnä, että tytär jää tänne paikallisen pojan kanssa. Mutta ehkä tämä ei tästä vakavammaksi muutu.

Ap

Vierailija
7/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoituksena kaikille ulkomaankomennuksia perheenä miettiville: kun pääsette asumaan mielenkiintoiseen suurkaupunkiin, ja työnantaja maksaa asumiset kalliilla alueilla ja hienoissa kouluissa, niissä samoissa kouluissa on sitten nappisilmiä kaikkialta maailmasta. Olen kuullut monenlaista tarinaa tytöistä, jotka eivät perheen mukana palaakaan kotiin. Se oli riski, jonka lähtiessä tiesin. Mutta itse en tajunnut tätä riskiä näiden diktaattorien lähipiiristä, jotka myös pyörivät samoissa paikoissa. Pelkäsin lähinnä, että tytär jää tänne paikallisen pojan kanssa. Mutta ehkä tämä ei tästä vakavammaksi muutu.

Ap

Sitä tässä mietin, että kumpi on pahempaa se, että tytär (lapsi) löytää ja kohtaa itselleen mieluisalta vaikuttavan kumppanin, jonka kanssa elää ja olla, enne aattelemattomalla tavalla. Va se, että aikuinen tytär luopuu kokonaan kohtaamastaan kumppanista ja muuttaa takaisin kotimaahan ja toteuttaa elämäänsä niinkuin äiti on asian edeltäkäsin ajatellut hänen tekevän. Missä vaiheessa nuorella on oikeus tehdä omat virheensä ja erehdyksensä ilman, että aikuinen ottaa niistä itselleen päätösvallan ja vastuun?

Vierailija
8/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko saksalaista Johannesta? Se on pelimies, vaikka on hyvää seuraa ja komea ulkonäkö, aatelisarvo ja mukava kartano. Anna seurustella, se hakee kuitenkin kaltaistaan.

Vierailija
9/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitä tässä mietin, että kumpi on pahempaa se, että tytär (lapsi) löytää ja kohtaa itselleen mieluisalta vaikuttavan kumppanin, jonka kanssa elää ja olla, enne aattelemattomalla tavalla. Va se, että aikuinen tytär luopuu kokonaan kohtaamastaan kumppanista ja muuttaa takaisin kotimaahan ja toteuttaa elämäänsä niinkuin äiti on asian edeltäkäsin ajatellut hänen tekevän. Missä vaiheessa nuorella on oikeus tehdä omat virheensä ja erehdyksensä ilman, että aikuinen ottaa niistä itselleen päätösvallan ja vastuun?

Tytär elää elämänsä kuten haluaa, se on ihan selvä. Mutta uskon, että jokaisella äidillä kylmäisi sydän hieman, jos oma tytär päätyisi erittäin vanhoillisen maan diktaattorin lähipiiriin. Uhka vallankaappauksen tms yhteydessä olisi todellinen. Samoin nuo vanhoilliset arvot. En minä näitä tyttärelleni sano. Mutta minua pelottaa.

Vierailija
10/10 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme