Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>SYYSYSTÄVIEN MAANANTAI<<<

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minä en ois ehkä selvinnyt yökerhoon, jos oisin puoleen yöhön lojunut hotellihuoneessa. Ois voinut uni viedä voiton:)

T@hdellakin tuntui olleen nautinnollista, kipii!

T: Ynis

Vierailija
22/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy heräsi kolmen vartin unien jälkeen. Plääh. Aamulla heräsi heti kuuden jälkeen, onneksi isänsä hoiti aamupalan ja viihdytyksen eikä mun tarvinnut raahautua ylös pedistä ennen seiskaa. Nyt olen kahtena aamuna ollut ihan raato, vaikka periaatteessa olen nukkunut ihan hyvät yöunet. Ulkoilma vissiin väsyttää :-) :-) :-)

Varsin mukavalta kuulosti sekä Hilun että T@hden irtautumiset arjesta!

Meillä oli ihan ok, mutta olisin odottanut enemmän ulkoilua ja yhdessäolemista, kun kerrankin säät suosivat.

Typyllä on nyt käytössä aika tukevat lenkkarit ja lämpimämmälle kelille sandaalit. Olen miettinyt, että pärjäiskö näillä vai pitäisikö vielä ns. paremmat kengät hankkia. Jatun Pionit kuulostivat hyviltä, mistä teit löydön?

Kävimme tänään hiplaamassa Zaran kesämekkoja. Katselin niitä jo Tallinnassa, mutta kauhistuin hintoja - niin kyllä tänäänkin, sillä 30 eukkaa yhden kesän kepeästä mekosta on ihan liikaa :-( Ei ole edes pakollisia kesäjuhlamenemisiä tiedossa, jotta voisi moista investointia perustella. Yksi nätti kesämekko Typyllä kaapissa odottaa, joten pärjäänemme sillä sitten.

Manteli: muistan kyllä sut ja kiva, että olet joukkoon palannut! Typy on koko ajan ollut vähäuninen. Yleensä yöt ovat vähemmän kuin 10 h. Päiväunia sitten vetelee normaalisti reilusta tunnista lähtien reilut kaksikin tuntia.

Lila: kommentoin heti, että aivan suloiset nimet olette Rosalle keksineet! Toki olisin tykännyt Kuura-nimestäkin, sääli, ettei kelvannut miehellesi :-)

T-P: hyvä, että Onskakin toipui niin että uskalsit lähteä viettämään omaa aikaa!

Toivottavasti Mimmuli ehtii / jaksaa pikaisesti kertoa Nöösän uusista kuvioista!

Ankkis: nythän sulla alkoi haastattelut rullaamaan vauhdilla :-) Vaihtaa ei kannata pelkästään vaihtamisen takia, mutta on varmaan hyvä kerätä plussia ja miinuksia kustakin jobista. Pähkäilyintoa!

Keilin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittii ja kauppaa ja vielä pihalekin...naapurikin sattu siihen seuraks .-)

Typy heräs....

Do dii..yritämme yhdessä...

Mies unohit kämpänavaimet kotii,joten ehdotti et lähettäs yhessä ulos...Mies ois tahtonu Suokkii,mut en ihan jaksa sinne nyt illalla lähtee..

Hilu:Kiva et oli kivaa :-)

Meillähän on nii et jos mä oon päivän poissa,mies kökkii sisällä ja ihmettelee ku lapset menee pitkin seiniä..aina ihan hirveetä tulla kotii!

Mä en kans nyt käsitä tätä oloa ja elämää...tietty se vauva vaikuttaa,mut onko tää nyt sit joku kriisi et miettii et tätäkö tää nyt on?! :-/ En tiiä mut pahalta tuntuu...

Vaude Ankkis :-) Utale oottaa s-postia..

Keilin:itiksen cittarissa oli kengät

VappuG:Aattona Enkeli+perhe tulee meille...varmaan syömme jotain hyvää :-) PAllot pitäs lapsille käydä ostamas...ainaki Itikses Anttila on myyn ennen vappua ja halvemmalla ku katukauppa..

JA pää lyö tyhjää ja typy tahtoo jotain...

jatu

Vierailija
24/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari kertaa ostanut pallon Teesistä ihan muutamalla eurolla ja on olleet tosi hyviä! Tänä vuonna täytynee investoida pari palloa.

Keilin, katellaan Pioneja Sellossa!

T: Ynis

Vierailija
25/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tämä teksti kuuluu siis tänne, teidän joukkoon... aloitin uuden pinon, *nolona*)

Hurja kirjoitustauko, mihin usea syy, ja osaan palaan kohta (*kiltin tytön syndrooma*)

En enää muista mihin kaikkeen on pitänyt kommentoida ja mihin keskusteluihin olen osallistunut omassa päässäni. Ainakin:

Onnea ankkis hyvin menneistä haastatteluista!!! Mieti, mikä sai sut hakeutumaan näihin 2 paikkaan. Onko sellaisia asioita, joita ei vanhassa ole eikä tule? Plussat ja miinukset kehiin.

Mimmulille ja Nöösällekin olen mielessäni lähettänyt paljon onnea työhön ja hoitoon - tulivatkohan perille:)

Motin allergiareaktio pelästytti:(( Olen kuullut monelta jo, että a-oireita tänä keväänä jo reippaasti tavallista enemmän. Tylsää.

Myöhäisiä paranemistoivotuksia moneen suuntaan....

Ja Jatu, hyvä kun eivät ylimääräistä pojan mahasta löytäneet, vaikka sehän ei kai ollut odotettavissakaan... hienosti meni teillä reissu.

Ynis, mua nauratti toi toteamuksesi, että tehän ette tietenkään vappuna tee mitään! Älä huoli, ei mekään mitään kummosta, ei me koskaan (esikoinenkin valitti että miksei pääsiäisenä ole koristeen koristetta kotona:( tuli vähän " huono äiti" -olo). Ilmeisesti olen lupautunut äidilleni suursiivousavuksi (tai jotain muuta siihen suuntaan, selviää varmaan viim. vappuaattona) ja ehkä serpentiinejä voisi viskoa pienemmän iloksi. Puolikaiholla muistelen opiskeluaikojen vappuja, oli niissä jotain hauskaakin, kaikesta huolimatta:)

Kenkäg: la ostin sandaalit ja tarralenkkarit ja vahingossa talvikengät (vasta kassan jälkeen huomasin että karvavuorihan kengässä on:DD toivottavasti jalka ei kasva - on nimittäin tosi kivat ja suloiset ja edulliset, tietty, kun olivat poistossa!). eiköhän niillä selvitä, ja jos löytyy veljen vanhoja kangaskenkiä, niin sellaiset sitten käyttöön.

Manteli, tervetuloa takaisin. Ja yög: n. 21-7/7.30, useimmiten nukkuu vanhempiaa säästellen, mutta ei aina, ja sitten lentää ärräpäät tämän naisen suusta:((

syy poissaolooni oli luksusmatka maalle: ilman lapsia, miestä, velvotteita, 3 päivää. Tapasin vanhoja (todellakin:D) luokkakavereita myös,. koska oli luokkakokous. Hih, oli kummallista ja vähän ahdistavaa osin, koska lukioaika oli mulle ahdistava kokemus. Mutta osaa ihmisistä oli todella mukava tavata ja oli ylellistä juhlia aamuviiteen eikä murehtia seuraavasta päivästä:DD Kotiinpaluu ottikin voimille, koska olisin vielä voinut jatkaa nuoruudenmuistoja ja yksinäistä haihattelua ja elää perheettömän harhassa. Nyt olen taas palautunut äidiksi, vaimoksi, ja työläiseksi.

Esikoinen (kohta 7 v) oppi eilen pyöräilemään ilman apupyöriä! Riemun määrä on suuri, kaikilla osapuolilla.

mulla on ollut teitä ikävä. mutta onneksi olette täällä - uskollista porukkaa!!!

simam+pojat

ainiin, meni rattaat rikki kesken kävelyn (kun ylitin katua punaisia päin, hyi mua). tyhmä tunne, kun työntää vinossa olevia rattaita ja lapsi

Vierailija
26/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan riekkua aamuviiteen:) Uutena Vuotena tein sen ja tulipa hyvä mieli (kuin paluu nuoruuteen). Mutta oli jotenkin ihana olla vaan silloin ja tajuta, että osaan elää muutakin kuin kotiäidin väsynyttä elämää. Mielessä tietty kävi sata kertaa silloinkin yöllä, että pitäis jo nukkua. Siitä kun pääsis vielä eroon:)

Kultainen nuoruus.. hhmmmm:)

T: Ynis jolla ois joku sisäinen himo olla aina välillä bilehileenä, vaikkei muuten välttämättä edes ois mielenkiintoa siihen

Vierailija
27/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antee, mutta mulle tulikin estoja. En siis selloilekaan tänään. Jos aivan epävarmasti muistelen, niin Prismassa saatoin nähdä Peppi Pitkätossuja ja Nalle Puh -hahmoja. Ethän haasta mua oikeuteen, jos muistan väärin.

OOOOOONNNNNEEEAAA Ankkis, kylläpäs olet suosittu :D En kyllä yhtään ihmettele, miksi. Sinut ottaisin työtoveriksi sillä samalla sekunnilla, jos valitsemaan pääsisin.

Vierailija
28/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään Keilinin kanssa joka tapauksessa Selloon. Täytyy toi Prisma käydä kattomassa. BR-lelujen mainoslehdykässä oli vain rinsessoja.

T: Ynkkis

Vierailija
29/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappug: Ei mitään käsitystä.Simaa aateltiin pyytää jomman kumman kotoa, kun sitä menee meillä niin vähän, ettei kannata ite tehdä. Munkkeja meinaan kyllä tehdä, kun mun tekemät on parhaita :) Muutaman muumi-ilmapallon ostin ja serpentiiniä. Ne saakin olla sitten esillä neiti keskimmäisen synttäreihin asti. Jomman kumman kotiin varmaan mennään syömään nakkeja, perunasalaattia ym.

Kenkag: Vielä on kumpparikausi. Lunta on yhä pihalla ja muutoinkin tosi märkää. Mutta kaivoin kyllä jo kenkiä esille. Esikoiselle ja kakkoselle löytyi jotain, jolla pääsee ainakin alkuun ja Pekallekin periaatteessa. Mutta kyllä kaupoille pitää lähteä jossain vaiheessa, kun vain ehdittäis. Viime aikoina ollaan pyritty ostamaan kengät kenkakaupasta ja lenkkarit esikoiselle urheilukaupasta, että olisivat sitten hyvät ja sopivat. Muutoin kierrätetään mahdollisuuksien mukaan. Pekalle ois tosiaan hyvät kakkosen Kavat tarralliset nahkakengät (lenkkarityyppiset), mutta koko on 23 ja vaikka kuinka kokeilin, niin musta ne on varsin reilut. On niin hyvät kengät, että pysyy kyllä jalassa ja vaikuttaa ihan hyviltä myös, mutta varmaan niillä on aika vaikea kävellä, kun on niin isot. Eli noitten tilalle pitäis varmaan olla jotkut, mutta tuskin muunlaisia ostetaan. Juhliin löytyy välttäviä kenkiä kyllä.

Yög: Laitan lapset nukkumaan pääsääntöisesti klo 21-22, miten satun ehtimään ja nukkuvat sitte 07-08 asti. Pekka saattaa joskus harvoin nukkua koko yön, mutta usein heräilee pari kertaa, jolloin riittää useimmiten joko hetken halaus tai vesihömpsyt mukista. Aamusella otan meidän tarvittaessa väliin, että saadaan vielä hetki jatkaa unia.

Nyt ois projektina siirtää Pekka ulkoa sisälle nukkumaan päikkäreitä ja samalla lastensänkyyn pinniksestä. Kunhan saadaan tuo sänky kuntoon. Siinäpä sitä on rupeamaa, mutta ajattelin, että saadaan vähän taukoa ennen kuin vaunut ja pinnis siirtyy vauvan käyttöön.

Lupauduin vastaanottamaan täällä taaperokasseja, mutta yhtään ei oo ilmaantunu. Tosin muutama päivä on vielä aikaa. Yritän nyt sitte saada ite ees yhden koottua. Joka tapauksessa oli jo aika järjestellä jo kaappeja. Rupesin sitten samalla laittamaan vauvallekin vaatteita valmiiksi. Kiirettähän niillä ei vielä ois, mutta siinä on oma hommansa, kun niitä käy läpi ja nyt yritän samalla kyllä laittaa osaa pois tai antaa johonkin sopivaan keräykseen. Siis lähinnä noita anopin vuosikausia säästämiä tai muuten epäsopivia. Mä vain oon huono tuossa hommassa, mutta nyt oon yrittäny sanoa itelleni, etten millään voi rueta kaikkea säästämään.

Eli puuhaa riittää niin sisällä kaappien ja tavallisten kotitöitten parissa kuin ulkonakin.

Toivottavasti Sakemannipennin päivä meni hyvin. Samoin Mimmulin ja Nöösän päivä. Ankkikselle onnittelut työjutuista ja tsemppiä pohdintoihin!

Nyt sain niin monta kaveria, että muuta en muistakaan.

T@hti

Vierailija
30/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutaman rivin kirjoittais taas tauon jälkeen. Ei oo jaksanut kirjoittaa. Pinot käyn kyllä joka päivä lukemassa.

Meillä on koko perhe ollut vatsataudissa. Ja mulla se on edelleenkin, ei oo yhtään hauskaa. Kaupassa käynti tänään oli yhtä tuskaa. Nyt mies ja Veeti on jo terveet.

Käytiin Veetin kanssa lääkärissä tänään ja korvatulehdushan pikkuisella oli. Vähän on normaalia itkuisampi ollut ja kun lämpöä oli yli viikon olllut niin päätin lääkärissä käyttää.

Meillä Veetillä uhma senkun jatkuu. Tavarat lentää ja kiljuu. Naapuri raukat =)

Vappugee: Ei meilläkään oo mitään tekemistä vappuna, tylsiä ihmisiä kun ollaan =) Kaippa me ihan tässä kotosalla ollaan ja tehdään jotakin oikein hyvää syötävää. Juuri äsken laitoin siman tulemaan. Torstaina pitäis tippaleipiä tehdä (ne on kaupassa ihan hirveän hintaisia). Veetille haetaan prismasta ilmapallo. Tänä vuonna saakin pallon itse valita, viime vuonna äiti valitsi.

T@hti onko sulla antaa munkki reseptiä? Mies haluu munkkeja ja mulla ei oo yhtään ohjetta.

Kengistä: Veetillä on nyt sellaiset cittarista ostetut kävelykengät, puman lenkkarit, kumisaappaaat, ostan vielä sandaalit ja kangoroosin lenkkarit cittarista. Ja varmaan Veetin pikkuserkulta saadaan vielä lisää kenkiä kesäksi.

Meillä Veeti nukkuu yöunet 21.00-09.00 ja päikkärit 12.30-14.30. Aika säännöllinen on Veetin nukkuma rytmi.

Nyt en muista mitä piti kommentoida. Ihan tuli vaan omaa napaa.

Öttis, Veeti ja masutoukka rv21+5

Vierailija
31/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoireita pukkaa Nöösällä tosissaan. Yöt vain huononee, masu vaivaa, ihokin oireilee hurjasti. Kurjaa. Onneksi huomenna on soittoaika allergialääkärille.

Nöösän ensimmäinen hoitopäivä sujui hyvin. Toimitellessani hoitajan kanssa viimeisistä allergiakuvioista sylittelimme, jonka jälkeen pusun saaneena lähti mukaan leikkeihin aamulla. Vain väsymys päivällä (tosi huono yö ja aikainen aamu takana) oli tuonut tullessaan itkua ja äitin huutelua. Loppu päivä kuitenkin oli sujunut hyvin. Autolle vastaan taapersi iloinen äitiä huuteleva tyttö. Kyyneleet valui mammalta, kun lähdin autolla kohti työpaikkaa aamulla, muuten olen ollut reipas. Kiukkua, itkua ja iloa ja naurua on piisannut Nöösällä illalla. Kiitos tsemppauksista.

T-P: jaksua tuollaisiin kurjiin kommentteihin. Neuvojia sitten aina piisaa. Hali!

Lila: Kaunis nimi tiedän tytöllä.

Kerpulle jaksua.

Toivottavasti Sakemannipennosen päivä sujui hyvin ja hermoilu oli turhaa.

Ankkis: Onnittelut työpaikoista. Ovat tehneet oikeita ja viisaita valintoja valitessaan sinut. Kolmen välillä valintasi on haastava. Tsemppiä!

Nyt kutsuu perhe. Jaksua ja aurinkoa kaikille! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
32/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkirinkelit

(20 annosta, á 50 g)

100 g voita tai margariinia

2 1/2 dl maitoa

1/2 pkt (25 g) hiivaa

1 dl sokeria

ripaus suolaa

1 1/2 tl jauhettua kardemummaa

1 kananmuna

7 - 8 dl vehnäjauhoja

Kypsentämiseen:

1 l öljyä

Päälle: hienoa sokeria

Sulata rasva. Lämmitä maito kädenlämpöiseksi ja liuota siihen hiiva. Lisää sokeri, suola, kardemumma, kananmuna ja sulanut rasva. Sekoita jauhot joukkoon ja vaivaa taikina sileäksi. Anna taikinan kohota liinalla peitettynä lämpimässä noin 30 minuuttia. Vaivaa taikina pöydällä ja muotoile siitä tasapaksu tanko. Jaa taikina 20 yhtäsuureen palaan ja pyöritä pulliksi. Taputtele hiukan matalammiksi ja anna kohota liinan alla noin 1/2 tuntia.

Kuumenna öljy 180 asteeseen. Öljy on sopivan kuumaa, kun paahtoleipäpala ruskettuu kauniisti minuutissa. Ota kohonnut pulla ja paina jauhotettu sormesi keskeltä läpi. Suurenna reikää pyörittämällä rinkeliä etusormilla ympäri.

Pane rinkeli suoraan kuumaan öljyyn ja kypsennä 2-3 kpl kerrallaan niin, että ne kelluvat vapaasti öljyssä. Kypsennä 1-2 minuuttia ja käännä, kun pinta on ruskea. Jatka kypsentämistä noin minuutti toiselta puolelta.

Nosta munkit reikäkauhalla talouspaperin päälle hetkeksi valumaan ja lisää seuraavat rinkelit öljyyn paistumaan. Kaada pyöreäpohjaisen kulhon pohjalle pienirakeista hienoa sokeria ja kääntele munkit siinä lämpiminä. Anna munkkien jäähtyä ja tarjoa tuoreen kahvin tai siman kanssa.

Huom! Älä kaada käytettyä öljyä viemäriin! Pienen määrän (alle litra) käytettyä öljyä voi laittaa kompostiin tai biojäteastiaan, mutta suurempi määrä hävitetään suljetussa muoviastiassa sekajätteen joukossa.

Vierailija
33/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis ehti ensin. Mun ohje on niin lähellä tuota, että en lähde kopioimaan. Tosin suolaa saa kyllä olla n. 1tl ja rasvana oon käyttäny rypsiöljyä, niin tulee vähän kevyempiä ja nesteeksi vettä. Munkkeihin en oo tainnu kardemummaa laittaa, vaikka muutoin pullaan laitan vähän. Mutta aina vähemmän kuin ohjeessa, kun esikoinen sitä muuten moittii enkä itsekään tykkää liian kardemummaisista.

Paistamisessa on tärkeää, että väriä tulee pintaan, mutta ei mee tummanruskeaksi /pala.

T@hti

Vierailija
34/34 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tuota kokeilla.

Saatiin Veeti vasta äsken nukkumaan. Pitkään jutteli itsekseen sängyssä. Ja nykyään kiipeää ihan kepeästi sängystä pois. Pitää kait harkita Veetin siirtämistä " isojen lasten sänkyyn" . Aamulla heräsin siihen kun Veeti iloisena kömpi mun viereen sänkyyn. Meijän apina poika.

Just hoksasin että mies tuskin antoi Veetille antibiottia nyt illalla. Kaikki pitäs aina olla ite tekemässä tai koko ajan huomautella miehelle.

Nyt meen lukemaan ja nukkumaan että jaksaa aamulla Veetin kanssa touhuta.

Öttis