En saanut apteekista lapsen reseptiä ilman Kela-korttia?
Ei meillä lapselle ole Kela-korttia. Myös resepti olisi käynyt, mutta ei mulla edes ole sitä paperisena. Miten eivät anna lääkettä lapsen hlötunnuksella?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös reseptit saada lääkäriltä eikä apteekista?
Näin yleensä. Resepti saadaan lääkäriltä ja reseptillä saadaan lääke apteekista.
Ilman KELA-korttia ei saa reseptilääkettä apteekista.
Saa. Mutta ei saa korvausta lääkkeestä vaan maksaa sen ihan kokonaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Mihin lääkäriin edes pääsee ilman kelakorttia? Kyllä se ekana kysytään terveyskeskuksen tiskillä.
Miten on jos vaikka sanoo sen sosiaaliturvatunnuksen ? Ihan vaan mietin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PPrireseptiä ei tarvitse, se lääkärin antama potilastuloste riittää. Ja sen kyllä jokainen lääkäriltä saa, aina, mutta moni heittää sen pois kun se ei näytä mitenkään tärkeältä(eikä olrkaa, jos se kelakortti on tallessa)..
No meillä oli siis astmatestit ja lääkäri soitti sen jälkeen ja laittoi reseptin, että mitään mahdollisuutta ei ole että olisin saanut reseptin käteen lääkäriltä. Ap
Tulosta itse kannasta.
Lapsensa Kantaan ei pääse. Se on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin lääkäriin edes pääsee ilman kelakorttia? Kyllä se ekana kysytään terveyskeskuksen tiskillä.
Sitähän voi sanoa vaikka naapurin Ritvan sosiaaliturvatunnuksen... ihan vaan tässä mietin...
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kela-kortti tarvita vain lääkekorvauksiin? Jos haluaa maksaa täyden hinnan, niin miksi kortti pitäisi olla mukana? Ei se mikään henkilöllisyystodistus ole.
Joo, tokihan ap on hankkinut lapselleen henkilökortin. Tai peräti ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PPrireseptiä ei tarvitse, se lääkärin antama potilastuloste riittää. Ja sen kyllä jokainen lääkäriltä saa, aina, mutta moni heittää sen pois kun se ei näytä mitenkään tärkeältä(eikä olrkaa, jos se kelakortti on tallessa)..
No meillä oli siis astmatestit ja lääkäri soitti sen jälkeen ja laittoi reseptin, että mitään mahdollisuutta ei ole että olisin saanut reseptin käteen lääkäriltä. Ap
Tulosta itse kannasta.
Lapsensa Kantaan ei pääse. Se on kielletty.
Aloittaja ei maininnut lapsen ikää. Alle kymmenen vuotiaan tiedot vanhemmat näkee kun kirjautuu itse sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yleensä. Resepti saadaan lääkäriltä ja reseptillä saadaan lääke apteekista.
Kyllä saa esimerkiksi ajokorttia näyttämällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mihin vaan jos muistaa sotun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa esimerkiksi ajokorttia näyttämällä.
Ap:n lapsella ei todennäköisesti ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mä haen ajokorttia näyttämällä ja saan korvauksen. Älkää puhuko höpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän voi sanoa vaikka naapurin Ritvan sosiaaliturvatunnuksen... ihan vaan tässä mietin...
Se kelakorttikin voi olla vaikka naapurin ritvan kun ei siinä ole kuvaa.
Mitkä vaan viralliset henkilöpaperit kelpaa (ajokortti, passi, henkilökortti), mutta ilman KELA-korttia maksat täyden hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pitkään Kela kortti hukassa, ihan normaalisti pääsin lääkäriin. Toki sitä aina kysyttiin, mutta kun sanoin ettei ole, niin ei siitä mitään ongelmaa tullut,
Myös lääkkeet - sekä omat että lapsen olen saanut apteekista ilman Kela korttia, mutta korvausta ei saa siinä tiskillä, vaan pitää hakea jälkikäteen.
Kela-kortti ei ole mikään henkilöllisyystodistus, ellei se ole erikseen hankittava kuvallinen versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kuka tahansa voi käydä kenen tahansa sotulla lääkärissä? Jos sattuu tietämään sotun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kuka tahansa voi käydä kenen tahansa sotulla lääkärissä? Jos sattuu tietämään sotun?
Kenen tahansa kelakortillakin voi käydä, kun ei se ole henkkari, eikä siinä ole kuvaa mistä tunnistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mä haen ajokorttia näyttämällä ja saan korvauksen. Älkää puhuko höpöjä.
Mä luulen että tää on muuttunut ja on nykyisin näin. Kävin tänään lääkärillä ja etsiskelin lompakosta hetken kela-korttia. Siinä näkyi mun ajokortti, niin virkailija sanoi, että tuo ajokorttikin käy. Ja otti siitä viivakoodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pitkään Kela kortti hukassa, ihan normaalisti pääsin lääkäriin. Toki sitä aina kysyttiin, mutta kun sanoin ettei ole, niin ei siitä mitään ongelmaa tullut,
Myös lääkkeet - sekä omat että lapsen olen saanut apteekista ilman Kela korttia, mutta korvausta ei saa siinä tiskillä, vaan pitää hakea jälkikäteen.
Kela-kortti ei ole mikään henkilöllisyystodistus, ellei se ole erikseen hankittava kuvallinen versio.
Tässä, ole hyvä:
http://www.kela.fi/jos-korttisi-katoaa
Ei ole kovin vaikeaa....
Kaikenmaailman tollukat ne lisääntyy. Ei herra varjele.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vaan viralliset henkilöpaperit kelpaa (ajokortti, passi, henkilökortti), mutta ilman KELA-korttia maksat täyden hinnan.
Ajokortti ei ole virallinen henkilöpaperi.
Tyhmiä riittää. Ei voi muuta sanoa.