Vakava 2018
Kommentit (40)
87.73 ja kutsu Tampereen lastentarhanopettajan soveltuvuuskokeisiin. EpĂ€ilen kyllĂ€ mahdollisuutta pÀÀstĂ€ sisÀÀn noin alhaisilla pisteillĂ€, mutta katsotaanđ
Ootteko saanu sÀhköpostiin tuloksia? Mun ystÀvÀ oli saanu, minÀ en.
Onko Helsinkiin hakeneet saaneet jo tuloksia?
Tuli sÀhköpostiin kutsu Helsingin soveltuvuuskokeisiin lo ja lto pisteillÀ 92.1.
Sai helsingistÀ tiedon, etten pÀÀssyt sinne soveltuvuuskokeeseen vaan johonkin muualle. MitÀ tÀmÀ tarkoittaa? Mulla oli vaan JyvÀskylÀ ylempÀnÀ hakulomakkeessa, mutta sieltÀ ei ole tullut vielÀ mitÀÀn viestiÀ.
Helsinkiin soveltuvuuskokeeseen pistein 102,05 (lo). Olipa hurjan alhaiset pisterajat tÀnÀ vuonna!
MistÀ olette nÀhneet nuo pisteet? Mulle tuli kutsu soveltuvuuskokeisiin, mutta en ainakaan huomannut ettÀ missÀÀn olisi nÀkynyt pisteitÀ.
Oli tosiaan aika alhaiset pisterajat. Olikohan koe sitten paljon aiempia vaikeampi vai maksimipisteet pienemmÀt?
Vierailija kirjoitti:
MistÀ olette nÀhneet nuo pisteet? Mulle tuli kutsu soveltuvuuskokeisiin, mutta en ainakaan huomannut ettÀ missÀÀn olisi nÀkynyt pisteitÀ.
Mulla luki pisteet siinÀ sÀhköpostissa. Ensin omat ja sen alla pisterajat eri linjoille HelsingissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Oli tosiaan aika alhaiset pisterajat. Olikohan koe sitten paljon aiempia vaikeampi vai maksimipisteet pienemmÀt?
Vaikeampi oli selvÀsti kuin edellisinÀ vuosina.
Olisiko ajan loppuminen kesken sitten myös vaikuttanut monien saamiin pisteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sain huippupisteet. Samaa pari muutakin, aikuista opiskelukaveria sanoi, ettÀ alkoivat lukea maanantaina, kun koe oli torstaina. MeillÀ kaikilla oli yliopistotutkinnot takana, lieneekö se helpottanut.
MinÀpÀ en lukenut ollenkaan ja sain tÀydet pisteet, vaikka en edes kÀynyt koko kokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kÀvin muutama vuosi sitten Vakavassa ja kauhuissani luin AbitreenistÀ, kuinka porukka luki jo toista tai kolmatta vuotta. Olivat lukeneet 3kk ja osasivat jokaisen kuvatekstin ulkoa. Itse luin 2-3 pÀivÀÀ. KyllÀ ymmÀrryksessÀ on jotain vikaa, jos sen olemattoman helpon aineiston omaksumiseen menee kuukausia.
Olet nÀhnyt unta tai kyseessÀ on jokin Porvoon opiston Varjovakava. Oikeaan Vakava-kokeeseen ei voi lukea kolmea kuukautta, sillÀ aineisto julkaistaan vain vÀhÀn yli kuukausi ennen koetta.
Oletteko jo soveltuvuuskokeissa kÀyneet? Miten meni?
Hyvin meni, kiitos kysymÀstÀ :D HelsingissÀ olin ja kaikin puolin ryhmÀskeskustelu meni hyvin ja koin, ettÀ pÀÀsin esittelemÀÀn siinÀ taitojani. Yksilöhaastattelussa kysyivÀt aika napakoita kysymyksiÀ mutt sin niihinkin monipuolisesti vastattua.
Meni hyvin, nyt vain oottelen ettÀ pÀÀsenkö sisÀÀn! Ja siis erkkaan ja Lo hain
No nyt tuli mailina jotain pistetaulukoita.. Ota nyt sitten nÀistÀ jotain selkoa. MiksiköhÀn niitÀ valintoja pitÀÀ vielÀ pantata, jos ne pisteet kerta on selvillÀ?
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli mailina jotain pistetaulukoita.. Ota nyt sitten nÀistÀ jotain selkoa. MiksiköhÀn niitÀ valintoja pitÀÀ vielÀ pantata, jos ne pisteet kerta on selvillÀ?
Laske sieltÀ kuinka monta on sinua ennen, niin tiedÀt suunnilleen pÀÀsitkö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske sieltÀ kuinka monta on sinua ennen, niin tiedÀt suunnilleen pÀÀsitkö :)
Ei tarvinnut laskea, kun opintopolulla luki jo tiedot.
T. Tuleva lo
Itselle tuli sÀhköpostiin. Sain 108 pistettÀ ja kutsun soveltuvuuskokeeseen.
Miten muilla meni?