Onko ok että painoa ei tule yhtään raskausaikana? La on viikon päästä
Enkä ole lihonut grammaakaan enkä laihtunutkaan. Olen ylipainoinen. Aika runsaasti.
Kommentit (9)
Sehän tarkoittaa sitä, että olet laihtunut.
Jos olet jo ylipainoinen niin ihan normaalia, vararavintoa löytyy omasta takaa. Jos olisit alipainoinen niin olisi huolestuttavaa.
Kysyt sitten täältä eikä asia ole tullut mieleen neuvolakäynneillä??
Minä olin -200g synnyttäessä lähtöpainoon ja ylipainoinen minäkin. Neuvolassa sanottiin että se on ok jos paino tippuu ylipainoisena kunhan olet syönyt terveellisesti ja monipuolisesti
Onko vauvan kasvua seurattu, onko käyrä kasvanut normaalisti esim sf-mitan kannalta?
Kun olet ylipainoinen niin ei haittaa paitsi läskissä on "myrkyllisiä aineita" jotka vapautuu kehoon ja vauvaan kun laihdut raskausaikana. (ympäristömyrkkyjä)
Jos on normaalipainoinen tai laiha niin 0kg painonnousu on huono asia sillä synnytyksen jälkeen on ainakin 8 kiloa laihempi kun lähtee synnäriltä kotiin. Ja pitäisi kuitenkin pystyä imettämään vauvaa ja jaksaa valvoa vauvan kanssa.
Raskaus ei ole laihdustuskeino jos on yhtään kiinnostunut vauvan tai itsensä terveydestä.
Minulla tuli raskaudessa 4-5kg. Olen 175/57 eli hoikka ja silti laihduin raskauden puoleen väliin saakka. Vauva kuitenkin syntyi ihan normaalipainosiena, yli 3kg.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ylipainoinen niin ei haittaa paitsi läskissä on "myrkyllisiä aineita" jotka vapautuu kehoon ja vauvaan kun laihdut raskausaikana. (ympäristömyrkkyjä)
Jos on normaalipainoinen tai laiha niin 0kg painonnousu on huono asia sillä synnytyksen jälkeen on ainakin 8 kiloa laihempi kun lähtee synnäriltä kotiin. Ja pitäisi kuitenkin pystyä imettämään vauvaa ja jaksaa valvoa vauvan kanssa.
Raskaus ei ole laihdustuskeino jos on yhtään kiinnostunut vauvan tai itsensä terveydestä.
Tuo on täyttä höpöhöpöä. Itse kuulin myös tästä raskaana ollessa ja kysyun kahdelta eri lääkäriltä ja onalta hoitajalta ja kaikki oli että täyttä puppua.
Täysin hyväksyttävää j tvoiteltu! Jos on ylipino, ei siskn noust pino!