Raskaus ja mahdollinen tulehdus suussa tuttavalla, huomauttaisitteko asiasta?
Eli tuttu on raskaana (paino sanalla tuttu, ei olla läheisiä), ja hänellä on selvästi suussa sellainen haju joka tulee ainoastaan ientulehduksesta, sellainen tosi voimakas makeahkon pistävä haju.
Olen ymmärtänyt että tulehdus suussa kannattaisi raskaana hoitaa, ihan vauvankin takia. Ihmettelen myös että eikö neuvolassa ohjata hammaslääkäriin muutenkin kun lasta odottaa?
Sanonko jotain vai pidänkö pääni kiinni? Asiahan ei minulle kuulu millään lailla, en halua vaikuttaa tuppaantuvalta ja loukkaavalta.
Kommentit (6)
Sano tekemättä siitä numeroa. Älä ainakaan irvistä sanoessa. 😀
Ei ole asetonin haju, hoidan vanhuksia joilla on useasti tulehduksia suussa niin siitä tunnistan sen hajun. Tulehdus on :(
Ap
Mä huomauttaisin makeanhajuisesta hengityksestä, eli jos hänellä olisi raskausajan diabetes yms?
Vierailija kirjoitti:
No et todellakaan sano mitään
Musta olis ainakin kiva jos mulle huomautettaisiin haisevasta hengityksestä, sitä kun ei välttämättä itse huomaa ollenkaan ja jos ei tee sille mitään niin parhaimmillaan karkottaa ihmisiä ympäriltään sillä hajullaan.
Makean pistävä haju vai asetonin haju?
Asetonin haju on vaaran merkki. Kyseessä voi olla ketoasidoosi, jos hänellä on diabetes.