Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset näkemykset Facebook-yksityisasetuksista kumppanin kanssa

Vierailija
29.04.2018 |

Olen ollut aina yksityinen ihminen, ja Facebookin ainoat postauksen aiheeni ovat olleet uraan liittyvät asiat (tiukka rajaus, mikä ei rönsyile siitä), sekä harrastuksiin liittyvät. Olen tässä jo jonkin aikaa seurustellut miehen kanssa, joka postailee useammin. Tägännyt minut kuviin. Olen itse sellainen, että en halua jakaa yksityiselämääni muille. Erityisesti kellekään omalla alalla työskentelevälle, koska haluan pitää kiinni yksityisyydestä. On myös niitä, jotka ovat ns. harmaalla alueella - tuttavia, joita ei oikein voi poistaa (syystä tai toisesta) sieltä.

Mies on kovin loukkaantunut siitä jos en salli täggäämistä. Itse taas en ihan ymmärrä, miksi esim. kahden päivän ajalta pitää postata viisi kertaa kuva eri tapahtumista (eivät mene siis edes samaan postaukseen). On ihan ok, jos joskus on joku postaus, mutta jotenkin en vain pidä siitä että siellä on koko ajan jotain kuvia. Instagram-tili löytyy, ja sinne laitan kuvia meistä välillä. Instani on salainen, ja pidän siitä enemmän, koska yksityisyyttä on helpompi suojella kuin Facessa.

Facessa olen laittanut tägätyt kuvat pois näkyvistä alani ihmisiltä yms. Ikävä puoli tässä on se, että jos joskus tulee tägäys muualta, niin silloinkin pätee sama sääntö. Käyn välillä oman alan konferensseissa jne, ja sieltä tulee joskus tägäyksiä, joten tässä hommassa on ristiriita..
Tuntuu nyt tyhmältä poistaa toisensa kavereista tämän takia, koska tulee kysymyksiä että ootteko eronneet yms.

Ja ei tartte erikseen tulla sanomaan, että miksi vaivaatte päätänne tällaisella tms. Tiedän, tiedän. Haluan vain, että kummallakin olisi mukava olo, mutta tuntuu että kompromissia on vaikea löytää. Onko hyviä ratkaisuideoita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos seurustelisit mieluummin minun kanssani? Oon täysin samoilla linjoilla fb-asetusten suhteen

Vierailija
2/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos seurustelisit mieluummin minun kanssani? Oon täysin samoilla linjoilla fb-asetusten suhteen

Haha, tehdään niin :D. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte vähän harvemmin niitä postauksia sinne?

Vierailija
4/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös siellä ole joku asetus, että voit valita näkeekö sun kaverit kuvan, johon sut on tägätty? Eli valitset sieltä etteivät näe. Näin mies voi tägäillä sua mut se ei tule näkyviin sun kavereille.

Vierailija
5/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus. Pitäiskö höllätä vähän? Kuvittelet pitäväsi yllä jotain tiettyä kuvaa sinusta, mutta kyllä ihmiset näkee muutenkin että on pipo vähän kireellä. Mitä sitten jos joskus jonkun vilauksen sun yksityiselämästä näkisivät, loisi syvyyttä sinunkin hahmoon eikä vain pipo tiukalla painattava takakireä emäntä? Kukaan ei kuitenkaan koko sun elämää sieltä näe.

Vierailija
6/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös facebookissa voi laittaa tägäykset asetukseen, jossa itse tarkistat ja hyväksyt ne ennen kuin kaverit ne näkee. On miehesi ongelma, jos hän ei tajua ettei kaikki ole samanlaisia yksityisyyden suhteen. Mikä kerran nettiin menee, sinne se myös jää.

Vierailija
7/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua että mua tägäillään mihinkään tai kuvia joissa esiinnyn, postataan mihinkään.

Tämän estämiseksi mulla on maaginen keino.

Sitä kutsutaan puhumiseksi.

Jos joku tekee jotain, mistä en pidä, ystävällisesti asiasta mainitsen ja pyydän korjaamaan tilanteen.

Tähän mennessä on toiminut.

Vierailija
8/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4, luitko aloitukseni ajatuksella? Jos laitan yleisöön esim tyypit x,y ja z. Sitten kun tulee esim työasioihin liittyvä tägäys, ja siellä on jo valmiina rajattu pois juuri nämä x y ja z, jotka ovat työkavereitani, niin tässä on ristiriita.

Ja nro 5, pipo ei ole kireällä, olen vain tietoinen siitä, että mitä nettiin laittaa, niin se ei sieltä koskaan pääse. Mun harrastukset on rennon urheilullisia, joten niistä laitan kuvia (ja esim instaan laitan meistä kuvia). Mun mielestä elämän kuuluisi olla muualla kuin netissä. 

Ap

Vierailija
9/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös facebookissa voi laittaa tägäykset asetukseen, jossa itse tarkistat ja hyväksyt ne ennen kuin kaverit ne näkee. On miehesi ongelma, jos hän ei tajua ettei kaikki ole samanlaisia yksityisyyden suhteen. Mikä kerran nettiin menee, sinne se myös jää.

Joo on, ja tämä on käytössä. Kunpa mieskin tajuaisi tuon, mitä kirjoitit kahdessa vikassa lauseessa :/

Ap

Vierailija
10/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen kirjoitti:

Mä en halua että mua tägäillään mihinkään tai kuvia joissa esiinnyn, postataan mihinkään.

Tämän estämiseksi mulla on maaginen keino.

Sitä kutsutaan puhumiseksi.

Jos joku tekee jotain, mistä en pidä, ystävällisesti asiasta mainitsen ja pyydän korjaamaan tilanteen.

Tähän mennessä on toiminut.

Ja parisuhdetta kutsutaan parisuhteeksi, koska siinä on kaksi ihmistä, ja joskus kahdella eri mielipiteellä. Luuletko ettei olla keskusteltu :P? 

Ap

Vierailija
11/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samalla linjalla kanssasi. Itse en ole edes facessa eikä  puolisoni ole laittanut minusta mitään tietoa sinne. Kumppanisi ei kunnioita sinua kun toimii noin. Hän on itsekäs eikä  osaa ajatella nokkaansa pitemmälle.

Vierailija
12/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran tägäykset pitää hyväksyä niin et sit hyväksy niitä miehen laittamia kun murto-osan? Mikä on ongelma? Toiselle kumartaa toiselle pyllistää, sun pitää valita onko se työkamus vai miehes. Sori tästä mut näin se vaan on. Pidä vaan yllä sitä kulissia, saat pitää jossain kohtaa yksin kun miehelläs menee hermo ja löytää samanhenkisen rennomman naisen jonka maailma tai ura ei kaadu yhteen tägäykseen. Se että postaa instaan tai faceen ei kai tarkoita ettei elämää ole muualla?! Et kai kuvittele että sellainen joka postailee enemmän kuin sinä elää jotenkin vähemmän täyttä elämää kuin sinä? Kauanko aikaa menee yhteen postaukseen? Kaksi sekuntia. Ehkä kymmenen. JA niissä postauksissa ei tasan näy se koko eletty elämä. Toiset tykkää pitää yhteyttä somen kautta muihinkin ihmisiin. 

Itse esim. koen eläväni hyvinkin täyttä ja jopa liiankin täyttä elämää. Postailen valittuja paloja faceen tai instaan. En kuitenkaan kerro joka risausta. Mulla on kavereita joiden kanssa pidän yhteyttä vain kyseisten medioiden kautta postauksin ja sit viestitellään yksityisviestein kun tulee kiinnostavia juttuja vastaan.

Jokainen tavallaan. Koita nyt sinä löytää miehes kanssa yhteinen sävel, jokainen joutuu tekeen kompromisseja. Ei munkaan mies halunnut olla mukana postauksissa poislukien ihan suhteen alku. No sittemmin haluaisi mutta omin ehdoin enkä jaksa vääntää hänen kanssaan minkä kuvan ja tekstin sinne saa laittaa niin häntä ei siellä näy kun sivulauseessa. Miksi tehdä asioista vaikeita? Luulen että kyllä se mieheskin lopettaa kun sanot tarpeeksi napakasti.

Vierailija
13/13 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti  yksityinen ihminen, ei edes liity facebookiin tai Instaan jne.