*_=___EX-HAAHUT - VIIKKO 17___=_*
Kommentit (53)
Kiva että tänne on taas kirjoiteltu, hauska lukea kuulumisia!
Hui, toivottavasti ei petjun vaavi tipahda kyydistä ennen aikojaan! Tai siis hyväthän noi viikot on, mutta tarkoitan ettei ainakaan ennenkuin ehditte sairaalaan asti! Eikös sulla ollut tapana synnyttää syöksyllä... On tämä vaan aika jännää kun alkaa päivät huveta, ainakin sulla! Mun päivistä kun ei voi tietää...
Femmikselle valtaisat onnittelut puolivälin saavuttamisesta! Nyt ne loput viikot hurahtaakin sitten nopsaan, eikös vaan. Musta ainakin tuntui että aika kului hyvin kahdenkympin jälkeen, paitsi nyt on kyllä tyssännyt :)
Ja Mauku sai kutsun äippäpolille, hienoa! Eli meinaatko antaa yrittää ulkokäännöstä pt-heebolle? Oishan se hienoa jos hänet saatais vielä kännettyä!
Wbm:lle valmennuksista. Ei nuo kyllä mitään erityisen mukaansatempaavia ole olleet. Tosiaan synnytyssairaalaan tutustuminen oli kyllä kaikista antoisin, siinäkin oli osittain tuota synnytysvalmennusta, kun käytiin läpi kivunlievitystä ym synnytykseen liittyvää.
Aapeli mietti että milloin sinne sairaalaan mennään tutustumaan. Mullakin eka valmennus oli vasta aika myöhäisillä viikoilla ja kauhistuin että menee liian myöhäiseksi tuo sairaalaan tutustuminen... Neuvolantäti ei ollut aikaisemmin ottanut puheeksi koko juttua, enkä itse ollut tajunnut kysyä. No, ihan hyvin ehdittiin, vaikka oltiinkin vasta rv37 muistaakseni. Siinä lapussa oli vissiin suositus että rv32-35, mutta se on varmaan vain siltä varalta että tulisikin lähtö etuajassa! Parempihan se vaan on että on mahdollisimman lähellä synnytystä. On ehkä itsekin ehtinyt miettiä asioita omassa päässään jo valmiiksi, ja osaa sitten ottaa tietoa vastaan paremmin ja ehkä kyselläkin :)
Sartsuko se joku päivä kirjoitteli että mun hyvin nukutut yöt voisi olla merkki lähestyvästä synnytyksestä :) Joopa joo... No, kyllähän se tosiaan pakostakin lähestyy! Tänään tapahtui taas sellaista edistystä(?) että taisi vauva nytkähtää taas pykälän verran alaspäin! Mies kommentoi jo aamulla että mun vatsa on kovin matalalla. Sitten kun kävin päivällä kaupassa alkoi yhtäkkiä painamaan ihan tajuttomasti tuonne alas, kamala jomotus jossakin alapään luissa! Meinas kävely tyssätä siihen paikkaan. Vauva on ollut tosi rauhallinen myös, ja sellaisia kivuttomia suppareita on edelleen, jatkuvasti. Tulis vaan ne OIKEAT supparit pian! Vaikka jo tänä yönä :) Neuvolassa täti taas ennusti että eiköhän se ennen vappua... Höh, ihanko on pakko tuollaista sanoa, kun muutenkin olen jo NIIN malttamaton että!
joanna 38+6 (huomenna alkaa rv40, voiko olla tottakaan!)
Täällä meillä on eroja jopa kaupungin sisällä, millä viikoilla mennään valmennukseen. Toiset menee jo 20. viikon jälkeen ja käyvät esim. kerran viikossa iltaisin parin tunnin ajan, kun taas meidän kaupungin osassa mennään 30. viikon jälkeen ja valmennus menee niin, että yks lauantaipäivä ja sitten synnäritutustuminen. Mä tykkäsin ainakin tuosta meidän systeemistä. Synnytysasiat alkoikin paremmin kiinnostaa vasta myöhemmin. Tuo aapelin valmennus kuulostaa kyllä tosi myöhäiseltä...
Kääk, femmis! Ei mulle oo tullu edes mieleen, että täs vois joku synnytys käynnistyä... Pirulauta, mä oon aina ajatellu, että menee yliajalle, kun siskoillakin on menny. Onneksi ei tunnu ainakaan synnytykseltä (olipas ihmeellisesti sanottu). Mulla on perjantaina neuvola taas, joten pitää vähän siellä jutskailla ja voisinhan mä soittaa sinne polille, että mitä oikein meinaavat. Että pitäiskö olla ravinnotta, aikakin on kuitenkin jo klo 8, että onnistuiskin... Joo ja kyllä mä oon ajatellu, että kokeilisivat sitä ulkokäännöstä, jos kerran meinaavat. Mä harrastin tänään sellaista joogaa, mistä luin jostain nettipalstalta. Pylly tyynyröykkiön päälle ja pää alaspäin. Sillä kuulemma voi yrittää huijata kääntymään... No, tuloksena paljon ähellystä ja kipeä selkä ja pää :/ Seuraavaksi mä varmaan kokeilen jotakin loitsuja :D
Juu, illan jatkoja
Mauku, ahkera käännöstyön tekijä + yhteistyöhaluton pt-heebo
Yö meni täysin köyheröilleen :-/ Ja nyt on niin väsy,että pää vaan humisee.
Maukulle isot tsempit käännytystyöhön =) Toivottavasti se heebo tajuaa vielä kääntyä!!!Sitä on kyllä tosissaan hirvee odotella,tiedän.
Nyt mä sit jo unohdin pitikö mun sanoo viel jotain...WBM:lle tosta lapsiluvusta.Tossa syksyllä sen keskenmenon jälkeen juttelin tytön eskarikaverin äidin kanssa,hänellä aikanaan ollut myös toiveissa paljon lapsia mutta saldona kaksi lasta ja lukemattomia keskenmenoja :( Ensimmäistä olivat odottaneet vuosikausia ja jossain vaiheessa jo luopuneet toivostakin.Ja ekan jälkeen ajatelleet,että ovat kiitollisia siitä yhdestä,mutta jos toisenkin saavat,niin hyvä.Ja taas oli keskenmenoja välissä,mutta toisen saivat kuitenkin :) Mulla on itellä joskus ollut oikeesti ihan syyllinen olo,kun oon lapseni saanut niin helposti.Ja jotenkin se raskaus ja vauva kun on mulle niin äärettömän tärkeitä asioita,musta tuntuu välillä joskus tosi pahalta,että kaikki ei niitä saa kokea.Mutta onneksi useimmat kuitenkin ainakin sen yhden saavat :) Tääkin äiti oli loppujen lopuksi oikein tyytyväinen elämäänsä,vaikka tosi kovia on joutunut kokemaan :)
Joo,tais tulla aika sekava sepustus...päässä ei vaan tahdo liikkua ajatus eteenpäin :( Yö meni tosiaan niin piloille kun vaan voi.Kuopus nukkui tosi levottomasti ja 3-vee hyöri vieressä potkien (isäntä pakeni jo illalla sohvalle nukkumaan,kun huomas,että levoton yö tulee) ja sit vielä iho piinas,kauhee kutina vaivas taas :' ( Pakko saada lääkettä!!!Pitää ottaa puheeksi neuvolassa tänään,jos vaan muistan.Vaikka neuvolan lääkärin tarkastukseen on viel niin pitkälti,että pitää varmaan tilata terveyskeskukseen aika.Tylsää vaan maksaa :)
Sari silmät ristissä ja pikku-ukko 21+6 (ihan hassua ajatella vauvaa poikana,vaikka ultrassa niin veikattiinkin...)
onkos kaikki paenneet bittitodellisuutta piha-aurinkoon???häh?
Mä kävin siel polilla tänään ja olihan hommat muuttuneet tayssis sitte viime käynnin(04) no saldo oli ettei insuliinille viel,arvot ihan siedettävii kun noi tollaset piikit todetaan" elämän aiheuttaviksi" ihan kiva.
ja siis voi ihana ,mä pääsin KUNNON ultraan,teki uudelleen rakenneultran mulle ja selitti niin ihanasti ja tarkasti asiat että olisin voinut pussata koko lääkärii siitä hyvästä.Kysyin sukupuolta,ja kauan sitä haettiinkin,mutta Pikkarainen halusi vaan peppua näyttää ja jalat oli niin kippurassa edessä ettei mitään jakoo.Nyrkkejään kyl esitteli ja laittoi kädet jopa kasvojen eteen...siis varjelee yksityisyyttään kuin julkkis konsanaan :) IHANA <3
KAIKKI oli fyysisesti kunnossa,kaikenmaailman pallean kaaretkin katottiin ja kystiä kyttäili olisko selkärangassa,muttei mitään.Ainut vaan että mitat on siis oikeesti sitä luokkaa mitä menkoista/oviksesta oliskin,ei siis sitä kuutta päivää suuremmat kuten ne mitat silloin Tayssin ensiavun huonolla ultralla katsottiin...eli 19+4 saatiin säärimitaksi(31mm)
Nyt on niin hyvä fiilis,mä näin kerrankin et Pikkarainen tosiaan liikkuu,oli niin hyvä tv-monitori katossa josta äiti sai katsella.Istukka kyl tosiaan peittää koko kohdun etuosan,et ei ihme ettei liikkeet tunnu,mutta hematoomasta ei ollu enää jälkeäkään.
Huh.kävin sit viel kattelee hennesin,lindexin ja kappAhlin,mutten kyennyt ostamaan yhtään vauvan vaatetta kun ne nykyään on NIIN joko tytön taikka pojan värisii.hennesissä oli sellanen osittain keltanen velour puku 56cm jo lähdössä mukaan,kunnes mä vaan en voinu...et katotaan ny kunhan ny ees muutama vaate olis ku syntyy,voihan sitä sit äkkii piipahtaa hamstraamassa.Kikkura neito sai kyllä keijun siivet ja taikasauvan ja kruunun tuliaisiksi hennesiltä.
Onnellinen Femmis kera katraan ja Pikkaraisen
PS.lapsiluvusta: kyllä minäkin tunnen itseni etuoikeutetuksi kun oon saanu nämä lapset,ja ennen kolmosta ei ollut edes mitään vaikeuttakaan(ikääkin alle 25) mutta " hyvä" että minäkin oon saanu parin km:n verran oppia asiaa ettei se vaan niin helposti aina käy.
Ilmoittaudunpahan edes vähän.
Femmikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. No, kaikenhan piti kyllä ollakin kunnossa, mutta nyt sait kuulla asiat ihan tarkkaan selostettuna.
Masunasun ultrakuulumisia myös odottelen. Kiva lukea muitten ultrista, kun omaan seuraavaan on vielä aikaa.
Me käytiin eilen K-Raudassa ja ostettiin kahteen huoneeseen maalit. Tämän päivää olen yrittänyt tyttöjen huoneesta repiä ja raaputtaa boordia pois. Tulikin laitettua tuollainen riesa sinne seinälle ;-). Ensin kostutan sitä vedellä ja sitten revin ja raaputan. Eipä tarvii vielä muutamaan päivään kuvitella, että alkais maalia seinään laittaa, kun nämä valmistelut kestää niin pitkään. Ja saa nähdä, jaksanko ite minkä verran maalata. Viime syksynä maalasin pojan huoneen parissa päivässä, mutta nyt aina välillä tuntuu, että paljo seisominen alkaa jotenkin huippaamaan. No, mä olinkin kyllä vähän väsynyt. Nukuin tuossa iltapäivällä tosi sikeästi puolisen tuntia. Toipumiseen menikin sitten jonkun aikaa.
Jokohan huomenna alkaa tulla postissa pikkunyssäköitä (vai pitäneekö ite pääpostista hakea), kun olen tilaillut noita kestovaippasysteemeitä vähän sieltä sun täältä. Päätin sitten kuitenkin ruveta siihen, että ostan kokeeksi yhden sitä ja yhden tätä. Ihanaa päästä hiplailemaan ja tutkimaan oikeastaan ekaa kertaa elämässään kestovaippoja ;-). Toivottavasti saadaan vaan sitten se käyttäjä niille vaipoille.
Mut nyt lähden jatkamaan tuota boordin raaputtamista...
neronja rv21+3
Ihan samat ajatukset on mullakin kun sulla Femmis, ei tosiaan löydy oikein mistään neutraaleja vauvan vaatteita. Tai jos on esim. vaalea tai valkoinen body, on siihen kirjailtu joko batman tai barbie :/ no kärjistetysti siis noin. Kaitpa se on tietoista kaupoiltakin, että myydään vain selkeästi kahdenlaista tyyliä ei mitään sellaista mikä sopisi molemmille. No, itse olen kyllä kirjoitellut joskus, että onko sillä nyt väliä, mutta niin vain minussakin taitaa asua pieni erottelija : ) tyttöjen väri ja poikien väri : ) ihan huvittaa nyt! Kiva kuulla, että ultrakokemus oli hyvä! Se on oikeasti tärkeää, miten lääkäri kertoo ja on läsnä tilanteessa.. meidän kohdalla jäi se rakenneultra kaivelemaan hampaita, miksi sattuikin sellainen hiljainen törppö lääkäri..(anteeksi lääkäri jos luet tämän). Np-ultrakokemus oli taas aivan ihana..
Neronjalle maalausiloa! Muistahan tuuletella kunnolla, vaikka taitaa nuo nykymaalit olla jo tosi turvallisia.
Meillä mies on aivan kauheassa autokuumeessa, en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Minä olen ihan hämmennyksissä.. nyt pitää saada turvallinen ja tilava auto. Yhtäkkiä. Lienee keskustellut jonkun farmarin omistajan kanssa, joka on kehunut maasta taivaaseen oman ajopelin ja nyt sitten miestä viedään.. ja minä vain seuraan tilanteen kehittymistä ja en saa sanaa suustani (yleensä saan). Yleensä minun rauhallinen, viimeiseen asti harkitseva mieheni käyttäytyy noin kummallisesti. Nyt on pakko olla kevät ja hänen on täytynyt tajuta että hänestä taitaa tulla oikeasti isä, jos nyt kaikki menee loppuun saakka hyvin.. ei tätä ole selitettävissä muutoin. No, katsotaan miten tilanne etenee.. : )
Minäkin uskon, että minulla on istukka noussut tuohon ylemmäksi eteen, sillä osa vauvan potkuista tuntuu lähinnä vaimeilta, mutta esim. kun potku osuu enemmän ylemmäs sen jo tuntee paremmin..
Tällaisia tänne. Nyt jäi varmaan kommentoimatta jotakin teidän kuulumisista.. Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja tasapuolisesti!
t. wbm rv 26+0
Ja kaikki ok.Vaikken mä kyllä muuta epäillytkään :) Sydänääniä piti taas hakee ihan hakemalla,istukka vaan suhisi ja omat sykkeet jumputti.Eipä tuo nyt tässä vaiheessa enää haittaa,vaikkei heti löydykään,kun kuitenkin liikkeet tuntuu =) Siitä eilisestä puskuinnostuksesta ainakin vois päätellä,että pikkuinen on erittäin hyvissä voimissa ;)
Oltiin tossa taas muutama tunti pihassa nauttimassa auringosta ja mä yritin saada kaikki valohoidosta irti :) Eli puntit käärittynä paljastelin rupisia kinttujani,jos vaikka ihottumat vähän helpottais.Siinä sit kasasin vaunutkin ja putsailin pölyistä :) Miehen sisko tulee Tampereelle ja kyseli vaunuja lainaan,ettei tarvii junassa omia raahata mukana.Tuli ihan hassu tunne,että ihanko oikeesti meille tulee ihan oma vaunuttelija =)
Mä oon kyllä hankkinut aika paljon ihan sinisiä tai punasia vaatteita (enemmän kyl sinisiä...).Kun halvalla saa,niin ostan.Ja sit paljon on kertynyt beigeä ja ruskean sävyjä,niistä tykkään ite ja musta ne käy molemmille.Ja sen rakenne ultran jälkeen oli pakko ostaa Hennesiltä sellanen ihana asu joka on valkoista ja vaalean vihreetä,joku pupun kuvakohan siinä oli.Muutenkin Hennesiltä oon bongannut paljon sellasii unisex vaatteita.
Jaa,kai sitä pitää vääntäytyä alakertaan katsomaan millasta iltapalaa iskä on laittanut...Pääsee sit nukkuunkin,kun jäi viime yönä unet niin surkeiksi.
Sari ja pieni 21+6
Mauku- kiitti rohkaisusta! Oli niin mukava huomata, että tänne on vielä tervetullut, vaikka ei ahkera kirjoittelija olekaan ollut!
Aapeli- eipä ole sulla montaa päivää enää lomaan, ihanaa! Ne viimeiset päivät tuntuvat vaan menevän sitäkin hitaammin.. ikävä kyllä, ja kun on tälläinen ilmakin.. no, pian pääset nauttimaan lomasta, joten nauti nyt työnteosta, ja siitä rutiinista!! ( itse pelkään löpsistyväni kun normaalit rutiinit katkeaa, mutta ainakin vielä on hommaa ollut liiankin kanssa...)
Me käytiin tänään Teatteri 2000 ennakossa katsomassa " Pikkunallen hurjan seikkailut" , oli kevään viimeinen ennakko, ensi-ilta on syksyllä. Hienosti jaksoi neiti 3v2kk seurata, ja sanoi että pitää mennä uudestaankin.. =) Lastenteatterissa on vain sitä jotain, vaikka itse välillä lähtikin ajatus taas harhailemaan.
Halusin vaan tulla tervehtimään teitä, nyt kun toiveissa olisi jatkaa matkaa kanssanne.
Palaillaan!
Hampipesulle menossa
kuutar 31+6
Onnittelut femmis loistavista ultrakuulumisista ja polikäynnistä!
Tänään oli siis kauan odotettu rakenneultra. Kaikki oli hyvin - sikiö vastasi viikkoja, mutta painoa oli reippaanlaisesti... Pikkuinen istuskeli siellä kaksinkerroin kohdun pohjalla. Oli aika söpö pakkaus. Varmistuipa nyt sitten sekin, että poika on tulossa. Kyllä siellä ihan selvät ulokkeet olivat ;-). Syke oli siinä 150 paikkeilla. Kaikki rakenteet olivat kunnossa - aivot, sydämet, virtaukset, kädet, jalat, munuaiset, virtsarakot jne. Istukka olikin siirtynyt pääasiassa tuohon eteen, joten täälläkin liikkeiden tunteminen ollut sen takia vaimeampaa.
Ainoa huolenaihe on nyt sitten tuo pikkuisen paino... Oli siis nyt jo 416 g ja mennään +1 käyrällä, mikä ennustaa noin 4,5 kg vauvaa. Niinpä lääkäri piti erittäin tärkeänä, että sokerirasitus tehdään (sinne olen kyllä jo pelkän BMI:n takiakin menossa) ja ultralla seurataan painon kehitystä vähintään rv36, mutta mielellään vielä kerran tuossa välissä eli rv26-28. Esikoinenhan oli syntyessään 4,3 kiloinen tyttö, joten lääkäri oli vähän huolissaan, sillä pojat ovat ilmeisesti usein suurempikokoisia :/. En todellakaan halua 5 kg vauvaa synnyttää...
Nyt mentävä jo nukkumaan, sillä aamulla aikainen meno kunnan järjestämälle fysioterapiakäynnille raskaudenajan jumppaohjeiden yms. saamiseksi.
Hyvää yötä kaikille!
Kirjoittelen huomenna lisää paremmalla ajalla.
masunasu rv 20+5
Ihana on lukea kun on paljon kuulumisia ja hyviä sellaisia!!! Tuossa juuri kirjoittelin töihin ohjeita, kun esikoinen tuli yöllä kipeäksi ja herätti äidin 5.15 %-)
Onnittelut masunasulle ihanista ultrakuulumisista ja pikku-ukkelista ja femmikselle kanssa paremmista kokemuksista tällä kertaa-ONNEA!!
Kuuttarelle myös tervetuloa, kiva että kirjoittelee vaan enemmän ihmisiä!
Aapelia hieman kadehdin kun mulla vielä kuukausi ja viikko aikaa ennen kun loma alkaa (mutta alkaahan mulla siis hirmu aikaisin kun jo 6.6. alkaa kesäloma joka sitten elokuussa jatkuu äippälomalla..) Mutta nauti sinäkin lomastasi " vielä kun voit" :)
Neronjalle tsemppiä maalauksen kans, se boordin raaputtaminen kyllä on " ihanaa" ...
WBM:lle ja femmikselle terveisiä että menkää hollantiin lomalle, saatte halpoja suht hyvälaatuisia unisex vaatteita kaupasta kuin kaupasta ;) Mulla on niitä vielä onneks kaapit täynnä esikon jäleltä..
Sartsulle tsemppiä ihottuman kans, käy nyt ihmeessä hakeen niitä lääkkeitä.. Sanottiinko sulle jo np ultrassa et istukka edessä?? Mulla kun th sitä viimeksi epäili, mutta np-ultrassa ei mitään (muutakaan) sanonu..
Mulla tässä aika menee tunnustellessa liikkeitä kun niitä niin vaimeasti ja harvaan tuntuu (tuntuu olevan yleinen ongelma meillä..). Mietin jo et josko tänään taas häiriköisi neuvolassa vaikka.. Masuvaivoja ollut mullakin hieman, johtuneeko ummetuksesta..
Rakenneultraan olen menossa vasta 22.5 Brunolle (159¿ ja ei välttämättä edes kela korvausta saa meilläpäin!!) ja en meinaa jaksaa odottaa sinne asti kun luen näitä teidän kuulumisia!! Voi kun meillä olis kunnallinen.......
Muuten nautiskelen aurongosta, kun saan ulkona työskennellä hyvällä ilmalla :) Tuo oma pihakin alkaa kohta hieman huolenpitoa vaatimaan- vihreä peukalo tule meille asumaan ;)
Hyvää ja aurinkoista torstaita kaikille!!!
peebee + murunen 18+6
PS. Joanna käyhän ilmoittautumassa ;)
Masunasulle onnittelut ultrakuulumisista :)
Peebee:juu,np-ultrassa todettiin istukan olevan edessä.Ihan hyvä,että silloin jo sanottiin,tiesi sit syyn miks liikkeet tuntuu vasta myöhemmin ja niin vaimeina.Mulla kyllä varmaan hiukan tasoittaa se,että kohtu on eteenpäin kallellaan ja siks on helpompi tuntea liikkeet.Mulla tais olla viikkoja noin 16+ kuitenkin vasta kun ekat ihan satavarmat liikkeet tuntui.NEuvolassa kun sanoivat,ettei välttämättä tunnu kuin vasta lähempänä 20 viikkoa.Tasan 20+0 lähtien on tuntunut joka päivä :)
Sari ja pikkuinen 22+0 =) sekä muu pesue aamutouhuissaan
Täällähän minä! Aina vaan :)
Heti aluksi onnittelut masunasulle rakenneultrakuulumisista! Hienoa että kaikki oli hyvin! Enpä ollut ymmärtänyt että tuossa vaiheessa jo painoarviolla on merkitystä! Meilläkin oli rv20+0 painoarvio 396 g muistaakseni! Ei kätilö siitä mitään sanonut, vasta jälkeenpäin katselin itse joitain käyriä että aika " painava" on :) Nyt on kai sitten tasoittunut kun rv28+0 oli ihan norm. käyrällä, samoin rv37+0.
Sartsulle ja pienokaiselle onnittelut taas yhden etapin täyttymisestä ja uusista komeista viikoista!
Omassa navassa ei kummempaa. Niin paitsi eilen hiukan säikähdin... Sain ohjeen sairaalasta että päivystykseen heti jos paineet nousee yli 160 tai 100. Mulle on sanottu että levossa paineet on suht ok, mutta ettei ne kestä yhtään rasitusta. Kuitenkin neuvolantäti sanoi että kävelylenkkejä kannattaa tehdä. Kaveri tuli eilen kylään ja käytiin sitten ulkona kun oli ihana ilma. Olo tuli jotenkin tukalaksi jossakin vaiheessa ja kädet ja jalat turposivat valtavasti. Eikun kotiin. Mittasin paineet ja olivat yli " hälytysrajan" . Siitä tietysti hiukan säikähdin, mutta onneksi laskivat aika pian kun lepäilin. Eli en nyt sitten näköjään voi käydä edes kävelyllä enää! Kääk, sohvallako mun pitäis nää viimeiset päivät/viikot vaan löhöillä ja ODOTELLA!
Kohta on viikonloppu, ja se oiskin sellainen viikonloppu että taitaa tulla 40 viikkoa täyteen siitä kun tämä vauveli saatettiin alulle :) " Virallinen" la on vasta ensi keskiviikkona, mutta puuhailut ajoittuivat kyllä tuolle elokuun mökkiviikonlopulle kohta tasan 40 viikkoa sitten... Taas täällä haaveilen että jospa vauveli huomaisi että nythän ne päivät on lusittu ja vois jo tulla äitiä ja isää tervehtimään!
joanna rv39+1
Aapeli, joo.. kyllä minäkin hieman ihmettelin kun postista kolahti kutsu perhevalmennukseen ja viikkoja oli se reilu 20. Mutta sitten mietin, että voisiko olla niin, kun minulla on laskettu aika heinä-elokuussa, että nuo perhevalmennukset koitettaisiin saada pois ennen lomakauden alkua. Täällä kun on aika tiukka tilanne th suhteen, eikä varmaan mihinkään " ylimääräiseen" heillä ole kesäaikana mahdollisuutta. Nuo perhevalmennukset kun on iltaisin. Mietin, että ovat varmaan koonneet kaikki kesäkuukausina syntyvät yhteen.. no, olen sitten viisaampi kun olen siellä käynyt. Kertoja on kolme ja viimeisellä kerralla tutustumme kait synnärille, ainakin kutsussa oli paikaksi laitettu paikallinen keskussairaala.
Tosiaan käytäntöjä taitaa olla monenkirjavaa.. Voimia sinulle aapeli työssä pakertamiseen ja pianhan pääset mammalomalle!! Tsempit siis viimeisiin työpäiviin!!
Petju, voi että mua rupes jännittämään sun puolesta kun luin sun kirjoituksesi. Varmaan tunteiden sekamelskaa koet nyt mielessäsi, eikä ihme, olethan pian kantanut pientä matkustajaa 9 kk:tta ja kohta saat nähdä hänet livenä!! tsemppiä synnärille, kun sen aika koittaa.. teillä tosiaan on Joannan kanssa lähtölaskenta jo alkanut.
Femmis, harmillinen asia tosiaan tuo allergia. Varmasti on hankalaa aikaa sinulle, jos olet kovin allerginen! Jaksuja!!
Minä vähän niin kuin olen itse miettinyt että on " poikaolo" ja mehän emme kysyneet ultrassa kumpi on vaan itse olin katsovinani siitä rakenneultrasta että olisi pojan vermeet. Emme siis tiedä varmksi.. Ja olenkin ajatellut nyt että asukas on jompi kumpi. Saa nähdä haluammeko tietää viimeisessä ultrassa. Nyt emme siis halunneet.
Jänskää... Onnea sinulle muuten puoliväkietapin saavuttamisesta!!!
Ja sartsulle vielä kommentti: Minä ihailen teitä kaikkia joilla on useampi lapsi! Itsekin olen haaveillut useammasta lapsesta ja kyllä välillä kyynelsilmin mietin saanko yhtäkään. Nyt kun olen raskaana, jaksan iloita joka päivä tästä ihmeestä!! Ja olen onnellinen kaikkien raskaana olevien puolesta, mikä valtava etuoikeus saada lapsi!! Minua suututtaa sellaiset ihmiset, jotka kommentoivat tyyliin " lapsentekokone" jos on yli kolme lasta. Itsekin tosiaan toivon useampaa, mutta elämäähän ei voi hallita.. nautin tästä raskaudesta siis : )
Lämmöllä wbm 25+6