Panoraamakatto tekee citymaasturista vähemmän turvallisen
Citymaasturit ovat taipuvaisia kaatumaan, jopa pyörähtämään ympäri, ja panoraamakatto sekä lisää painoa katolla (kaatuu entistä helpommin) että tekee ympäri pyörähtämisestä entistä vaarallisempaa, koska lasin rikkoutuessa autoon pääsee matskua sisään onnettomuustilanteessa.
Kommentit (16)
Citymaasturi my ass..
Ei se ole turvallista nähnytkään kun tuhoutuu loppukin elintila.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Mistä asiasta olet eri mieltä?
Ap
Ostetaan citymaasturi muka turvallisuuden vuoksi ja silti siinä on panoraamakatto. En ymmärrä.
Ap
Egon pönkitykseen ne citykanit hankitaan.
Onneksi minulla ei ole citymaasturia vaan on ihan tavallisessa henkilöautossa panoramaikkuna. Lapsista on kiva katsella pilviä ja lintuja, kun ajamme jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ei ole citymaasturia vaan on ihan tavallisessa henkilöautossa panoramaikkuna. Lapsista on kiva katsella pilviä ja lintuja, kun ajamme jonnekin.
No eipä se kyllä henkilöautonkaan turvallisuutta lisää, kun pään yläpuolella on auton korin jäykkyyttä vähentävä lasi.
Citymaasturi on urbaanilegenda. Niitä ei ole olemassa. Älä kerro täällä uniasi luuviulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ei ole citymaasturia vaan on ihan tavallisessa henkilöautossa panoramaikkuna. Lapsista on kiva katsella pilviä ja lintuja, kun ajamme jonnekin.
No eipä se kyllä henkilöautonkaan turvallisuutta lisää, kun pään yläpuolella on auton korin jäykkyyttä vähentävä lasi.
Aloituksessa sanottiinkin, että citymaasturit kaatuvat helposti ja pyörähtävät ympäri. Minun autoni ei ole citymaasturi enkä ole yhtäkään henkilöautoa onnistunut vielä katolleen pyöräyttämään (enkä pakua tai maasturia).
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan citymaasturi muka turvallisuuden vuoksi ja silti siinä on panoraamakatto. En ymmärrä.
Ap
Turvallisuus tulee siitä, kun parin-kolmen tonnin painoisella citymaasturilla (+ lasikaton paino) jyräyttää köyhälistön pikkuautoa päin. Pikkuautosta jää märkä läiskä ja citymaasturista kolhiintuu puskuri.
Kun keulalla on 4,2 litran moottori, ei lasikatto painopistettä nosta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan citymaasturi muka turvallisuuden vuoksi ja silti siinä on panoraamakatto. En ymmärrä.
Ap
Turvallisuus tulee siitä, kun parin-kolmen tonnin painoisella citymaasturilla (+ lasikaton paino) jyräyttää köyhälistön pikkuautoa päin. Pikkuautosta jää märkä läiskä ja citymaasturista kolhiintuu puskuri.
Eli citymaasturi vähentää liikenneturvallisuutta kevyempiin autoihin verrattuna.
Mulla on autossa panodraamakatto ja kyllä se on ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Kun keulalla on 4,2 litran moottori, ei lasikatto painopistettä nosta mihinkään.
Tietenkin se vaikuttaa painopisteeseen, kun auton korkeimpaan kohtaan lisätään painoa sata kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan citymaasturi muka turvallisuuden vuoksi ja silti siinä on panoraamakatto. En ymmärrä.
Ap
Turvallisuus tulee siitä, kun parin-kolmen tonnin painoisella citymaasturilla (+ lasikaton paino) jyräyttää köyhälistön pikkuautoa päin. Pikkuautosta jää märkä läiskä ja citymaasturista kolhiintuu puskuri.
Eli citymaasturi vähentää liikenneturvallisuutta kevyempiin autoihin verrattuna.
Riippuu ihan siitä, minkä ratin takaa katsoo.
Höpö höpö