Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut apteekista lapsen reseptiä ilman Kela-korttia?

Vierailija
29.04.2018 |

Ei meillä lapselle ole Kela-korttia. Myös resepti olisi käynyt, mutta ei mulla edes ole sitä paperisena. Miten eivät anna lääkettä lapsen hlötunnuksella?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lääkäriin edes pääsee ilman kelakorttia? Kyllä se ekana kysytään terveyskeskuksen tiskillä.

Miten on jos vaikka sanoo sen sosiaaliturvatunnuksen ? Ihan vaan mietin...

Sitähän voi sanoa vaikka naapurin Ritvan sosiaaliturvatunnuksen... ihan vaan tässä mietin...

No miksi ihmeessä sanoisi " Ritvan " tai " Pentin " tunnuksen kun on menossa lääkäriin hoitamaan itseään? Ihan vaan mietin....

Tai jos varaa lääkäriajan ja sanoo toisen henkilötunnuksen niin todellakin on lääkärin tarpeessa.

Vierailija
42/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lääkäriin edes pääsee ilman kelakorttia? Kyllä se ekana kysytään terveyskeskuksen tiskillä.

Ihan mihin vaan jos muistaa sotun

Eli kuka tahansa voi käydä kenen tahansa sotulla lääkärissä? Jos sattuu tietämään sotun?

Kenen tahansa kelakortillakin voi käydä, kun ei se ole henkkari, eikä siinä ole kuvaa mistä tunnistaisi.

Satunnainen sotu on vaan paljon helpompi hankkia kuin kelakortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vaan viralliset henkilöpaperit kelpaa (ajokortti, passi, henkilökortti), mutta ilman KELA-korttia maksat täyden hinnan.

Ajokortti ei ole virallinen henkilöpaperi.

MUTTA kelpaa apteekissa. Ja pankissa. Ja ihan missä vaan missä henkilöllisyyttä kysellään. Hanki oma niin voit kokeilla.

Vierailija
44/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vaan viralliset henkilöpaperit kelpaa (ajokortti, passi, henkilökortti), mutta ilman KELA-korttia maksat täyden hinnan.

Ei ole, mutta suomalainen ajokortti kelpaa todistukseksi melkein kaikkialla.

Vierailija
45/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mihin vaan jos muistaa sotun

Eli kuka tahansa voi käydä kenen tahansa sotulla lääkärissä? Jos sattuu tietämään sotun?

Aika kauhea ajatella jos minulla olisi luomen poisto. Sanoisin sitten jonkun toisen sotun siinä ja kyseisellä henkilöllä olisi peräsuolen tähystys...

Luomi jäisi mutta suoleni olisi tähystetty.

Vierailija
46/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän voi sanoa vaikka naapurin Ritvan sosiaaliturvatunnuksen... ihan vaan tässä mietin...

Mulla oli pitkään Kela kortti hukassa, ihan normaalisti pääsin lääkäriin. Toki sitä aina kysyttiin, mutta kun sanoin ettei ole, niin ei siitä mitään ongelmaa tullut,

Myös lääkkeet - sekä omat että lapsen olen saanut apteekista ilman Kela korttia, mutta korvausta ei saa siinä tiskillä, vaan pitää hakea jälkikäteen.

Kela-kortti ei ole mikään henkilöllisyystodistus, ellei se ole erikseen hankittava kuvallinen versio.

Tässä, ole hyvä:

http://www.kela.fi/jos-korttisi-katoaa

Ei ole kovin vaikeaa....

Juu, ei ole vaikeaa ja uusi kortti on ollut jo monta vuotta. Mutta joudun käymään lääkärissä eri harvoin ja vielä harvemmin hankkimaan reseptilääkkeitä, niin asia vaan jäi hoitamatta eikä sen puuttuminen ollut mikään ongelma.

Vierailija
47/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä sanoisi " Ritvan " tai " Pentin " tunnuksen kun on menossa lääkäriin hoitamaan itseään? Ihan vaan mietin....

Tai jos varaa lääkäriajan ja sanoo toisen henkilötunnuksen niin todellakin on lääkärin tarpeessa.

Niinpä. Älä sinä ajattele pahaa maailmaa niin kaikki on paremmin :)

Vierailija
48/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä voi olla todellista.... Tulin surulliseksi tästä avauksesta.

Vierailija
49/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt voitte lopettaa idioottimaisuuksien lässyttämisen te uusavuttomat ponterot:

Voit asioida apteekissa ilman Kela-korttia. Tällöin apteekki tarkistaa oikeutesi korvaukseen sähköisesti. Apteekki saa palvelun kautta muun muassa tiedon asiakkaan lääkekaton täyttymisestä tai asiakkaalle myönnetystä uudesta korvausoikeudesta.

Koska apteekki näkee palvelusta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja, asiakkaan tulee antaa apteekille lupa palvelun käyttämiseen näyttämällä Kela-korttinsa tai todistamalla henkilöllisyytensä.

-http://www.kela.fi/kela-kortti

Vierailija
50/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pitkään Kela kortti hukassa, ihan normaalisti pääsin lääkäriin. Toki sitä aina kysyttiin, mutta kun sanoin ettei ole, niin ei siitä mitään ongelmaa tullut,

Myös lääkkeet - sekä omat että lapsen olen saanut apteekista ilman Kela korttia, mutta korvausta ei saa siinä tiskillä, vaan pitää hakea jälkikäteen.

Kela-kortti ei ole mikään henkilöllisyystodistus, ellei se ole erikseen hankittava kuvallinen versio.

Tässä, ole hyvä:

Ei ole kovin vaikeaa....

Juu, ei ole vaikeaa ja uusi kortti on ollut jo monta vuotta. Mutta joudun käymään lääkärissä eri harvoin ja vielä harvemmin hankkimaan reseptilääkkeitä, niin asia vaan jäi hoitamatta eikä sen puuttuminen ollut mikään ongelma.

Et halua hankkia kelakorttia, etkä pyytää lääkäriltä sitä paperista lääkemääräystä ja ihmettelet miksi on niin vaikeaa?

Vierailija
51/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kelakorttikin voi olla vaikka naapurin ritvan kun ei siinä ole kuvaa.

Niin jos olet napurin Ritvan kanssa samanniminen. Kelakortin ja reseptin nimien on stemmattava.

Vierailija
52/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUTTA kelpaa apteekissa. Ja pankissa. Ja ihan missä vaan missä henkilöllisyyttä kysellään. Hanki oma niin voit kokeilla.

Kyllä mä sen tiedän mutta ei se silti tee siitä virallista henkilöpaperia.

Vierailija
53/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupäiden ongelmat..... kirjoitti:

No niin. Nyt voitte lopettaa idioottimaisuuksien lässyttämisen te uusavuttomat ponterot:

Voit asioida apteekissa ilman Kela-korttia. Tällöin apteekki tarkistaa oikeutesi korvaukseen sähköisesti. Apteekki saa palvelun kautta muun muassa tiedon asiakkaan lääkekaton täyttymisestä tai asiakkaalle myönnetystä uudesta korvausoikeudesta.

Koska apteekki näkee palvelusta asiakkaan henkilökohtaisia tietoja, asiakkaan tulee antaa apteekille lupa palvelun käyttämiseen näyttämällä Kela-korttinsa tai todistamalla henkilöllisyytensä.

-http://www.kela.fi/kela-kortti

No seuraavaksi AP toteaa ettei sillä ole mitään henkilöpapereita...

Vierailija
54/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen tiedän mutta ei se silti tee siitä virallista henkilöpaperia.

Tälle sun pitää avata oma ketju koska toimii kuitenkin apteekissa :D

Vierailija
55/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Itse en ole koskaan omistanut Kela-korttia ja aina on lääkkeet saanut. ..

Omani olen saanut, mutta mieheni en.

Vierailija
56/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä, ole hyvä:

Ei ole kovin vaikeaa....

Et halua hankkia kelakorttia, etkä pyytää lääkäriltä sitä paperista lääkemääräystä ja ihmettelet miksi on niin vaikeaa?

Häh? Hae ne lääkkeet, Kela-korttia et tarvitse, vaan henkkarin.

MUTTA: Mullahan on Kela-kortti, se OLI hukassa, nyt on uusi ollut jo VUOSIA. Pari-kolme kertaa olen tarvinnut, esim. tänään lääkärissä en tarvinnut vaan ajokortti oli ok.

En edes muista, koska viimeksi on ollut reseptilääke. Yleensä lääkäri antaa aina sen paperitulosteen.

En minä ole ap, eikä mulla ole koskaan ollut hanklaa, ei edes silloin kun kela-kortttia ei ollut. Ei sitä todellakaan välttämättä tarvitse, mutta helpottaa varmaan, jos alvariinsa ramppaa lääkärillä ja/tai on jatkuva reseptilääkitys.

Vierailija
57/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole kysytty. Ei julkisella, eikä yksityisellä.

Tiettyjä lääkkeitä saa myös puhelimitse tai chatista ja se ei vaadi ollenkaan lääkärissä käyntiä.

Vierailija
58/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Itse en ole koskaan omistanut Kela-korttia ja aina on lääkkeet saanut. ..

Omani olen saanut, mutta mieheni en.

Toinen henkilö voi hakea lääkkeet apteekista puolestasi, kun hänellä on mukanaan potilaan Kela-kortti ja/tai lääkkeisiin kirjoitettu potilasohje.

-http://www.kanta.fi/toisen-puolesta-asiointi

Onko täällä joku uusavuttomien konventio käynnissä?

Vierailija
59/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. oli hakemassa lapsen lääkkeitä eli olisi tarvinnut lapsen henkkarit. Lapsella ei liene ajokorttia, joten turha jänkätä siitä täällä.

Vierailija
60/72 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa pankissa jos on kyse verkkoasioinnista. Siihen kelpaa vain passi tai henkkarit.

Myöskään kuvallinen kela kortti ei kelpaa.

Tää asia käyty pankin kanssa lävitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan