Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuo kaupan simat ei ole simaa nähnytkään

Vierailija
30.04.2018 |

mistä lie se maku saatu
Siman teko helppoa, paljon sitruunaa ja appelsiinia ja hyvä tulee.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni myös kouluissa on tarjottu simaa ja kotikaljaa.

Kyllä, meillä oli koulussakin kotikaljaa ja olen 90-luvulla syntynyt.

Vierailija
22/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne simoja oo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se on todettu jopa tämän palstan arvostelussa.

Vierailija
24/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiahan on että kaikkea on paljon ja halvalla. Maulla ja perinteillä ei einesväen mielestä ole mitään väliä.

Vierailija
25/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään Marlin sima oli happoinen, toisin kuin itse tekemäni joka ei käynyt :( Join töissä eilen mukillisen.

Vierailija
26/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanhan Porvoon fabriikin kotisima ja Kaskein juhlasima, molemmat ihan ehtaa simaa. Ainakin Kaskein juhlasima on lasipullossa, niin että ei maistu muovi.

Vierailija
27/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskein Juhlasima on ihan hyvää. En viitsi tehdä, kun meillä ei lapset simaa juo. Turha kahdelle aikuiselle tehdä sangollista, kun yksi pullo riittää.

Vierailija
28/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jotkut voivat juoda simana noita Pommacin makuisia omenamehu-rypälemehusössöstä tehtyjä "simoja". Kai suklaamunatkin voisi puristaa jostain värjätystä sahanpurumassasta, kun maulla ei vissiin mitään väliä.

Vierailija
29/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään Marlin sima oli happoinen, toisin kuin itse tekemäni joka ei käynyt :( Join töissä eilen mukillisen.

Eipä siman tarvitse olla "happoinen", eihän se mikään hiilihappolimsa ole. Pikemminkin vähähappoinen.

Vierailija
30/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on helppo kiertää tekemällä sima itse. Helppoa kuin heinänteko.

Tai paljon helpompaa.

Vierailija
31/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siman tarvitse olla "happoinen", eihän se mikään hiilihappolimsa ole. Pikemminkin vähähappoinen.

Taaskaan makuasioista ei voi kuin kiistellä!

Ehdottomasti siman on oltava kuplivaa.

N. 12h saa käydä ämpärissä, sitten toiset 12h suljetuissa pulloissa.

Sitten vuorokausi jääkaapissa.

Jos käyminen on reipasta voi laittaa hetikin jääkaappiin.

Vierailija
32/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toki voi tehdä itse. Mut on se kumma, et ne kaupan "simat" on kaikki niin kaukana.. Jotenkin niistä puuttuu se kotisiman raikas sitruunainen maku. Ehkä teollisesti ei vain saa tuotettua muovipulloihin samanlaista.

Vierailija
33/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan alaikäisten ei saa antaa juoda alkoholijuomia, minkä takia kaupan simat on pakko tehdä mehuista sekoittamalla.

Kotona monet ihmiset sitten ilman valvontaa antavat lapsille myös käymisteitse tehtyä simaa, tosin siinäkin hommassa on nykyään lasun riski olemassa.

Suomen lain mukaan 1,2% tai vähemmän alkoholia sisältävä juoma ei ole alkoholijuoma.

Vierailija
34/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin simauutepakettia, ja siinä oli siirappia ja hunajaa maun tuottajina + jotain sitruunanmakuista esanssia. Tein itse oikean siman oikeista sitruunoista, sokeria tosin vähensin siitäkin.

Niin, onko siirapissa jotain vikaa simassa? Itse laitan sekä siirappia, fariinisokeria että tavallista sokeria mikstuuran.

Se perinteisesti ei kuulu suomalaiseen simaan ja ei se makukaan ole kovin hyvä minun mielestäni.

Vierailija
35/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jää jotain juomatta/syömättä maun takia, mutta nyt jäi, kaupan "sima" oli ihan hirveän makuista :/ Olikohan jotain spring-merkkistä, en muista enää.

Vierailija
36/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tää on aikamoista kusetusta mun mielestä nää kaupan simat. Edes sellaiset kalliimmat "laatu"simat ei pärjää yhtään kotitekoiselle.

Niiden myynti nousee, kun hintaa nostetaan, koska ihmiset silloin uskovat niiden olevan oikeaa simaa.

Vierailija
37/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan siman valmistusaine on omenamehu (tiivisteestä varmaan) niin aika hävytöntä että sitä saa edes kutsua simaksi (sitruunaa).

Vierailija
38/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appelsiini ei kuulu simaan.

Kuka niin sanoi? Itse laitan aina sitruunan lisäksi appelsiinia ja tulee mahtavan makuista!

Vierailija
39/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sokeri, fariinisokeri, hunaja, vesi, hiiva, sitruuna ja rusinoita niin tulee halvalla hyvää.

Vierailija
40/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon fabriikin sima on oma suosikkini, valmistusaineet tasan samat kuin kotisimassakin, ja ainakin luomuversiossa on mukana myös rusinat. :) Vitosen maksoi litran lasipullo, ei mielestäni kallista hyvästä laadusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän