Kehitysvammainen sisko vauvanvahtina
Viime viikolla tuli sitte eka kerta, kun tarvi ihan oikeesti "vauvavahtia".
Mulla oli perjantaina aamulla labrassa käynti, ja mies tietty töissä (ja vielä työmatkalla, pois paikkakunnalta), niin kehitysvammainen siskoni tuli vahtimaan neitiä mun labrassa käynnin ajan.
Meillä isovanhemmat asuu toisella paikkakunnalla, ja oikeestaan tuo mun 28-vuotias Down-sisko
on ainut ketä voisin täällä pyytää tyttöä vahtimaan. Typyllä ikää nyt siis 2kk2vk1pv.
Sisko asuu tuetusti, tavallaan normaalissa vuokra-asunnossa mutta ohjaaja käypi joitakin kertoja viikossa. Hyvin pärjäävä Down-nainen siis tämä mun sisko.
Pikkusen jänskätin ensin että kuinka selviävät, etenki jos ois kakka-asiat ollu ajankohtaiset, että onnistuuko pyllynpesu, vaikka sitä on harjoiteltukin. :P
No, kaikki oli tietty menny hyvin, neiti oli nukahtanu melkeen heti ku mie olin lähteny,
oli jääny ruoan syöntiki kesken. Noin 2h olin yhteensä reissussa siis.
Tuore täti on tytöstä niin innoissaan, ja tahtoo opetella vauvanhoitoa, niin enköhän uskaltais toisenki kerran jättää neitin hoitoon hälle.
Meillä oiski miehen kans suunnitelmissa että päästäis elokuvissa käymään, että eiköhän tuo onnistuis :)
Isovanhempien luona ku käydään niin meillä on neljä mummolaa. Meidän molempien vanhemmat on siis eronneet. Omalle äidilleni voisin tytön jättää hoitoon, samoin
isälleni, isälle senki takia ku hänen uus avovaimonsa on päiväkodissa töissä, että
ainaki toinen osaa hoitaa ;) Papalla ku saattaa jänskättää välissä :lol:
Miehen äidille... no.. siinä on semmonen hössöttäjä että en veis tyttöä hoitoon jos ei aivan pakko ois.. Varmaan antais karkkiaki tytölle jos ei oltais vahtimassa.. <_<
Ja miehen isä on alkoholisti, niin ei varmaan tarvi ees erikseen mainita, mutta hälle en antais mistään hinnasta tyttöä hoitoon! Sama koskee myös palstalta tuttua Joensuun prinsessaa. Hänet pitäisin todella kaukana lapsestani.
Kommentit (14)
Ajattelin että tämä olisi ihan aiheellinen ketju, mutta tietyt toistuvat teemat paljastivat tämänkin H...n palstahulluiluksi.
Otin itse itsestäni kuvan tässä tänään ja ihan on kyllä rauhalinen olo vaikka elon meri pauhaa. Silti olen rauhallinen kun uskon että Jumala pitää huolen vaikka onkin myrskyjä elämässä ja tämä laulu minua rohkaisee:
Koskas se oikeudenkäynti on? 😘
Vierailija kirjoitti:
Onko siskoni lievä down ?
Jolla lisäksi lievä leukemia?
Voihan sen vauvan ottaa mukaan labraan, jos ei ole lapsenpiikaa tiedossa.
On totta, että ei aina kannata laittaa lasta aspergerin vahdittavaksi. Esim mun mieheltä joku poloinen neurotyypillinen kakara saisi pahoja vaikutteita. Mies esim juo liikaa kolajuomia ja nauraa huonoille vitseille. Lisäksi hän on nuorempana keräillyt kiviä. Hänen seuransa veisi vaikkapa aloittajan lapsen aivan hunningolle. Tämä pärisisi pienestä pitäen kofeiinipäissään ja sotkisi koko kämpän kivillä yms...
No, voit tietenkin suunnitelmallisesti jättää heitteille lapsesi. Jos jotakin käy niin vastuu on täysin sinun, sitä ei vajaavaltaiselta voida edellyttää. Lastensuojelu voisi olla kiinnostunut touhuistasi.