Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen paras ystävä katkaisi välit lapseeni! Soitanko hänen vanhemmilleen?

Vierailija
29.04.2018 |

On siis ollut lapseni ainut ystävä viimeisen vuoden ajan. Yhtäkkiä alkoi kaveeraamaan muiden lasten kanssa välittämättä minun lapseni hyvinvoinnista. Tänään ilmoitti lapselleni tekstiviestillä ettei halua enää olla tekemisissä! Mitä voin tehdä? Soitanko tytön äidille ja kerron asiasta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on ollut todennäköisesti taakka toiselle lapselle.

Vierailija
2/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikava homma lapsellesi, mutta ei se silla kaverilla ole mitaan velvollisuutta sun lasta kohtaan.  Taustojahan emme tieda ja mita heidan valillaan on voinut tapahtua?  Millainen tyyppi lapsesi on ja miten kayttaytynyt tuota kaveria kohtaan?  Mita ne vanhemmat siihen voisivat tehda,  ei ketaan voi pakottaa olemaan ystavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten iät?

Vierailija
4/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et soita yhtään mihinkään, et voi pakottaa kaveruutta. Mitä saat puhelinsoitolla? Jos tuo lapsi ei halua kaveerata omasi kanssa niin ikävää mutta voivoi. Lapset pitkälti hoitavat itse kaveriasiansa, joskus menee persiilleen ja joskus onnistuu. Nolaat oman lapsesi puhelinsoitolla ja lapset tietenkin toisilleen juoruilevat jolloin kukaan muukaan ei halua kaveriksi ryhtyä "äidilleruikuttajalle". Ehkä karua mutta elämä on.

Vierailija
5/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi hyvinvointi ei  ole muiden lasten eikä heidän vanhempiensa vastuulla. Ikävä tilanne tytöllesi, mutta nyt hänen pitää vaan etsiä uusia ystäviä ja kavereita. 

Vierailija
6/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten iät?

13-vuotiaita

Vierailija
7/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis ollut lapseni ainut ystävä viimeisen vuoden ajan. Yhtäkkiä alkoi kaveeraamaan muiden lasten kanssa välittämättä minun lapseni hyvinvoinnista. Tänään ilmoitti lapselleni tekstiviestillä ettei halua enää olla tekemisissä! Mitä voin tehdä? Soitanko tytön äidille ja kerron asiasta?

Et soita koska asia ei mitenkään sulle kuulu. Tuliko  selväksi?

Vierailija
8/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset ajattelevat kenenkään hyvinvointia perusteena kaveruuteen?

Tietääkö lapsesi, miksi hänet dumpattiin?

Vierailija
9/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni asiat kuuluvat minulle!

Vierailija
10/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa ketään lapsesi kaveriksi, ja tuonikäisillä nyt tuppaa tuo maailmankuva muutenkin olemaan harvinaisen mustavalkoinen.  Tänään loppui maailma kun naapurin Pissa-Liisa ei ookaan mun kaa, huomenna jo naureskellaan Pissa-Liisan kanssa Yrjö-Irmelin uusille converseille kun ne on kuiteski feikit.

Vierailija
11/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kaveri teki saman. Johtui loppujenlopuksi kaverin vanhempien avioerosta, minkä takia tämä kaveri alkoi oireilemaan ja vaihtoi siksi kaveripiiriä. 

Soittaisin sille kaverin äidille, jos teillä on jo valmiiksi puheyhteys auki, muuten tuosta ei ole hyötyä. Valitettavasti. Tiedän tasan tarkkaan minkälaista surua tyttäresi tuntee ja mitä se aiheuttaa sinussa. Kerro tyttärellesi, että hän on ihana.

Vierailija
12/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin tuohtuneelta, että en todellakaan suosittele soittamaan. Teini- ikäisillä voi nyt olla tuollaista, että välillä ollaan kavereita ja toisella hetkellä ei.

Tietysti jos tilanne jatkuu ja olet ennestään hyvä tuttu tytön äidin kanssa voitte tavatessanne keskustella mistä mahtaa kiikastaa.

13/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten iät?

13-vuotiaita

Tuossa iässä kaveripiirit voivat vaihtua aika tiuhaan, varsinkin tyttöjen keskuudessa.

Vierailija
14/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi asia on, ettei hänellä ole tällä hetkellä ystäviä. Se toki kuuluu sinulle. Mutta sinulle ei kuulu, että hänen entisellä ystävällään on nyt uusia ystäviä. 

Vierailija
15/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on luuseri ja kukaan ei halua olla lapsesi kaveri. Vika on pitkälti sinun.

Vierailija
16/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parasta että kaveruus loppuu oman lapsesi puolesta. Minunkin lapselleni on ollut kavereita jotka ovat yhtäkkiä kääntäneet kelkkaa ilman mitään varsinaista syytä. Nämä ovat niitä epävakaita ei luotettavia kavereita joiden kanssa voi hengata jos ei parempaa tekemistä ole mutta luonteenpiirteissä on ollut paljon negatiivisia piirteitä ja tosi ystäviksi heistä ei ole. Enemmän haittaa kun hyötyä . Kertoo paljon luonteesta äkillinen takin kääntäminen.

Vierailija
17/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita, mutta olisi hyvä sinun saada lisää tietoa lapseltasi, mistä etääntyminen johtui. Tyttäresi on voinut olla ripustautuva, jos tämä kaveri oli hän ainoa ystävänsä. Tai ehkä nämä uudet kaverit "määräsivät", ettei sinun lapsesi kanssa saa olla. Voit auttaa lastasi sillä, että keskustelette ja pohdiskelette yhdessä näitä juttuja. Ja miten voi saada uusia kavereita, ja kavereista ystäviä. Lasten ikä olisi kyllä mukava tietää.

Vierailija
18/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko varma ettei lapsesi ole itse mahdoton kaveri ja nyt viimeinenkin kuka häntä jaksoi kyllästyi. Tälläisiä prinsessoja on ollut molempien tyttöjeni kaveripiirissä ja jääneet lopulta yksin kun ikää tullut eivätkä ole tempuillaan saaneet muita pidettyä hovinaan enää.

Vierailija
19/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan noinkaan, ihan kaikki 13 veen asiat eivät sinulle kuulu. Haluaako lapsesi, että otat tähän kaverin äitiin yhteyttä? Lapsellisuutta ilmassa?

Ja ihan ot, onko sinulla paljon ystäviä? Tapaatko heitä usein?

Vierailija
20/26 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on luuseri ja kukaan ei halua olla lapsesi kaveri. Vika on pitkälti sinun.

Se, että on 13-vuotiaana epäsuosittu luuseri, korreloi varsin hyvin sen kanssa, että menestyy myöhemmässä elämässään ihan kivasti, hankkii hyvän ammatin ja kivan perheen.

Ne, jotka taas ovat 13-vuotiaina kukkulan kuninkaita, eivät menesty ihan niin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi