Oletteko kohdanneet ennakkoluuloja koska koiranne on tiettyä rotua?
Minulla on saksanpaimenkoira. Todella kiltti myös vieraille, vähän vielä innokas, pentu kun on. Moni ihminen silti pelkää sitä. Kerran olin lenkillä ja eräs samalla kadulla asuva muori käveli vastaan pikku spanielinsa kans. Muori koppasi koiran syliinsä hyvissä ajoin ennen kuin olivat meidän kohdalla, ja kovalla äänellä komensi minua pitämään tappaja koirani kaukana. Jäin hämmästyneenä katsomaan muorin menoa.
Kommentit (7)
Kyllä.
Upea collieurokseni oli kaikkea muuta kuin tyhmä. Olisi aivan varmasti saanut sankarikoiran arvon, jos olisin hakenut. Pelasti mm. miehen pariin otteeseen hyökkäykseltä/ryöstöltä ja paljon muuta. Enpä ole moista vielä koskaan tavannut.
Ja nämä eivät myöskään ole mitään halinalleja, eli ei kannata syöksyä suin päin silittelemään, vaikka kauniita ja niin suloisia ovatkin.
Kyllä. Jostain syystä ihmiset pelkäävät staffiani vaikka sekin on kiltteyden perikuva.
Meillä sekarotuinen kulkukoira Romaniasta.
Tuntuu että ihmiset pelkää tarttuuko siitä jotain tauteja. Ei olisi edes päässyt maahan jos ei olisi rokotukset kunnossa, mikrosirua, passia, kastroitu ym.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jostain syystä ihmiset pelkäävät staffiani vaikka sekin on kiltteyden perikuva.
Komppaan!
Vierailija kirjoitti:
Sinua tatuoitua huumediileriä ne pelkää.
Kasvokkain en, netissä kyllä olen lukenut (tänäänkin useamman kerran) kuinka pienten seurakoirien omistajat ei kouluta koiriaan jne.
En koiraa kohtaan, mutta minua kohtaan kyllä kun hankin koiran. Ennakkoluulot pohjautuvat siihen, kun en halua koiran esim nuolevan naamaani enkä anna mennä sohvalle, saati sänkyyn (makuuhuoneisiin ollenkaan), eli en voi tykätä koirista :) kysyvät miksi hankin koiran kun en niistä pidä. Jep jep. Tuolla perusteellahan niin voikin väittää.