"Jos et saa jotakuta mielestäsi pitkän ajan jälkeenkään, siihen on todennäköisesti syy."
"Jos et saa jotakuta mielestäsi pitkän ajan jälkeenkään, siihen on todennäköisesti syy. Oliko hetki, jolloin kohtasitte, vain väärä? Oliko jotain, mitä jompikumpi tai kumpikaan ei uskaltanut sanoa? Harvassa ovat ihmiset, jotka jäävät niin sanotusti ihon alle. Jos sinulla on sellainen, etsi hänet käsiisi ja katso, olisiko teillä uusi mahdollisuus."
https://areena.yle.fi/1-2734496
Onko teille käynyt näin?
Kommentit (20)
Miksi etsisin käsiini varatun miehen, jota ei voisi vähempää kiinnostaa?
Ihan turhaa alkaa roikkumaan toisessa ihmisessä. Mitään kohtaloa ei ole olemassa, vai miksi se määräisi osan ihmisistä pakkoavioliittoon tai ikisinkuksi. Ennen pidettiin normaalina, että rakkaus syttyy vasta naimisiinmenon jälkeen ja suku valitsee "jumalan antaman" puolison.
Nyt on varmaan aika vaikea katsoa, olisiko mahdollisuus. Mutta pitäisi varmaan tavata ja puhua, saada jonkinlainen selvyys.
Todennäköinen syy voi olla se, että on kehittänyt päässään jonkun stoorin jossa sitten roikkuu kun oikea elämä on tylsää ja arkista.
Nämä on näitä kosmisia syitä perustella uskottomuus, turha ero ja sivusuhteet.
Vaimoni on haaveillut exästään ilmeisesti koko sen 17 vuotta, jonka olemme olleet yhdessä. Sairasta.
No mulla oli iso trauma ja sen jälkeen laitoin viestiä parille vanhalle ihastukselle, toinen vastasi ympäripyöreitä ja toinen rupesi olemaan liiankin seksistinen vaikka molemmat olivat varattuja. Että silleen, ota sitten selvää...ei varmaan olisi pitänyt laittaa kummallekaan viestiä. Olin vain niin shokissa.
Olipa tuo teksti hirveetä potaskaa. Oikein kiellettiin ajattelemasta järjellä. Ajatella ei saa myöskään uusperheongelmia. Todella kiva lapsille. Muutaman vuoden päästä, kun huuma on haihtunut, voi vaan todeta ryssineensä kaikkien elämän päästäkseen samaan tai huonompaan tilanteeseen, mistä lähti. Ei tuon kirjoittaja tiedä, mitä rakkaus oikeasti on. Hullaantuminen, himo, huuma ja pakkomielle eivät sitä ole.
Siinä on juurikin kyse pakkomielteestä, on vaan karu tosiasia hyväksyä se ja siirtyä elämässä eteenpäin, eikä roikkua ihmisessä, joka ei ole kiinnostunut. Olen ollut joskus pakkomielteinen ihastuja itsekin. Jälkeenpäin hävettää ja säälittää kuinka paljon energiaa sitä käytti fantasiointiin tuosta ihmisestä. Ihan turhaan, ei meistä koskaan mitään tullut, eikä tule. Onneksi asutaan nykyään niin kaukana toisista ettei tulla varmasti edes vahingossa näkemään.
Vierailija kirjoitti:
On
mitä näissä tilanteissa/tapauksissa on käynyt? Kiinnostaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
mitä näissä tilanteissa/tapauksissa on käynyt? Kiinnostaa..
Tavattiin parikymppisinä, mies halusi olla villi ja vapaa, siinä kohtaa kun minä kasvoin aikuiseksi ja olin valmis menemään elämässä eteenpäin aiheesta keskusteltiin pitkään. Mies teki valintansa.
Ei ole mitään syytä rikkoa mun perhettä sen vuoksi että mies tuli 10v myöhemmin katumapäälle.
Olemme edelleen ystäviä.
entä jos on ollut varattu kun tavannut ja ihastunut, ei olla koskaan keskusteltu yhteisestä elämästä tai erostani. Olen edelleeen yhdessä mieheni kanssa ja meillä perhe, ihastuksellani tahollaan perhe. Mieheni ei ole aina ollut hyvä minulle ja otin ekan miehen. En ajatellut rikkoa kenenkään perhettä, mutta en ajoittain saa ihastustani pois mielestä, tullut pakkomielle. Pitäisikö minun rikkoa nyt oma perheeni ja etsiä joku muu? Mies antanut anteeksi pettämisen kun sai tietää.
ei ap
Se syy on itsekkyys. Mikään en ole niin helppoa, kuin velloa entisissä ajoissa ja miettiä "jos sittenkin olisin...". Kaikkihan nyt välillä pohtivat exiään. Mutta eipä tulisi oikeasti mieleenkään yrittää rikkoa kenenkään exän perhettä.
Olen yhden miehen pakkomielle kohde ja se on todella ahdistavaa. Vaikka olen sanonut ettei kiinnosta ja vaikka ignoraan täysin niin saattaa vuoden välein ottaa yhteyttä. Joskus lähetti lahjoja ja ilmestyi kotini lähettyville. En ole pariin vuoteen vastannut kun se limanuljaska aina saa jostain yhteystietoni vaikka ne on salaiset. Sitten häiriköi läheisiäni jotka eivät onneksi myöskään vastaa. Mutta ihan sairasta koko touhu.
Mulle tulee mieleen vain idioottimaisia, huonosti käyttäytyneitä ihmisiä, joille olisi pitänyt sanoa "olet idiootti enkä välitä siitä mitä ääniä päästelet huultesi välistä".
Mutta koska olen itse hyvin käyttäytyvä ja kohtelias, en ole koskaan sanonut näitä sanoja kyseisille tyypeille.
Uskon, että olen näin tehnyt osani maailmanrauhan puolesta, vaikka aina välillä kiehuttaakin.
Mutta tästähän tässä ei varmaan ollut kyse. Kyse oli varmaan jostain kuka seukkaa kenen kanssa, tinder, treffit, tykkääkse musta, salasuhde, panettaa, tää on varmaan suurta rakkautta.
Jälkimmäiseen vastauksena: tuskin.
On