Rivitalonaapuri neuvoo pihanhoidossa
Meillä on ihan kivat naapurit, mutta seinänaapurina asuva hyvin innokas puutarhanhoitoa ja on ruvennut neuvomaan ja käsketään vähän liikaa. Hän huolehtii mielestäni turhan paljon meidän pikkuisen etupihan ja pensas aitojen kunnosta ja vaatii minua leikkaamaan ne. Aikeissa on ollutkin leikata pensaita, mutta eikö se ole rivitalossa ihan oma asiani, kunhan ei pihaa ihan villiintymään päästä?
En ole mikään viherpeukalo enkä välitä pihanhoidosta. Siksi tuo yli-innokkuus ärsyttää.
Kommentit (13)
Meidän naapuri leikkasi kerran nurmikkomme lupaa kysymättä, kun oltiin päästetty se liian pitkäksi ja häntä se ahdisti. Olin imettämässä sohvalla kun mummo hyökkäsi koneineen pihallemme. Eikä ystävällisyyttään. :D Jaksamista!
Voi että tätä automaattista tekstinkorjausta!
Ap, kysy sitten neuvoa kun leikkaat, että "näytä miten", jospa hän tekisi suurimman osan työstä ihan huomaamattaan.
Samainen naapuri istuttelee myös taloyhtiön yhteisille piha-alueille kasveja ja olettaa, että kaikki muutkin haluavat hoitaa niitä. Hän on sanonut minulle, että "tuo (yhteisellä alueella) oleva ruusupensas on sitten sinun vastuullasi". Hänellä on sellainen ärsyttävä neuvova tyyli, ihan kuin en itse tajuaisi mitään pihan hoidosta. Mua ei vaan kiinnosta olla heti kuopsuttelemassa, kun lumet sulaa.
Ap
Todella ärsyttävä tyyli! Miten kammoan tuollaisia naisia, sillä varmaan naisesta kyse. En tiedä, mikä ominaisuus saa nimenomaan naiset tällaisiksi neuvoviksi kyyliksi??? Olen itsekin nainen ja kammoksun tätä ominaisuutta kanssasiskoissani. Itselleni ei tulisi kuuna päivänä mieleen alkaa neuvoa muita ihmisiä heidän asioissaan. Please, sano, että tuo naapurisi on mies, edes kerran näinpäin!
Aika rasittavaa tuollainen. Itse hädin tuskin tiedän parin naapurini nimet saatikka, että istuttelisimme jotakin tänne yhteistuumin. Huoltoyhtiökin vetäisi kaikki varmaan matalaksi, kun leikkaavat nurmikot.
Oma naapurini istutti pensaan pihaani kysymättä. Laitettiin aita tän jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Todella ärsyttävä tyyli! Miten kammoan tuollaisia naisia, sillä varmaan naisesta kyse. En tiedä, mikä ominaisuus saa nimenomaan naiset tällaisiksi neuvoviksi kyyliksi??? Olen itsekin nainen ja kammoksun tätä ominaisuutta kanssasiskoissani. Itselleni ei tulisi kuuna päivänä mieleen alkaa neuvoa muita ihmisiä heidän asioissaan. Please, sano, että tuo naapurisi on mies, edes kerran näinpäin!
On niitä miehissäkin, varsinkin juuri taloyhtiöissä huseeraamassa. Itse kammoksun myös tärä ihmistyyppiä.
Mulla käy naapuri riipimässä syreenin lehdet syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurin mies kiertää naapuruston pihat päivittäin. Se tekee pihatarkastuksia ja raapii päätään jos piha ei miellytä. Samainen mies kaatoi koivun meidän tontilta ja leikkasi kuusiaidan meidänkin puolelta.
Nuo tunkisi sisällekin, yleensä niillä ei ole muutakaan elämää. Sano sille että pysyy omalla tontillaan. Sano selvästi.
Ei auta kuin yrittää sanoa, että sulla on oma näkemyksesi pihastasi ja haluat toteuttaa sitä. Ärsyttävä naapuri tuollainen besserwisser!