Kamalin asiakaspalvelutilanne, jossa olet ollut?
Kerro kokemuksistasi joko aspana tai asiakkaana. Mitä toinen osapuoli teki, vai oliko tilanteen kamaluuteen joku muu syy, kuin toisen käytös?
Kommentit (26)
Nuoruuden kurjia hetkiä Mäkkärin kassalla.
Ensimmäinen tapaus oli nuori äiti, joka tuli tarjouskupongin kanssa kassalleni. Kupongilla sai BigMacin ja kokiksen. Pomo oli kieltänyt antamasta muuta juomaa. Tämä nainen sitten rupesi inttämään että haluaa Fantan juomaksi. Lähetti minut kysymään vieltä erikseen pomoltamme jos hän saisi Fantan juomaksi muttei onnistunt. Lähti kassalta helmat liehuen ja jätti palautelaatikkoon tulikivenkatkuisen palautteen minusta ja huonosta asiakaspalvelustani. Pomo haukkui vielä minut pystyyn kun hankin firmalle tuollaista palautetta. Ja kaikki vain yhden Fantan takia.
Sama lafka mutta asiakkaana nuori tyttö. Halusi maksaa ostoksensa muttei visa-elektronilla ollut tarpeeksi katetta. Yritin monta kertaa vetää korttia läpi muttei onnistunut ja pahoittelin tilannetta. Tyttö raivosi että rahaa on tarpeeksi ja minä olen idiootti kun en suostu hänelle ostoksia antamaan. Ihan kuin kortin kate olisi minun uskoni varassa. No, taas sain haukut asiakkaalta ja lapun palautelaatikkoon.
Olin nuorena tyttönä kaupan kassalla töissä, kun keski-ikäinen mies tuli huutamaan minulle, että hän oli hävittänyt puhelimensa kauppaan ja minun pitäisi mennä etsimään se. Selitin rauhallisesti, että en voi jättää kassaa ja muita asiakkaita seisomaan jonoon, mutta voin toki soittaa miehen puhelimeen, niin hän voisi käydä kiertämässä kaupan, että jos löytäisi puhelimen soittoäänen perusteella. Muistaakseni oli siis viimeinen tunti ennen sulkemista, ja olin liikkeessä ainoa henkilökunnan jäsen.
Tästä mies suuttui entistä enemmän ja alkoi huutaa minua v*tun h**raksi, huusi aikansa ja sitten poistui pihalle. Sieltä kuului vielä pitkään tämä sama kaunis karjunta. Ja missään vaiheessa ei palannut itse takaisin kauppaan sisään etsimään puhelintaan.
Ihmeen paljon on näitä kusipäitä, jotka luulevat olevansa jotain ihmeellistä kun ovat maksavia asiakkaita. Itse ajattelen että palvelutilanteessa on kaksi ihmistä jotka ovat ihan vain ihmisiä toisilleen. Roolit voivat muuttua milloin ja miten vaan.
Olin kassalla töissä kun itseäni paljon vanhempi miesasiakas hivuttautui kassan taakse ja läimäisi takapuolelle.. ja tätä tapahtuu oikeasti alalla tosi paljon
Olen töissä kaupungin ruokapalvelussa. Aikaisemmin tein sijaisuuksia eli minut soitettiin aamulla töihin tarvittaessa. Olin monesti aivan oudossa paikassa, jossa ei ollut kunnollisia ohjeita. Kerran laitoin yhdessä päiväkodissa yhdelle osastolle väärät lautaset lapsille. Ne oli väärän väriset, mutta muuten samanlaiset kuin muut. Vähän ajan päästä tuli yksi hoitaja huutamaan naama punaisena, että heidän lapset ei tällaisista lautasista syö. Samalla hän paiskasi lautaspinon täydellä voimalla pöydälle. Tavarat pöydällä vaan helisi.
Kerran olin itsekin ollut sairaslomalla läheiseni kuoleman takia. Palasin töihin yhteen päiväkotiin keittiölle sijaiseksi. Ensimmäisenä aamulla yksi hoitaja tuli huutamaan ja valittamaan, että kun sijaiset vaihtuu koko ajan. Se on ollut varmaan kamalin työpäiväni koskaan. Muutenkin aamulla ahdisti surun keskeltä palata töihin ihan vieraiden ihmisten keskelle ja sitten ensimmäisenä aamulla saa huudot niskaansa. Itkua vääntäen yritin selvitä työpäivästä. Sanoin pomolle, että tuohon paikkaan en enää mene sijaiseksi.
Olin yhdessä nimeltä mainitsemattomassa ruokalassa syömässä,(15v sitten) tai melkein söin kun kysyin ruokalan tädiltä että mites toi kasvisruokapuoli, onko sitä? Hän vastasi ota nyt tuota muusia ja nakkikastiketta ja jätä nakit syömättä. Katsoin vähän kummissani ja lähdin mitään sanomatta muualle syömään.