Onko yleistäkin, että välilaskun aikana tehdään uusi lähtöselvitys?
Lennän nizza-köpis-helsinki viikon päästä ja matkanjärjestäjältä tuli sähköisesti asiakirjat. Siinä luki, että nizza-köpis, tee lähtöselvitys verkossa ym ym ja sitten köpis-hki tee lähtöselvitys lentoasemalla saadaksesi tarkastuskorttisi.
Tarkoittaako tämä sitä että noukin matkalaukkuni ja poistun verovapaalta puolelta ja uudestaan bagdroppiin ja turvatarkastukseen? Mulla on vaan tunti vaihtoaikaa joten ehdinkö? Matkanjärjestäjä on kiwi.com eikä siellä aspassa puhuta Suomea ja mun enkku ei riitä selvittämään tätä. Olen vähän hermona, koska todella vähän lentänyt ja nyt matkustan yksin.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noin voi olla, ja jsein onkin, jos lennon osat ovat eri lentoyhtiöiltä. Ja silloin kamat todella pitää ottaa ulos ja selvittää uudlleen. (Ja kannattaa tarkidtaa, että molemmissa lennon osissa on maksettu matkalaukku ruumaan jos sellaisen haluaa sinne laittaa).
Toisaalta sitten JOS kentällä on lentofirman check in desk, niin ne diskillä voi onnistua taekkaamaan sut sisään molemmille lennoille, jolloin itse kiertelyä ei tarvitsekaan tehdä. Kaikilla lentofirmoilla ei kuitenaan ole tiskejä kaikkiala, jotn tähän ei kannata luottaa.
No voi prkl... Mahtaako tunti riittää... 😨
Luepa kiwi.com kokemuksia netistä... Mitäs jos eka lento on myöhässä? Kiwi lupaa hyvittää sitä sun tätä, mutta ihmisillä huonoja kokemuksia.
Ennen matkaa tallenna kiwin aspa-numero kännykkään. Ongelman sattuessa korvausten saamisen ehtona on, että otat heihin yhteyttä.
Jos mahdollista, matkusta pelkillä käsimatkatavaroilla.
Mitkä lentoyhtiöt sulla on? Tee check-in jatkolennolle etukäteen netissä, jos se vain onnistuu.
Kiwi myy usein kaiken maailman halpislentoyhtiöiden lentoja, esim Ryanair ja joillain pitää olla itse tulostettuna boardingpass etukäteen tai maksat rutkasti lisää. Onko edes varma, että sun varaukseen kuuluu ruumaan menevä laukku?
Tunnissa et ehdi koneesta ulos ja odottamaan matkalaukkua ja kiertämään uudestaan check-in'in ja turvan kautta. Lähetä tavarat postipakettina ja matkusta vain käsimatkatavaran kanssa. Tai osta uusi suora lento.
Lennän norskilla ja sassilla. Saattaa olla että saan tavarat sumplittua käsimatkatavaroihin ja loput tulee perässä kun mieheni kotiutuu. Enpä ota enää matkanjärjestäjäksi kiwiä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lennän norskilla ja sassilla. Saattaa olla että saan tavarat sumplittua käsimatkatavaroihin ja loput tulee perässä kun mieheni kotiutuu. Enpä ota enää matkanjärjestäjäksi kiwiä
Ap
Toi kiwi on hanurista. Mä pistin kamat postiin menemään himaan. Savu nous päästä ku sai juosta hiessä. Ei ikinä enää
Itse olen kaverini kanssa lähdössä jenkkeihin reissuun kiwi.comin kautta ja koneen vaihtoja tulee meno matkalle kaksi kappaletta. Kiwi.com mainitsi että kahdelle jälkimmäiselle lennolle ei lähtöselvittelyjä voi tehdä etukäteen vaan ne täytyy tehdä kentällä. Ensimmäinen lento on norwegianilta ja kaksi viimeistä WOW airilta. Ensimmäinen vaihto tapahtuu Kööpenhaminassa ja siellä aikaa on reilusti uuden lähtöselvityksen tekemiseen. Viimeiseen vaihtoon saavumme Reykjavikiin 14.10 ja seuraava lento lähtee 15.30. Lähtöselvitys luukku menee tunti ennen lentoa kiinmi joten meillä olisi tuossa 20 minuuttia aikaa tehdä lähtöselvittely. Aika tiukalta kuullostaa. Täytyykö check-in todella tehdä uudestaan joka kentällä vaikka mukana on vain käsimatkatavarat? Ensimmäinen lento on eri lentoyhtiöltä, kuin kaksi viimeistä joten lähtöselvitystä ei varmaan voi tehdä ensimmäisellä kentällä jokaiselle lennolle? (hyvissä ajoin kyselen. reissu alkaa vasta parin kuukauden päästä mutta haluan selvittää asiat valmiiksi niin ei tule sattumia sitten)
Kyllä noin voi olla, ja jsein onkin, jos lennon osat ovat eri lentoyhtiöiltä. Ja silloin kamat todella pitää ottaa ulos ja selvittää uudlleen. (Ja kannattaa tarkidtaa, että molemmissa lennon osissa on maksettu matkalaukku ruumaan jos sellaisen haluaa sinne laittaa).
Toisaalta sitten JOS kentällä on lentofirman check in desk, niin ne diskillä voi onnistua taekkaamaan sut sisään molemmille lennoille, jolloin itse kiertelyä ei tarvitsekaan tehdä. Kaikilla lentofirmoilla ei kuitenaan ole tiskejä kaikkiala, jotn tähän ei kannata luottaa.