Kaveri luulee että matkin häntä kun tulin raskaaksi n. puoli vuotta hänen jälkeensä
Lapsi oli meillä kyllä suunniteltu mutta ei me nyt lasta sen vuoksi alettu yrittämään että "koska Marjattakin on raskaana". Ihme kun ei luule että tästälähin joka ikinen hänen jälkeensä raskaaksi tuleva nainen matkii häntä. Kaikkihan liittyykin varmasti aina juuri häneen ja johtuu hänestä, myös ilmeisesti minun raskauteni. Hänestä meidän olisi ilmeisesti(?) pitänyt lykätä omia perheenlisäyssuunnitelmiamme ettei vain tulisi tehtyä jotain samalla aikataululla. Ei ole vielä kumpikaan meistä naimisissa, en tiedä aikooko kaverini, mutta me miehen kanssa aiotaan. Pitäisi vissiin nyt kiireenvilkkaa lyödä se hääpäivä lukkoon ettei tämä samainen kaveri vain keksi tehdä sitä ensin ja sitten osoittele taas sormella kuinka matkitaan heitä... Vai pitäisiköhän sittenkin vain vaihtaa moinen kaveri toiseen? :D
Kommentit (22)
Ihmisiä on monenlaisia, taustoja on monenlaisia. Jotkut ajattelevat että kaikki johtuu tai riippuu heistä tai heidän tekemisistään. Tämä asenne on aina harmillinen sekä hänen itsensä että muiden kannalta. Meissä kaikissa on omat heikkoutemme ja tämä näyttää olevan ainakin yksi hänen heikkouksistaan. Pidetään peukkuja että hän pääsee siitä joskus irti!
Vierailija kirjoitti:
Onnea vauvasta ja pahoitteluni oudosta kaveristasi.
Kiitos :)
ap
Jotkut ihmiset vaan ovat aivan tajuttoman itsekeskeisiä. Jätä tuollainen kaveri taaksesi, suuntaa ajatukset tulevaan vauvaan :D
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on monenlaisia, taustoja on monenlaisia. Jotkut ajattelevat että kaikki johtuu tai riippuu heistä tai heidän tekemisistään. Tämä asenne on aina harmillinen sekä hänen itsensä että muiden kannalta. Meissä kaikissa on omat heikkoutemme ja tämä näyttää olevan ainakin yksi hänen heikkouksistaan. Pidetään peukkuja että hän pääsee siitä joskus irti!
Kyllä onhan se. En nyt oikein vain tiedä miten tuollaisen ihmisen kanssa tulisi toimia. Kyllä mä hänelle tietenkin sanoin että ei me lasta olla yritetty häntä matkiaksemme vaan ihan omaa elämää siinä suhteessa eletään, mutta hymähteli vaan tympeästi eikä vaikuttanut siksi uskovan. Tollasesta suhtautumisesta tulee vaan ikävät vibat eikä tee mieli puhua tuolle kaverille mun raskaudestanikaan enää yhtään mitään. Onko tässä mitään järjellistä tehtävissä vai onko ainoa järkevä ratkaisu lopettaa yhteydenpito?
ap
Maailman ensimmäinen raskaana ollut nainen oli suuri edelläkävijä ja te muut olette vain matkijoita. Voit kertoa tuon sille kaverillesikin.
Tuollainen kaveri olisi minulle entinen kaveri. Keskity niihin hyviin asioihin, joita elämässäsi on. Onnea odotukseen.
Oootteko jotain 15 vuotiaita? kuullostaa just siltä :D
Onpa kiva, että kaverisi kaltainen kypsä aikuinen tulee äidiksi. No onhan hänellä aikaa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Oootteko jotain 15 vuotiaita? kuullostaa just siltä :D
Ei sentään ihan :D Ollaan 20-vuotiaita. Mutta kaipa ne älyttömyydet joillain voi olla pidempään mukana matkassa.
ap
Okei no nyt ymmärrän... Onhan se vähän tavatonta ryhtyä teiniäidiksi ja sitten keskenkasvuinen kaverikin ryhtyy samaan
Sano vain sille että jos olisit häntä matkinut niin olisit tullut raskaaksi viikon sen jälkeen kun kuulit hänen raskaudestaan
Kyllä meitä toistemme matkijoita on paljon, kun katsoo väestön kehitystä.
Aiotte naimisiin, mutta mukelo piti ensin tehdä? Hoh hoijaa. 🙄
Ehkä olisi molempien kannattanut ensin kasvaa aikuiseksi, opiskella ja sitten vasta perustaa perhe. Henkinen kasvu vielä vajaa kummallakin.
Jos mini muukin tuttusi ja sukulaisesi lisääntyi niin muistuta niistä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi molempien kannattanut ensin kasvaa aikuiseksi, opiskella ja sitten vasta perustaa perhe. Henkinen kasvu vielä vajaa kummallakin.
Jaa. Minä päätin toisin. Kaipasin perhettä ja sellaisen perustimme mieheni kanssa. Ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 21. Alle 30-vuotiaana perhe oli täysilukuinen.
Olen sen jälkeen opiskellut, hankkinut ammatin, työn ja nyt olen väikkärivaiheessa. Halusin jo nuorena tietyt asiat elämääni ja tietyssä järjestyksessä. Ei paremmin voisi olla, lapsemme ovat nyt pärjääviä aikuisia ja itsellä elämä edessä kaiken aikaa ja voimat tallella.
Mutta kukin elää itsensä näköisen elämän, eikö niin?
Ulkoa tulevat hyvät neuvot ja elämänohjeet sopivat varmaan niiden antajalle. Muiden elämästähän neuvojakaan ei voi paljon tietää, kun kokemusta on vain siitä omastaan.
Tsemppiä ap! Olet oman elämäsi paras asiantuntija, kun jo nuorena tiedät mitä tahdot! Onnellista äitiyttä ja perheellistymistä!
Ei noissa asioissa ole matkimisesta kyse, mutta kyllä naimisiinmenot ja ekat lapset tulevat monesti ryppäinä kaveripiireissä; tulee se alkusysäys ja tunne että aika on oikea. Valitettavasti pätee jossain määrin myös eroihin neljän-viidenkympin hujakoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa asioissa ole matkimisesta kyse, mutta kyllä naimisiinmenot ja ekat lapset tulevat monesti ryppäinä kaveripiireissä; tulee se alkusysäys ja tunne että aika on oikea. Valitettavasti pätee jossain määrin myös eroihin neljän-viidenkympin hujakoilla.
Alleviivaa tän kyllä täysin. Omassa kaveripiirissä yks oli tiineenä niin ei mennyt kauaa kun oli muutama muukin.
Onnea vauvasta ja pahoitteluni oudosta kaveristasi.