Te-virkailija pyysi minua tekemään oman työllistymissuunnitelmani ja valitsemaan 1-3 aktivointitehtävää
Onko muilla kokemuksia tämmöisestä? Nämä jututhan on ollu ennen TE-toimiston tekemiä ja ne on vaan käyty kuittaamassa Omapalvelussa.
Kommentit (12)
Yhteinen sovittu leikki TE-toimiston ja työttömän välillä. Täytä nämä ja laita täppä tänne niin saat päivärahaa jatkossakin.
Puhelinhaastatteluista tulee semmone tunne että virkailijalla on kauhea kiire saada puhelu päätökseen eikä mitään syvällisempiä keskusteluja voi käydä. Myös perehtyminen työttömän asiaan on pintapuolisen oloista. Tulosvastuu paistaa läpi ja lujaa tästä "palvelusta".
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen sovittu leikki TE-toimiston ja työttömän välillä. Täytä nämä ja laita täppä tänne niin saat päivärahaa jatkossakin.
Joo ja sitten laitetaan että "harkitsemme etuuden katkaisua" (wuhuu kun pelottaa), kun voisi vaan laittaa että käytkö kuittaamassa jotain oma asioinnissa.
Se systeemi antaa niitä valmiita ehdotuksia, niistä vaan poimit pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitten laitetaan että "harkitsemme etuuden katkaisua" (wuhuu kun pelottaa), kun voisi vaan laittaa että käytkö kuittaamassa jotain oma asioinnissa.
Ei siellä virkailija päivystä, että kenellä on sovitut asiat tekemättä. Digimaailmassa "kone" katsoo ja laittelee muistutuksia ja siinä tekstissä on hallintolain takia pakko olla kerrottuna samantien, että mitä tapahtuu, jos asiakas ei tee sovitusti. Etuus siinä vain katkeaa, ei sen vaarallisempaa, mutta saapa työtön taas aiheen ottaa yhteyttä iltapäivälehtee, että "minulle ei kerrottu".
Vierailija kirjoitti:
Tee vaikka cv netti, sitä ei kay kukaan ikinä katsomassa.
Mun cv:tä on käyty katsomassa kaksi kertaa viime marraskuusta lähtien :D.
Jos kirjoittaa sinne"haen siistiä sisätyötä max 6 tuntia päivässä ja palkka voisi olla neljän ja viiden tonnin välillä " napsahtaiskohan karenssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun cv:tä on käyty katsomassa kaksi kertaa viime marraskuusta lähtien :D.
Mun cv:tä nolla kertaa ja ollut viime lokakuusta.
Muista, että jos et ole suunnitelmaan merkinnyt esim. työkokeilua ja sitten kuitenkin työkokeiluun haluat, niin et saa 9 e/vrk korotusta työttömysetuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa sinne"haen siistiä sisätyötä max 6 tuntia päivässä ja palkka voisi olla neljän ja viiden tonnin välillä " napsahtaiskohan karenssia?
Ei napsahda, jos vastaat selvityspyyntöön asiallisesti. jos et vastaa, saat karenssia.