Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumppaohjeita äidille 4kk sektion jälkeen?

Vierailija
27.04.2018 |

Ristiselkä väsyy helposti ja vatsalihakset olemattomat. Tarvitsen turvallisia harjoituksia rapakuntoiselle. Varsinkin syville vatsalihaksille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsalihasten erkauma jo ummessa?

Vierailija
2/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vatsalihasten erkauma jo ummessa?

Ei tietoa, sikälikin se turvallisuus on tärkeää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt kyselisit lääkäriltä, saatko edes aloittaa treenaamista vielä ettet riko itseäsi. Samasta osoitteesta saat varmaan niitä harjoitteluvinkkejäkin.

Vierailija
4/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiselkä väsyy helposti ja vatsalihakset olemattomat. Tarvitsen turvallisia harjoituksia rapakuntoiselle. Varsinkin syville vatsalihaksille.

Saako olla utelias? Miksi hitossa olet neljä kuukautta vain maannut sektion jälkeen? Itse aloitin jumpat  päivä leikkauksen jälkeen kun puudutus oli kadonnut, haava vatsassa siisti ja pysyin jaloillani pitkän ja pakollisen nestepaaston jälkeen. Fysioterapeutti opasti jumppaan heti laitoksella, mutta eihän siellä ollut kuin kourallinen meitä. Arvatenkin ne, jotka sitten nopeimmin ja parhaiten kuntoutuivat. Paikalle tulematta jättäneistä muutamille kehittyi veritulppa jalkaan paikallaan makaamisesta.

Itse olin entisessä kuosissa ja normaalipainossa kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen kummallakin kerralla. Alatiesynnytyksen jälkeen kesti peräti päivän löytää ja hallita lantiopohjalihakset. Lähtöpaino oli normaali ja painonnousu suositusten mukainen.

Vierailija
5/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako olla utelias? Miksi hitossa olet neljä kuukautta vain maannut sektion jälkeen? Itse aloitin jumpat  päivä leikkauksen jälkeen kun puudutus oli kadonnut, haava vatsassa siisti ja pysyin jaloillani pitkän ja pakollisen nestepaaston jälkeen. Fysioterapeutti opasti jumppaan heti laitoksella, mutta eihän siellä ollut kuin kourallinen meitä. Arvatenkin ne, jotka sitten nopeimmin ja parhaiten kuntoutuivat. Paikalle tulematta jättäneistä muutamille kehittyi veritulppa jalkaan paikallaan makaamisesta.

Itse olin entisessä kuosissa ja normaalipainossa kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen kummallakin kerralla. Alatiesynnytyksen jälkeen kesti peräti päivän löytää ja hallita lantiopohjalihakset. Lähtöpaino oli normaali ja painonnousu suositusten mukainen.

Fysioterapeutti ei opastanut tuollaisia, ennemminkin neuvottiin juurikin lepäämään.

Enkä kyllä mistään nestepaastostakaan onneksi tiennyt, vaan välittömästi heräämöstä päästyäni söin kunnon lounaan.

Ap

Vierailija
6/8 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, sain lääkettä veritulppaa vastaan.

Olen minä kuitenkin kestävyyspuolta tehnyt, mutta lihaskunto siis on mennyttä.

Ap

Vierailija
7/8 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään fysioterapeutille ja mielellään vielä jollekin lantionalueen erikoistuneelle tms. Googlettamalla "vatsalihasten erkauma" tai "diastas recti" löytyy ohjeet miten testata onko sulla erkauma tai sopivia jumppaohjeita, mutta fyssari pystyy katsomaan, että mikä tilanne on ja mitä liikkeitä sä voit tehdä.  Fyssari suositteli pilatesta ja siitä oli kyllä ihan selkeästi apua.

Vierailija
8/8 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, diastasis recti